Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren met naar huis rijden de mededeling van de auto gekregen dat waarschijnlijk de volgende start de auto niet meer zou functioneren met de melding BMS_a035 erbij. Rijdend naar Tesla gebeld en advies was om door te rijden naar het service center, waar de auto sinds gisteren eind van de dag ook staat. Toen ik hem daar parkeerde ook even snel in het service menu gekeken en er stonden twee meldingen in. Helaas alleen maar de BMS_a035 onthouden, maar het was iets in de trant van weerstand fout bij zowel de HV als de LV. Ik hoop vandaag nog te horen wat er aan de hand is en wat het allemaal gaat kosten. Heb gekozen voor een leenfiets, aangezien mijn auto buiten de garantie is. Stel het is toch garantiewerk kan ik de leenfiets komen omwisselen voor een leenauto. Verder prima ontvangen bij de SEC in Eindhoven. Eerste schatting was eind van de week weer klaar.
ik zag elders dat het in dat geval de battery coulant heater was.
 
Gisteren met naar huis rijden de mededeling van de auto gekregen dat waarschijnlijk de volgende start de auto niet meer zou functioneren met de melding BMS_a035 erbij. Rijdend naar Tesla gebeld en advies was om door te rijden naar het service center, waar de auto sinds gisteren eind van de dag ook staat. Toen ik hem daar parkeerde ook even snel in het service menu gekeken en er stonden twee meldingen in. Helaas alleen maar de BMS_a035 onthouden, maar het was iets in de trant van weerstand fout bij zowel de HV als de LV. Ik hoop vandaag nog te horen wat er aan de hand is en wat het allemaal gaat kosten. Heb gekozen voor een leenfiets, aangezien mijn auto buiten de garantie is. Stel het is toch garantiewerk kan ik de leenfiets komen omwisselen voor een leenauto. Verder prima ontvangen bij de SEC in Eindhoven. Eerste schatting was eind van de week weer klaar.
Wellicht inderdaad de PTC heater, zie mijn ervaring op eerste kerstdag vorig jaar Storingen - Problemen Model 3
Alleen stond ik helemaal stil.
Hoop dat het meevalt voor je!
 
  • Like
Reactions: adjego
ik zag elders dat het in dat geval de battery coulant heater was.

Model 3 heeft geen battery coolant heater. 😉 De 2019 Model 3 heeft wel nog PTC heater die het mogelijk kan zijn. Maar BMS_a035 is meer een algemene alert die bij zoiets alle HV problemen wel aanwezig zal zijn. Met alleen die alert kun je dus niet echt zeggen wat er aan de hand is. Gewoon aan het service center over laten zou ik zeggen.
 
Als ik mijn auto aan mijn ShellRecharge laadpaal hang krijg ik sinds vanavond de melding “cp_a004 Laadapparatuur niet herkend Probeer opnieuw of probeer andere apparatuur”. Laden via mijn andere laadpaal gaat wel goed.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Als ik mijn auto aan mijn ShellRecharge laadpaal hang krijg ik sinds vanavond de melding “cp_a004 Laadapparatuur niet herkend Probeer opnieuw of probeer andere apparatuur”. Laden via mijn andere laadpaal gaat wel goed.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Misschien wat prut/stukje plastic in de stekker of het contact (vermoedelijk dus niet aan de autozijde)? (of een draadbreuk)
 
Gisteren met naar huis rijden de mededeling van de auto gekregen dat waarschijnlijk de volgende start de auto niet meer zou functioneren met de melding BMS_a035 erbij. Rijdend naar Tesla gebeld en advies was om door te rijden naar het service center, waar de auto sinds gisteren eind van de dag ook staat. Toen ik hem daar parkeerde ook even snel in het service menu gekeken en er stonden twee meldingen in. Helaas alleen maar de BMS_a035 onthouden, maar het was iets in de trant van weerstand fout bij zowel de HV als de LV. Ik hoop vandaag nog te horen wat er aan de hand is en wat het allemaal gaat kosten. Heb gekozen voor een leenfiets, aangezien mijn auto buiten de garantie is. Stel het is toch garantiewerk kan ik de leenfiets komen omwisselen voor een leenauto. Verder prima ontvangen bij de SEC in Eindhoven. Eerste schatting was eind van de week weer klaar.
Vandaag kostenroaming ontvangen, en ze zijn met de reparatie begonnen. Het lijkt er ook op dat ze vandaag de reparatie afgerond krijgen wat heel mooi zou zijn.

Mijn PTC heater wordt vervangen en mijn 12 volt accu. Al met al valt het me eigenlijk mee.

Ik post straks de daadwerkelijke rekening.
 
Hier de rekening:
IMG_6376.jpeg


Eerste reparatie in 4,5 jaar tijd.
 
Valt toch enorm mee…

Ben ik nou een van de weinige die vindt dat Tesla Service niet zo heel duur is vergeleken met andere merken?
Ik heb eigenlijk ook nog niet zoveel kosten gehad afgelopen 4 jaar. Eén keer interieurfilter laten vervangen en verder de draagarmen laten vervangen maar dat was onder garantie. Bij mijn vorige auto’s lagen de kosten vele malen hoger.
 
  • Like
Reactions: job-lek
130 euro ex BTW voor manuren? Misschien leef ik in het verleden, maar ik vind het heel erg veel.
In garages van legacy auto zijn formeel de uurtarieven lager maar je zult daar geen bloktijden van bijv. 5min voor een check vinden.
Daar werken ze met veel langere bloktijden en zijn er klusjes bij waar ze bijv. 30min voor schrijven die je ook als leek zelf in minder dan 15min kan doen.

Wat ze verliezen op uurtarief maken ze heel dik goed op veel meer uren schrijven dan men feitelijk bezig is. Het komt uit de lengte of de breedte zeggen ze dan.
 
  • Like
Reactions: job-lek
130 euro ex BTW voor manuren? Misschien leef ik in het verleden, maar ik vind het heel erg veel.
Wordt teruggewonnen door de plug and play mogelijkheden van de meeste onderdelen.
Voor de meeste pannes volstaat het om een onderdeel te vervangen. Geen olie aflaten, afregeling, checken, testen. Gewoon oud er uit, nieuw er in. De elektronica regelt zichzelf.
 
Vandaag kostenroaming ontvangen, en ze zijn met de reparatie begonnen. Het lijkt er ook op dat ze vandaag de reparatie afgerond krijgen wat heel mooi zou zijn.

Mijn PTC heater wordt vervangen en mijn 12 volt accu. Al met al valt het me eigenlijk mee.

Ik post straks de daadwerkelijke rekening.
Die PTC heater komt best wel vaak langs hier. Weet iemand al wat er stuk gaat aan die dingen? Heeft iemand al eens de defecte heater opgevraagd (krijg je die dan?) en uitgezocht wat er mis mee is?
Uiteindelijk is het een behoorlijk simpel ding: wat gloeispiralen in een kastje en wat aansturing. Wel hoog voltage.
Maar dat ding zit volgens mij wel in de luchtstroom en kan dus vervuilen zeker als je wat slordig bent met het vervangen van het interieurfilter. Zou er kortsluiting kunnen ontstaan door vuil?
NB toen ik laatst het interieurfilter verving, kon ik de roodgloeiende spiraal gewoon zien zitten. Vond het er best wel gevaarlijk uitzien die hitte zo onder dat dashboard.