Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Bij nieuwe kopers kunnen ze eventueel zo'n beperking opleggen. Bij bestaande eigenaren is het lastig dit naderhand op te leggen, er is gratis laden beloofd, zonder beperking.
Ik denk overigens niet dat er iets gaat veranderen aan het model. Het is toch een geweldige marketing tool, dat gratis laden (zonder kleine letters) en daardoor hoeft er ook geen betaalmodel te worden geimplementeerd.
Ps SeC = Service Center, SuC = SuperCharger.
 
Net begrepen dat men werkt aan een aparte supercharger op Schiphol voor alleen taxi's met de verwachting dat de taxi's daar dan laden en men het SeC (meer) met rust laat.

eerlijk zullen we alles delen, dan mogen wij toch ook wel op Schiphol laden:smile:

Dit is dus allemaal mogelijk met de bovengenoemde/voorgestelde SuC pas. Taxi's (op schiphol) kunnen meer laad-sesies bij kopen, overige Tesla rijders hebben nog een basis "tegoed" en kunnen er dus ook bijladen. Het stimuleert dus het systeem uit te breiden waar er veel vraag naar is en dekt zelf (gedeeltelijk) de kosten.
 
Dat is opzich een idee maar dan zou ik het limiteren van 2x per week ofzo. Stel even de zakenrijder voor 2 a 3x per maand naar Hamburg toe gaat tja dan wil je kunnen laden. Tesla kan zo zien welke autos het vaakst komen. Er zou toch wel een FUP op die laadpalen zitten neem ik aan?

Hoeveel keer laden per locatie, kan berekend worden naar gemiddeld gebruik van de gehele Tesla familie, lijkt mij.

Ik denk ook niet aan een aantal keer per week meer aantal keer per SuC locatie anders beperk je toch weer de mogelijkheden van ver reizen (zaken/vakantie) in een periode.

Anders gezegd: XX maal laden op locatie Y kom je boven het aantal XX dan moet je betalen op locatie Y of naar een ander punt rijden.

Bij nieuwe kopers kunnen ze eventueel zo'n beperking opleggen. Bij bestaande eigenaren is het lastig dit naderhand op te leggen, er is gratis laden beloofd, zonder beperking.

Dat klopt wellicht maar de markt is in beweging. Wie had nu gedacht dat Tesla als taxi's ingezet worden? Het is een specifieke lokale (veel-lader) groep die bovendien groot is in aantal (en groeit). Dat kon niemand voorzien.

En als een oplossing bovendien bijdraagt in het (lokaal) uitbreiden van het netwerk, zie ik alleen maar voordelen.
Kopers van het eerste uur kunnen nog steeds een "bijzondere pas" krijgen. Maar dat het uit de hand loopt ziet iedereen, toch?

Ps is er trouwens ook geen sprake van oneerlijke concurrentie in de taxi markt van A*dam met dat "gratis" tanken tov overige taxi bedrijven?
 
En bovendien, willen we niet dat elektrisch vervoer, zeker bijna 170 auto's die bijna continu binnen de agglomeratie Amsterdam rijden zonder vervuiling, in het voordeel zijn t.o.v de vervuilende diesels? Ik vind het niet erg als een (overigens zal het een zeer gering) deel van mijn prepaid daar aan besteed wordt. Of gaat dat te ver voor de zonnige zondag?
 
Nee. Het is niet gratis. Ze hebben er voor betaald bij de aanschaf van de auto.

Dat klopt maar gedeeltelijk. Bij de aanschaf heeft Tesla rekening gehouden met een fair use policy gebaseerd op lange afstand rijden.
Als taxi's hun verbruik voor een groot deel uit de SuC halen is er sprake van excessief gebruik.
Dat maakt natuurlijk niks uit, Tesla betaalt het, totdat er sprake is dat de taxi's overdag het laden voor doorgaande Tesla rijders bemoeilijkt of onmogelijk maakt.
Bij excessief internet gebruik word je door de provider afgeknepen. Dat is iets dat Tesla ook heel makkelijk kan.
De eerste paar keer per week kan Tesla , bij iedere laadsessie word je VIN geregistreerd, de lading niet beperken. Als er sprake is van excessief gebruik kan Tesla het laadvermogen afknijpen tot ... 22 kW. Dan is het probleem zo opgelost.
 
We betalen niet voor onze eigen stroom maar leveren een bijdrage aan bouw, onderhoud en stroomafname van het gehele SuC park wereldwijd. Dan gelden gemiddelden. Boven aan de piramide een heel kleine groep die erg veel afneemt en onderaan een grote groep die dporadisch een SuC bezoekt. Zolang Tesla vindt dat het kostendekkend is , dan is dat prima. Dat is aan hen. Het op te lossen probleem is dan de capaciteit dat ook op te lossen is. Daarnaast is Schiphol Tesla Taxi een ongelooflijk sterk punt in EV inzet, laten we dat niet vergeten.
 
