Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

supercharger amersfoort

This site may earn commission on affiliate links.
En de prijs van een kopje koffie staat is een bijzonder nette verhouding tot de batterijlading die je krijgt denk ik. Ik vind het nog steeds een feestje hoor. In plaats van betalen voor een volle tank brandstof geef ik het nu uit aan lekker even wat eten met vrouw en kids. Maakt het leven ook weer een stukje leuker.

Zo is het.

Schermafbeelding 2018-09-03 om 14.50.26.png
 
[off topic voor alle niet SuC Amersfoort gerelateerde off-topic geneuzel]
Misschien even een Van der Valk wellus/nietus draadje openen ;)
[/off topic voor alle niet SuC Amersfoort gerelateerde off-topic geneuzel]

Back on track:
Voor wat betreft verzamelbedrijfsruimte of “instant” vergaderlokaties, plenty plek in Amersfoort. Als ze daar ook nog wat DeC lokaties van maken, dan heb je als stad toch een mooie plek op de “vergroeningskaart” veroverd. Er is al in de stad een mooi laadplein, nu nog aan de rand van de stad een paar mooie laadpleinen neerzetten, eventueel met SuC.
 
Even fair zijn Frank: hoe weet je als beginnende Tesla rijder nou dat je gratis een uitrijkaart kunt krijgen? Het staat nergens!

Niemand neemt iemand iets kwalijk dat hij of zij iets niet weet.
Wel dat je met stelligheid schrijft iets te weten en wat dan niet klopt.
Eerst checken en weten, dan pas delen. Of zelf een vraag opwerpen.
Of gewoon even niets zeggen en leren van anderen.

Dus:
"Bij vd Valk in Hoorn is ook een slagboom. Weet iemand of je daar een uitrijkaart kan krijgen zonder consumptie? Of werkt dat daar anders?"

In plaats van het incorrecte:
"Ook bij vd Valk in Hoorn. Je krijgt alleen een uitrijkaart als je wat gebruikt. Anders moet je parkeergeld betalen..."
 
  • Like
Reactions: S-19910
In De Nieuwe Stad, zegt de Prodentfabriek je misschien iets, poppodium Fluor, de Picnic autootjes? Als je de parkeergarage van het Eemplein weet te vinden, dan ben je er al voorbij gereden ;)
Laadplein Oliemolenhof Amersfoort - De Nieuwe Stad
Dit zou inderdaad een mooie plek zijn voor snel laders :p maar dat zal wel niet gaan gebeuren.
Van der Valk Leusden zou nog beter zijn, vooral voor mij (geen eigen laadpaal mogelijk en niks in de buur)

Weet je of je gratis kan parkeren op het laadplein in Amersfoort? Of bij de snel lader die bij het water staat?

Woensdag me Tesla ophalen maar moet minstens 4 maanden wachten op een laadpaal. Word er niet heel erg blij van gezien ik dus de eerste maanden erg moeilijk moet doen doen om te kunnen blijven rijden.
Ik mijn ogen en ervaring is erijden alleen interssant als je je auto voor de deur kwijt kan, qua gemak en kosten.
 
@WoesteWillem , als je bij De Nieuwe Stad gaat laden, dan betaal je alleen het laadtarief, totdat je accu vol zit, daarna wordt er een parkeertarief berekend. Maar misschien even contact opnemen met de beheerder van het terrein of er een parkeerabonnementje te fixen is. Ik zie daar namelijk altijd wel een paar EV taxi’s van Gomes staan (Opel Ampera-e) en een blauwe BMW i3 die er ook vrij vaak staat.
 
Over een SuC “bij” Amersfoort.... volgens mij zou De Wiite Bergen, bij Eemnes, een prima locatie zijn, als een VdV terrein een soort van vereiste is.
 
@WoesteWillem , als je bij De Nieuwe Stad gaat laden, dan betaal je alleen het laadtarief, totdat je accu vol zit, daarna wordt er een parkeertarief berekend. Maar misschien even contact opnemen met de beheerder van het terrein of er een parkeerabonnementje te fixen is. Ik zie daar namelijk altijd wel een paar EV taxi’s van Gomes staan (Opel Ampera-e) en een blauwe BMW i3 die er ook vrij vaak staat.


Hoe betaal je die parkeer kosten dan?
Ik ben dit weekend met mijn Emotion pas naar binnen gereden en heb geladen met mijn Maingau app die overigens niet wou stoppen en dus niet de kabel wou ontkoppelen grrrrrrr. Maar ben gewoon weer naar buiten gereden op mijn emotion pas.
 
Hoe betaal je die parkeer kosten dan?
Ik ben dit weekend met mijn Emotion pas naar binnen gereden en heb geladen met mijn Maingau app die overigens niet wou stoppen en dus niet de kabel wou ontkoppelen grrrrrrr. Maar ben gewoon weer naar buiten gereden op mijn emotion pas.
Zolang je aan het laden bent, betaal je het laadtarief. Als je klaar bent met laden heb je 30 minuten om uit te rijden, is dat langer dan betaal je het parkeertarief. Ik zie alleen de laadkosten in mijn NewMotion app.
Ik denk dat ze het laadsysteem gekoppeld hebben aan de slagbomen, dus alles met dezelfde pas. Check maar even op je Emotion app of je parkeerkosten berekend hebt gekregen.
 
Zolang je aan het laden bent, betaal je het laadtarief. Als je klaar bent met laden heb je 30 minuten om uit te rijden, is dat langer dan betaal je het parkeertarief. Ik zie alleen de laadkosten in mijn NewMotion app.
Ik denk dat ze het laadsysteem gekoppeld hebben aan de slagbomen, dus alles met dezelfde pas. Check maar even op je Emotion app of je parkeerkosten berekend hebt gekregen.

Nope geen parkeerkosten berekend, teminste nog niet zichtbaar in de app.
 
Nope geen parkeerkosten berekend, teminste nog niet zichtbaar in de app.
Kan je al wel de laadkosten zien? Bij NewMotion duurt dat ongeveer een maand. Op de een of andere manier kunnen/willen de diverse laadpaalexploitanten niet direct de gegevens uitwisselen:mad: (idioot eigenlijk, want met mijn Chargemap pas kon ik direct de laadtransacties in de Chargemap app inzien tijdens onze trips naar Frankrijk, dus het kan wel)