Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Suggestie Parkeergarage Gent centrum

This site may earn commission on affiliate links.
Ik dacht dat hier al een draadje van bestond, maar ik vind het niet direct terug… .

Welke is de meest Tesla vriendelijke parkeergarage in Gent?
We zouden morgenavond ( zaterdag ) naar Gent gaan en wil toch niet direct toeren uithalen… .

Thanks !

Xavier

hangt er van af of je wil laden....
hier een link met laadmogelijkheden : http://www.stephaniedhose.be/Over-Gent/Vragen-en-tussenkomsten/28-Elektrische-laadpalen

Ik heb Reep eens geprobeerd, viel best mee. Bij uitrijden wel de linkse uitrit aanhouden
 
Gisteren dus Reep geprobeerd… .

Man, man, man, die inrit was eng !! Alles 'piepte' en 'plongde' wat je maar kan bedenken… .
Gelukkig kon Mirella de rechtervoorkant in de gaten houden en ik het linkerachterwiel rakelings langs de boordsteen sturen.
Dus gelukt, maar alleen zijnde zou ik het wellicht niet gedurfd / gehaald hebben.

Eens binnen lukte alles aardig, behalve dat z'n snoet nog een flink stuk buiten de rij uitstak.

Buitenrijden lukte vlotter.
 
Reep is toch echt geen kleine inrit?
Ik kan (nog) niet uit ervaring spreken met een Tesla maar met andere wagens zeker nooit echt speciaal moeten opletten.

Een Tesla is buitencategorie qua breedte.... Sinds ik echter de parkeergarages in de binnenstad van Nice heb getrotseerd ben ik nergens meer bang voor. Het is gewoon even wennen, niet luisteren naar al het lawaai van de sensoren en ingeval van twijfel een keer extra steken :)
Die sensoren staan ingesteld voor bange Amerikanen - als je daar te veel op let kom je nergens meer binnen....
 
Ik ga morgen een weekend naar Gent, zijn er in de parkeergarages voldoende oplaadpunten?
Gent is redelijk dramatisch. Op FB al verschillende verhalen gelezen.
In de Zuidparking direct links van de ingang zijn er 4 plaatsen. Op de vrijdagmarkt parking ook denk ik. Maar ik denk enkel met een kaart van interparking. Best informeren op voorhand. Verder veel laadplaatsen die voorbehouden zijn voor wagens van de stadsdiensten of voor autodelen. Buiten de parkings ook veel duo laadpunten op straat, waarvan er steeds 1 gereserveerd is voor autodelen (80euro boete!) en de andere geen bord heeft dat het enkel voor EVs is. Vaak legaal ge-ICEd dus.
ik heb nog maar 1 keer in Gent geladen en het heeft me meer dan een uur gekost om een paal te vinden.
Ik zou een stop in Lokeren of Aalst inplannen (afhankelijk van waar je komt).
Vlak na het verlaten van de autoweg, naast de viaduct, vind je veel palen op de apps. Bij Volvo, bij Nissan, bij Audi en bij het kantorencomplex zuiderpoort. Die zijn niet publiek en zorgen enkel voor tijdverlies. Dit staat in de apps niet aangegeven.