Ik hoop dat Tesla het oplost zonder hun filosofie geweld aan te doen. Liefst zonder regeltjes en beperkingen en andere Nederlandse invullingen.
+1

En bovendien, willen we niet dat elektrisch vervoer, zeker bijna 170 auto's die bijna continu binnen de agglomeratie Amsterdam rijden zonder vervuiling, in het voordeel zijn t.o.v de vervuilende diesels? Ik vind het niet erg als een (overigens zal het een zeer gering) deel van mijn prepaid daar aan besteed wordt. Of gaat dat te ver voor de zonnige zondag?
+1

We betalen niet voor onze eigen stroom maar leveren een bijdrage aan bouw, onderhoud en stroomafname van het gehele SuC park wereldwijd. Dan gelden gemiddelden. Boven aan de piramide een heel kleine groep die erg veel afneemt en onderaan een grote groep die dporadisch een SuC bezoekt. Zolang Tesla vindt dat het kostendekkend is , dan is dat prima. Dat is aan hen. Het op te lossen probleem is dan de capaciteit dat ook op te lossen is. Daarnaast is Schiphol Tesla Taxi een ongelooflijk sterk punt in EV inzet, laten we dat niet vergeten.
+1
:biggrin:

Niet zo ingewikkeld doen hier over een paar taxi's die bij een SuC laden.
En als je er last van ondervindt vooral doorgeven aan Tesla; zij zijn aan zet. Volgens mij zou Tesla twee dingen moeten doen: bij drukke SuC's capaciteit uitbreiden of liefst een tweede SuC in de buurt. Daarnaast asap bezetting in de auto software inbouwen. Hoe meer keuze aan SuC's je hebt, hoe belangrijker het wordt om te weten wat de bezetting is, dan hoef je niet onnodig de afslag te nemen om te constateren dat het te druk is en kun je meteen doorrijden naar de volgende.
 
http://speld.nl/2015/04/20/tca-biedt-veroordeelde-uberpop-chauffeurs-een-baan-aan/
Knipsel.JPG

hihi:tongue:
TCA rijdt geen Tesla, hoort het in dit draadje, of bij Tesla in de pers?
 
Hoeveel keer laden per locatie, kan berekend worden naar gemiddeld gebruik van de gehele Tesla familie, lijkt mij.

Ik denk ook niet aan een aantal keer per week meer aantal keer per SuC locatie anders beperk je toch weer de mogelijkheden van ver reizen (zaken/vakantie) in een periode.

Anders gezegd: XX maal laden op locatie Y kom je boven het aantal XX dan moet je betalen op locatie Y of naar een ander punt rijden.

In plaats van een Tesla eigenaar limiteren in de SUC gebruik moeten we gezamenlijk terug gaan naar de essentie, en die luidt "Drukte bij de SUC". Dit kan op verschillende manieren opgelost worden zonder een Tesla eigenaar te limiteren op het gebruik van een goed waar hij/zij bij aanschaf over geïnformeerd was als volgt "SUC is en blijft gratis!". Het feit dat we er last van ondervinden betekent niet dat we andere Tesla vrienden moeten limiteren op het gebruik ervan ten goede van ons eigen belang. Het gezamenlijk belang nastreven dat is het belangrijkste.

Mogelijke oplossingen in mijn optiek zijn:
- Uitbereiding SUC;
- Live streaming, zodat men real time kan zien of de SUC bezet is of niet.
 
In plaats van een Tesla eigenaar limiteren in de SUC gebruik moeten we gezamenlijk terug gaan naar de essentie, en die luidt "Drukte bij de SUC". Dit kan op verschillende manieren opgelost worden zonder een Tesla eigenaar te limiteren op het gebruik van een goed waar hij/zij bij aanschaf over geïnformeerd was als volgt "SUC is en blijft gratis!". Het feit dat we er last van ondervinden betekent niet dat we andere Tesla vrienden moeten limiteren op het gebruik ervan ten goede van ons eigen belang. Het gezamenlijk belang nastreven dat is het belangrijkste.

Mogelijke oplossingen in mijn optiek zijn:
- Uitbereiding SUC;
- Live streaming, zodat men real time kan zien of de SUC bezet is of niet.

Hee, dat is mijn tekst! :tongue: :biggrin:
 
Ik zag zojuist bij de voormalige Betterplace op Schiphol werkzaamheden. Ik ben geen expert, maar het lijkt op een paar extra superchargers op Schiphol....? Of toch niet? Ze staan nu nog wel achter een slagboom. Ik ben benieuwd wat het is, wat het gaat worden en of iedereen hier zou mogen laden of dat ze voorbehouden zouden zijn aan Tesla taxi's. (Dat zou me geen goede ontwikkeling lijken, maar goed allemaal speculatie van mijn kant...)

FullSizeRender.jpg
FullSizeRender-1.jpg
 
Last edited:
Ik zag zojuist bij de voormalige Betterplace op Schiphol werkzaamheden. Ik ben geen expert, maar het lijkt op een paar extra superchargers op Schiphol....? Of toch niet? Ze staan nu nog wel achter een slagboom. Ik ben benieuwd wat het is, wat het gaat worden en of iedereen hier zou mogen laden of dat ze voorbehouden zouden zijn aan Tesla taxi's. (Dat zou me geen goede ontwikkeling lijken, maar goed allemaal speculatie van mijn kant...)

Als ze hiermee acuut het probleem in Amsterdam oplossen lijkt me dit een prima oplossing.

Uiteraard kan het handig zijn om er als niet-Taxi ook te kunnen laden, maar ik zie de eerste klachten al weer komen: "SuperCharger bij Schiphol altijd druk met Taxi's!"