Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Supercharger lijkt slowcharger te worden

This site may earn commission on affiliate links.
Classic ForEver.

20181219_201905.jpg
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Mijn S heb ik geen hoger vermogen gezien als 92kW de laatste maanden! :eek:

Dit is al enkele tijd zo, in januari bij 8 Superchargers. Nu ritje naar Oostenrijk de heenreis bij 4SuC. Bij allemaal een maximum 92kW vermogen bij het laden :(

Buiten +- 10 graden, niet gepaired, stal wissel. Geen range mode. Accu warm na minimaal 2 en half uur rijden... o_O
 
Mijn S heb ik geen hoger vermogen gezien als 92kW de laatste maanden! :eek:

Dit is al enkele tijd zo, in januari bij 8 Superchargers. Nu ritje naar Oostenrijk de heenreis bij 4SuC. Bij allemaal een maximum 92kW vermogen bij het laden :(

Buiten +- 10 graden, niet gepaired, stal wissel. Geen range mode. Accu warm na minimaal 2 en half uur rijden... o_O
antwoord staat in je signature...

90kwh batterij.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and Phil V
In Zevenaar vanmiddag minder geluk. 4 verschillende stalls geprobeerd met de Model 3, maar geen enkele wilde mijn accu laden. Telefonisch contact gehad met Tesla en ze geven aan dat er een storing is voor Model 3 laden in Zevenaar. Auto geeft aan klaar te zijn om te laden, maar helemaal niks... Roadside assistance heeft hier eigenlijk geen oplossing voor. Dus maar naar huis gereden, had nog wel genoeg om thuis te komen.

Iemand met een X of S ervaring met het helemaal niet kunnen laden bij een supercharger?
 
  • Informative
Reactions: Merijn
met m'n P85 zit ik op 250 unieke superchargers bezocht....
en zal ergens rond de 400 supercharger-beurten zitten, denk ik.

Foto een paar posts eerder tonen geen vermindering aan bij start laden.

Zegt natuurlijk enkel iets over de classic 85 batterij, en dan nog in die uitvoering, ben het kenplaatje kwijtgespeeld...
Zeker in het begin volgden de diverse generaties zichzelf snel op.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
90D wordt na ongeveer 300 SuC-beurten afgetopt tot 92-93kW om degradatie te voorkomen.
Dan kan ik nog ca. 250 SuC laadsessies vooruit. Ga ik met deze Tesla niet meemaken.

Nou ik ga mijn 90D badge vervangen door een 90% badge. 90% van SuC snelheid. Is wel erg triest om van te worden...
Wat zijn 5 minuten (aan extra laadtijd) op de eeuwigheid ... (my ol' daddy) ;)

Tesla explains why it limits Supercharging speed after high numbers of DC charges
Bij mijn weten is het enkel bij 90 batterijen. Die heeft sowieso al maar ongeveer 80 echt beschikbaar. Degradatie voel je dus direct.
82 kWh om precies te zijn. Na 68K km. heb ik daarvan 78-79 kWh over. Degradatie ca. 4,5%, dus keurig in lijn met de voorspelde degradatie.

In het artikel wordt niet specifiek gesproken over enkel 90 batterijen. Weten we zeker dat het zich alleen daarbij voordoet? En wat maakt maakt deze batterijen anders dan de anderen?
Ben niet 100% zeker, maar ooit gehoord dat er meer siliconen (?) in verwerkt zitten.
 
Last edited: