Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

supercharger amersfoort

This site may earn commission on affiliate links.
hoorde net dat er een lijst is, waar je als exploitant van een tesla super charger locatie op kunt intekenen.

het gaat daarbij om de huur van de locatie plus de installatie van een batterij zonnencellen. huurtermijn 16 jaar gegarandeerd.

een van de lokaties zou in amersfoort liggen maar er zouden er een stuk meer geplant zijn.

betrouwbare bron, maar wel borrelpraat, wellicht heb ik niet alle details goed meegekregen.

( wellicht gaat het hierbij niet km SuC maar om destination chargers)
 
Exact. Uurtje vergaderen, of lunchen, 22 kW laden, en vervolgens kan je al weer zo'n 100 km verder.Ideaal en ik denk dat het de druk op en noodzaak van meer superchargers fors kan verminderen.

Dat laatste is inderdaad de onderliggende gedachte. Het is verbazingwekkend hoe snel (en geruisloos) dat netwerk zich uitbreidt in de US, China, Japan en nu zelfs Australië.
Kijk maar een bij "Vind Tesla" op de Tesla Site en scroll naar de US.

Het zal hier nog wel wat voeten in de aarde hebben, want wat met de vele PHEV's en mini EV's die dan buiten die boot vallen etc. Maar uiteindelijk is er maar één conclusie en dat is dat vooralsnog de Tesla Model S (en heel snel moeten we zeggen de Model S en X) de enige echt goed verkopende en zakelijk bruikbare EV is en de rest maar een zeer beperkte toekomst heeft.
Pas als er versies komen met > 300 km range wordt dat anders. En deze kunnen, als de fabrikant meewerkt, ook aan het Destination Chargers Netwerk dat dan weer een extra impuls zal krijgen.

Ik stel voor dat wij, zodra het programma is gestart, de betreffende lokaties gaan benaderen en de doorlopend vragen of ze meedoen en zoniet dat we verder zoeken.

Ook sites als Booking.com moeten een filtermogelijkheid bieden voor hotels die Destination Charging (met hoofdletters en dus niet gewoon een commercieel uitgebuite laadpaal) bieden.
 
  • Like
Reactions: CL600
Strategisch is Amersfoort ook een goede locatie. Zou voor Tesla een heel handige locatie zijn, met name om de a28, A27, a50 en A1 te kunnen bedienen (en de reis tussen noord en zuid makkelijker te maken).

Ergens in Amersfoort Noord bij het A1 Meet&Eat plaza zou fantastisch zijn!
 
WTF! :) Als het waar is, dan luistert er toch iemand.
De lokaties die een optie zouden kunnen zijn:
- Een van de kavels aan de Hanzeboulevard, als het om nieuwbouw gaat. (Vathorst)
- Kavel aan Rondweg Noord/Laan van de Duurzaamheid (geen grap die laatste). Staan nu 150 woningen EN een onbemande benzinestation op de planning. Zou wellicht kunnen dat ze die benzinestation inwisselen voor een laadplein. (Amersfoort Noord)
- nieuw ontwikkeld terrein aan de Hogeweg, waar nu een truckersrestaurant is. Daar is een nieuw plan voor gepresenteerd met een laadplein en uitbreiding van de horeca (soort van foodstrip). Ligt net voor knooppunt Hoevelaken aan de A28. Als Amersfoort een SuC lokatie wordt, dan is deze laatste het meest voor de handliggend.

VdV Amersfoort is echt te krap voor een SuC, plus ze werken daar met slagbomen, waarbij je bij het uitrijden eerst een muntje moet halen bij de receptie. omslachtig/onhandig.
 
Slagbomen is geen issue. Dat is bij de Van de Valk in Breukelen ook. Inrijden, kaartje trekken en binnen 4 uur gratis weer uitrijden.
In Amersfoort trek je alleen geen kaartje. Het zijn inrij-slagbomen, zonder kaartje. Om uit te rijden heb je een muntje nodig. Tenzij ze dat onlangs nog hebben aangepast.

(Volgens mij ook gedaan om wildparkeren te voorkomen.)
 
In Amersfoort trek je alleen geen kaartje. Het zijn inrij-slagbomen, zonder kaartje. Om uit te rijden heb je een muntje nodig. Tenzij ze dat onlangs nog hebben aangepast.

(Volgens mij ook gedaan om wildparkeren te voorkomen.)

Ook bij vd Valk in Hoorn. Je krijgt alleen een uitrijkaart als je wat gebruikt. Anders moet je parkeergeld betalen. Vind ik eigenlijk niet kunnen voor een SuC.
 
Ook bij vd Valk in Hoorn. Je krijgt alleen een uitrijkaart als je wat gebruikt. Anders moet je parkeergeld betalen. Vind ik eigenlijk niet kunnen voor een SuC.

Bij Amersfoort is de parking gewoon veel te klein. En de locatie is perfect voor carpooling dus dat ze daar iets aan doen, ok. Zit Hoorn niet naast een bioscoopcomplex waar het betaald parkeren is? Ik begreep dat VdV onder druk is gezet om gratis parkeren niet toe te staan. Het komt meer voor. In St. Moritz, om maar iets te noemen, staat de SuC in een parkeergarage en betaal je ook parkeergeld.
 
Ook bij vd Valk in Hoorn. Je krijgt alleen een uitrijkaart als je wat gebruikt. Anders moet je parkeergeld betalen. Vind ik eigenlijk niet kunnen voor een SuC.
Klopt niet met 100% van mijn waarnemingen ter plekke. Kreeg gewoon een uitrijkaart, die ene keer dat ik daar was. Naast SuperCharger en toilet verder niets gebruikt.
 
Klopt niet met 100% van mijn waarnemingen ter plekke. Kreeg gewoon een uitrijkaart, die ene keer dat ik daar was. Naast SuperCharger en toilet verder niets gebruikt.
Het was de eerste keer dat ik een SuC bezocht en ben misschien veel te lief voor deze wereld. Ik ben de borden bij de ingang goed gaan lezen en daar stond alleen; betalen tenzij je iets nuttigt. En dan ben ik zo’n schlemiel die koffie gaat drinken. Voortaan zal ik naar de balie gaan, maar ik kom bijna nooit bij een SuC.
 
Het was de eerste keer dat ik een SuC bezocht en ben misschien veel te lief voor deze wereld. Ik ben de borden bij de ingang goed gaan lezen en daar stond alleen; betalen tenzij je iets nuttigt. En dan ben ik zo’n schlemiel die koffie gaat drinken. Voortaan zal ik naar de balie gaan, maar ik kom bijna nooit bij een SuC.

Nou, die koffie is prima en daar hangt het toch niet op? Er was een tijd dat je bij het tonen van de Keyfob een gratis koffie kreeg. Staan ergens op het forum zeer levendige verhandelingen over.
 
En de prijs van een kopje koffie staat is een bijzonder nette verhouding tot de batterijlading die je krijgt denk ik. Ik vind het nog steeds een feestje hoor. In plaats van betalen voor een volle tank brandstof geef ik het nu uit aan lekker even wat eten met vrouw en kids. Maakt het leven ook weer een stukje leuker.