Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mijn MS bleef deze zomer de stoel in de easy entry staan. Wat ik ook deed, niks hielp. Aldus ook zo naar Nederland gereden zo'n 1260 kilometer. Gelukkig kwam de ranger wel tot Midden-Limburg. Hij had dit nog nooit meegemaakt maar na wat gepiel weer alles in orde. Succes bij het SeC!

Haha dat lijkt me toch wel een stuk lastiger rijden dan een stuur wat helemaal boven staat. :D Vooral als je zo ver van huis bent ook. Gelukkig hebben we dan wel autopilot. ;) De stoel gebruik ik niet voor easy entry dus dat zal bij mij niet gebeuren gelukkig. Ondertussen al redelijk gewend met het stuur zo hoog maar liever toch weer terug naar normaal. :p Geen idee dan waarom bij mij geen mobile service mogelijk was. Vind ik toch wel prettiger dan weer hele tijd bij dat SeC zitten. Weet ook niet hoe dat nu gaat daar i.v.m. corona. Mag je nog wel wachten binnen? Geen zin om buiten in de kou te moeten wachten. :rolleyes:
 
Haha dat lijkt me toch wel een stuk lastiger rijden dan een stuur wat helemaal boven staat. :D Vooral als je zo ver van huis bent ook. Gelukkig hebben we dan wel autopilot. ;) De stoel gebruik ik niet voor easy entry dus dat zal bij mij niet gebeuren gelukkig. Ondertussen al redelijk gewend met het stuur zo hoog maar liever toch weer terug naar normaal. :p Geen idee dan waarom bij mij geen mobile service mogelijk was. Vind ik toch wel prettiger dan weer hele tijd bij dat SeC zitten. Weet ook niet hoe dat nu gaat daar i.v.m. corona. Mag je nog wel wachten binnen? Geen zin om buiten in de kou te moeten wachten. :rolleyes:
Nee, helaas geen AP op mijn MS.
Bij het SeC kon ik in april gewoon binnen koffie drinken en werken.1
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
vorige week een bijzonder voorval meegemaakt:

ik reed binnen de bebouwde kom (+/-30 kmh), krijg ik opeens een melding dat mijn voorklep open is...... direct aan de kant gezet, hij was inderdaad open! Dichtgedrukt, weer verder gereden, krijg ik een paar honderd meter dezelfde melding! En hops, weer open inderdaad. Wederom dichtgedrukt, gelukkig daarna niet meer meegemaakt. Wel direct een telefonisch afspraak gemaakt, Tesla Amsterdam nam het serieus op (kon ook zien dat dit voorval inderdaad had plaatsgevonden) en ik kon direct terecht.

Eind vd dag weer naar Tesla Amsterdam: diagnose was dat er, tijdens het remmen, een voorwerp in de frunk tegen de interne 'open' knop had gedrukt. Ik wist nieteens dat deze er zat, maar zit er inderdaad (vrij groot eigenlijk). Eind goed, al goed, zou je zeggen, echter op de weg terug bedacht ik me dat het eigenlijk zeer raar is waarom deze knop überhaupt functioneert tijdens het rijden??? Zou te bizar zijn dat wanneer je een noodstop moet maken, de frontklep ook nog even open gaat. Ik heb de vraag per sms gesteld aan Tesla, helaas nog geen reactie, maar hebben anderen hier meer kennis over?
 
maar hebben anderen hier meer kennis over?
In de VS is het verplicht om vanuit het interieur de koffer te kunnen openen.

Federal Motor Vehicle Safety Standards; Interior Trunk Release

During the summer of 1998, eleven children died when they inadvertently trapped themselves in the trunk of a car. This new standard will provide children and others who find themselves trapped inside a passenger car trunk a chance to get out of the trunk alive.

In het jaar 2000 hield men natuurlijk geen rekening met Tesla's met een kofferruimte vooraan waar je met moeite 1 kind zou kunnen insluiten.
 
  • Informative
Reactions: Tezlaowner
In de VS is het verplicht om vanuit het interieur de koffer te kunnen openen.

Federal Motor Vehicle Safety Standards; Interior Trunk Release



In het jaar 2000 hield men natuurlijk geen rekening met Tesla's met een kofferruimte vooraan waar je met moeite 1 kind zou kunnen insluiten.

dat vermoeden had ik al, maar terecht punt betreffende de grootte van de kofferruimte natuurlijk. Daarbij moet deze knop toch gemakkelijk te blokkeren zijn tijdens het rijden? Lijkt me meer veilig. De waarschijnlijkheid dat er een 'trapped child' in de frunk zit, is vele malen kleiner dan rondzwervend bagage tegen een knop aandrukt, gok ik zo...

algemene info, de volgende artikelen lagen in de frunk, dus niet propvol (regulier spul, kan iedereen overkomen...):
  • trekhaak in verpakking
  • 230v kit in verpakking
  • laadkabel
  • 230v verlengsnoer
 
dat vermoeden had ik al, maar terecht punt betreffende de grootte van de kofferruimte natuurlijk. Daarbij moet deze knop toch gemakkelijk te blokkeren zijn tijdens het rijden? Lijkt me meer veilig. De waarschijnlijkheid dat er een 'trapped child' in de frunk zit, is vele malen kleiner dan rondzwervend bagage tegen een knop aandrukt, gok ik zo...

algemene info, de volgende artikelen lagen in de frunk, dus niet propvol (regulier spul, kan iedereen overkomen...):
  • trekhaak in verpakking
  • 230v kit in verpakking
  • laadkabel
  • 230v verlengsnoer
Je moet er toch niet aan denken dat je peuter van drie, terwijl jij 's nachts met 130 op de snelweg rijdt, die funk opent en de klep open klapt...

Niet echt over nagedacht over de plek van doe knop dus.
 
  • Funny
Reactions: ebullio and Janc
Bij SeC Eindhoven geweest, probleem met mijn stuur wat niet meer omlaag uit de makkelijk instappen stand wou was gewoon een software probleem. Zelfde als bij @wooter dus, ze hebben het opgelost met een reset en kalibratie van de stuurkolom. Hopen dat het nu weg blijft. ;) Heb voor de zekerheid de makkelijk instappen stand maar niet op de maximale hoogte gezet, iets lager nu. Daar lijkt namelijk het probleem te zitten, vorig jaar ook toen ik het zelf nog kon oplossen. Was in ieder geval snel weer weg daar, dat is ook eens keer fijn. :D
 
Bij SeC Eindhoven geweest, probleem met mijn stuur wat niet meer omlaag uit de makkelijk instappen stand wou was gewoon een software probleem. Zelfde als bij @wooter dus, ze hebben het opgelost met een reset en kalibratie van de stuurkolom. Hopen dat het nu weg blijft. ;) Heb voor de zekerheid de makkelijk instappen stand maar niet op de maximale hoogte gezet, iets lager nu. Daar lijkt namelijk het probleem te zitten, vorig jaar ook toen ik het zelf nog kon oplossen. Was in ieder geval snel weer weg daar, dat is ook eens keer fijn. :D
Inderdaad, kalibratie kostte niet veel tijd. In mijn geval hebben ze wel eerst moeten zoeken, ik denk dat het nog niet een gekend probleem was vorig jaar.

Het probleem is ook niet meer voorgekomen.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Of mogelijk het bekende probleem met de bovenste draagarmen? Die lijken wel vaker vrij snel stuk te gaan bij de Model 3 en kunnen ook dit geluid veroorzaken. Maar inderdaad, zal gewoon een garantie geval zijn. Blijft lastig natuurlijk, vooral als je naar een SeC heen moet. Misschien dat Mobile Service ook mogelijk is.