Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - problemen Model Y

This site may earn commission on affiliate links.
Dan dan ben ik wel de eerste zeker die hier moet posten. Ik had er maar niet moeten om vragen. 🙁
Al een drietal keer gehad dat de auto na een stop aan de verkeerslichten niet wil starten.
Blijkt hij spontaan in P te staan en als ik hem
In D wil zetten, krijg ik de foutmelding dat dat niet mogelijk is omdat het gaspedaal ingedrukt is. En dat terwijl mijn voet op de rem staat en zeker niet op de wattpedaal.
Laatste keer wou hij voorafgaand ook niet regeneratief remmen toen ik het rode licht naderde.
Het lijkt er dus op dat de wattpedaal niet ver genoeg terugveert. Even met de voet eronder omhoog trekken en ik krijg hem wel in D, maar dan wordt men achter mij ondertussen al erg nerveus.
Mocht dat een eerder generiek probleem zijn kan het wel een dingetje worden. Als je dit probleem combineert met de meldingen van spontane accelleraties, dan kan er wel wat fuzz over ontstaan.
Nog mensen die dit hadden. Ik wijt het voorlopig nog aan het nieuw zijn. Binnenkort (hopelijk) moet ik naar het SeC voor de ontbrekende module voor de trekhaak.
Als het niet erger wordt wacht ik tot dan om een afspraak vast te leggen.
 
Heel stomme opmerking, kan je niet wat WD40 of zo op een scharnierpunt van je pedaal spuiten?
Geen idee hoor, maar zo heb ik wel de deurhendels van onze 3 weer gangbaar gekregen toen die moeilijker terugveerden na bedienen.
 
Heel stomme opmerking, kan je niet wat WD40 of zo op een scharnierpunt van je pedaal spuiten?
Geen idee hoor, maar zo heb ik wel de deurhendels van onze 3 weer gangbaar gekregen toen die moeilijker terugveerden na bedienen.
Scharnier zit ‘verstopt’ achter bekleding. Op de pedaal zitten minstens 2 sensoren. Ik neem daar liever geen risico mee door er blind in te spuiten.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Krisja
Lijkt me inderdaad ook een veiligheidsprobleem, zelf gelukkig geen last van. Ik heb wel dat mijn ramen vaak niet volledig omhoog gaan, halverwege gaat het raam dan weer naar beneden en dan moet ik het nogmaals opnieuw proberen (dus iets langer knopje omhoog trekken zodat het raam "automatisch" helemaal omhoog gaat). Soms moet ik het wel drie keer proberen alvorens het raam dicht zit.
 
In de afgelopen maanden hebben we al enkele keren meegemaakt dat het display van onze Model Y (van maart 2023) erg traag opstart. We kunnen dan overigens wel gewoon met de auto wegrijden. Wanneer je vervolgens vermogen vraagt merk je boven de 40 km/u dat de auto niet vlot reageert. Wanneer na enkele minuten het scherm wel opkomt toont deze een schildpad. De enige oplossing is vervolgens stoppen, de deur openen en sluiten en daarmee is het probleem gereset. Dat levert soms best lastige situaties op, omdat je eigenlijk pas bij wat meer snelheid merkt dat je vermogen mist en vervolgens ter plekke moet stoppen om dit te verhelpen.

Ik zie op internet het probleem van de schildpad op het display wel vaker terugkomen, maar eigenlijk enkel bij een nagenoeg lege batterij. Is er iemand die dit ook heeft ervaren of iemand die enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
We hebben dit overigens het vaakst meegemaakt wanneer de trailer achter de auto hangt. Maar volgens mij ook 2 keer zonder.
Vraag staat overigens ook uit bij Tesla via het service menu in de app.

2024-02-07 09.56.21.jpg
 

Komt normaal alleen als je de bestemming of de volgende SuC niet haalt.
Met 74% en zonder bestemming wijst dit wellicht op een probleem zoals in bovenstaande link.
 

Komt normaal alleen als je de bestemming of de volgende SuC niet haalt.
Met 74% en zonder bestemming wijst dit wellicht op een probleem zoals in bovenstaande link.
thx. had die post nog niet gezien.
 
thx. had die post nog niet gezien.
Had ik ook niet verwacht. Probeer vooral niet om alles te volgen of je hebt geen leven meer.
Ik volg de meeste draadjes in het België Nederland forum en dat is al te veel.
Aan de andere kant gebeurt er zo veel rond onze Tesla’s dat je zonder dit forum veel zou missen.
Heel soms leer ik nog iets bij.
Veel finesses leer je niet uit de gebruiksaanwijzing. Enkele voorbeelden:
  • Twee keer klikken op de ontwasemingsknop van de voorruit zet alles op maximum temperatuur en debiet
  • Adresbalk naar rechts swipen, geeft get thuisadres in (of werk als he thuis staat)
  • Radio schermpje links onder naar boven swipen toont de laatst gebruikte bronnen
  • programmatie van de linker scrollknop
  • Koffer ontgrendelen ontgrendelt de laadkabel als het laden al eerder beëindigd was.
  • Klikken op de range bovenaan switcht tussen % en km (idem in de app)
  • Rechterstalk een paar seconden naar beneden houden stelt de gedetecteerde vmax in als target snelheid.
 
  • Like
Reactions: Powergerry
Mijn MYP (kleine 4 weken oud) maakt een lullig ‘squeek’ geluidje bij, volgens mij, demper/ ophanging linksvoor. Ik merkte het toevallig op toen ik over een hobbelige weg reedt en m’n raampje een beetje open had.

Klinkt als zo’n hondenspeeltje waar ze in bijten… of een muis die boven de veerpoot woont en het gehobbel niet zo tof vind 😆

Herkent iemand dit? Makkelijk op te lossen?