TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

supercharger amersfoort

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Mdobro, Sep 2, 2015.

1. Mdobro

Mdobro Member

hoorde net dat er een lijst is, waar je als exploitant van een tesla super charger locatie op kunt intekenen.

het gaat daarbij om de huur van de locatie plus de installatie van een batterij zonnencellen. huurtermijn 16 jaar gegarandeerd.

een van de lokaties zou in amersfoort liggen maar er zouden er een stuk meer geplant zijn.

betrouwbare bron, maar wel borrelpraat, wellicht heb ik niet alle details goed meegekregen.

( wellicht gaat het hierbij niet km SuC maar om destination chargers)

2. dicktump

dicktump Member

Amersfoort zou wat mij betreft echt superhandig zijn, hopelijk gaat het door.

3. Pascal-R

Pascal-R Member

Zou het niet kunnen zijn dat het hier destination charters betreft (22kW) ipv superchargers?

4. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Dat denk ik ook. Zou dan in ieder geval een teken zijn dat men ermee aan de gang gaat. Liefst zo snel mogelijk alle vergadercentra etc. voorzien van een paar chargers.

5. Pascal-R

Pascal-R Member

Exact. Uurtje vergaderen, of lunchen, 22 kW laden, en vervolgens kan je al weer zo'n 100 km verder.Ideaal en ik denk dat het de druk op en noodzaak van meer superchargers fors kan verminderen.

6. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Dat laatste is inderdaad de onderliggende gedachte. Het is verbazingwekkend hoe snel (en geruisloos) dat netwerk zich uitbreidt in de US, China, Japan en nu zelfs Australië.
    Kijk maar een bij "Vind Tesla" op de Tesla Site en scroll naar de US.

Het zal hier nog wel wat voeten in de aarde hebben, want wat met de vele PHEV's en mini EV's die dan buiten die boot vallen etc. Maar uiteindelijk is er maar één conclusie en dat is dat vooralsnog de Tesla Model S (en heel snel moeten we zeggen de Model S en X) de enige echt goed verkopende en zakelijk bruikbare EV is en de rest maar een zeer beperkte toekomst heeft.
    Pas als er versies komen met > 300 km range wordt dat anders. En deze kunnen, als de fabrikant meewerkt, ook aan het Destination Chargers Netwerk dat dan weer een extra impuls zal krijgen.

Ik stel voor dat wij, zodra het programma is gestart, de betreffende lokaties gaan benaderen en de doorlopend vragen of ze meedoen en zoniet dat we verder zoeken.

Ook sites als Booking.com moeten een filtermogelijkheid bieden voor hotels die Destination Charging (met hoofdletters en dus niet gewoon een commercieel uitgebuite laadpaal) bieden.

Share This Page