Ik wilde net laden bij Supercharger Drachten (Stall 1a). Ik unlock mijn chargepoort, duw de stekker erin en zie dat ik hem niet helemaal vast kan drukken. Na nog een paar keer proberen blijkt dat de stekker net niet helemaal in de poort in de auto wil.
Ik kijk in de stekker en zie daar het volgende:
Het lijkt er dus op of het bakeliet omhulsel van de pinnen kapot aan het gaan is (mogelijk doordat het steeds warm en dan weer koud wordt?). Een blik op de laadpoort van mijn auto onthult het volgende:
Bij de pin linksonder zie je een stukje bakeliet zitten wat het inschuiven van de stekker blokkeert. De ruimtes rondom de pinnen lijken redelijk groot op de foto maar zijn dat niet. Bovendien zijn ze vrij diep dus met een plastic pen haal je dat er niet uit.
De vriendelijke receptioniste van de Van der Valk kon mij voorzien van een paperclip, maar om nou deze paperclip zo in de laadpoort van een Tesla te duwen leek me ook niet de meest verstandige actie. Dus maar even gebeld met assistance om te horen of dat kan. Tijdens het wachten even de McGyver in mezelf losgelaten en een USB laadkabel bevestigd aan de paperclip om ervoor te zorgen dat als er risico op elektrocutie is dit risico in elk geval zo klein mogelijk te maken:
De vriendelijke meneer van assistance gaf aan dat hij vermoedde dat het het wel mogelijk moest zijn om het zo te doen maar zou toch liever zien dat ik het met een geïsoleerd tangetje zou doen. Ik heb hem uitgelegd dat dit helaas niet tot mijn standaarduitrusting behoorde en dat ik mijn mcgyver oplossing even voorzichtig zou proberen.
Eind van het verhaal is dat het goed ging en mijn Tesla nu bij de stall ernaast staat te laden.
In het vervolg kijk ik wel even goed in de stekker alvorens deze in mijn auto te drukken.
Ik kijk in de stekker en zie daar het volgende:
Het lijkt er dus op of het bakeliet omhulsel van de pinnen kapot aan het gaan is (mogelijk doordat het steeds warm en dan weer koud wordt?). Een blik op de laadpoort van mijn auto onthult het volgende:
Bij de pin linksonder zie je een stukje bakeliet zitten wat het inschuiven van de stekker blokkeert. De ruimtes rondom de pinnen lijken redelijk groot op de foto maar zijn dat niet. Bovendien zijn ze vrij diep dus met een plastic pen haal je dat er niet uit.
De vriendelijke receptioniste van de Van der Valk kon mij voorzien van een paperclip, maar om nou deze paperclip zo in de laadpoort van een Tesla te duwen leek me ook niet de meest verstandige actie. Dus maar even gebeld met assistance om te horen of dat kan. Tijdens het wachten even de McGyver in mezelf losgelaten en een USB laadkabel bevestigd aan de paperclip om ervoor te zorgen dat als er risico op elektrocutie is dit risico in elk geval zo klein mogelijk te maken:
De vriendelijke meneer van assistance gaf aan dat hij vermoedde dat het het wel mogelijk moest zijn om het zo te doen maar zou toch liever zien dat ik het met een geïsoleerd tangetje zou doen. Ik heb hem uitgelegd dat dit helaas niet tot mijn standaarduitrusting behoorde en dat ik mijn mcgyver oplossing even voorzichtig zou proberen.
Eind van het verhaal is dat het goed ging en mijn Tesla nu bij de stall ernaast staat te laden.
In het vervolg kijk ik wel even goed in de stekker alvorens deze in mijn auto te drukken.