Edi99
Egbert Dijkstra
Zo te zien zijn de 4 stalls op Schiphol operationeel. Vanochtend 10 uur. Pal naast de taxistandplaats.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit sluit niet uit dat het doel van de SuC's voor (midden)lange afstanden is bedoeld. De taxi's die de openbare SuC's gebruiken doen dat niet voor dat doel!
Je bent me net voor, wilde zelf ook al wat van die strekking schrijven.Superchargers zijn niet uitsluitend bedoeld voor (midden)lange afstanden. Sterker nog, Tesla schrijft nu op de website:
We plaatsen Superchargers strategisch langs druk bereden snelwegen en in drukke stadscentra.
In drukke stadscentra plaats je geen Superchargers die bedoeld zijn voor mensen op doorreis...
Tesla plaatst de Superchargers nu juist ook in stadscentra voor de stadsbewoners die geen eigen laadgelegenheid hebben en dus van deze Superchargers (deels) afhankelijk zijn. Dat lijkt me een goede ontwikkeling en ideeën om supercharging aan banden te leggen met regels of registratie zijn strijdig daarmee.
Stalls zijn geplaatst door Schiphol taxi en niet door Tesla. We hebben hier dus niks te zoeken, net zoals ik niet wil dat jan en alleman bij mij thuis komt laden. (behalve in case of emergency)En wat zijn onze (Tesla)"rechten" bij die 4 taxi SuC's dan? Geen enkele toch? We kunnen er niet eens bij! (note: zijn deze wel van Tesla/door Tesla geplaatst? Weet iemand dit?)
-1
met andere woorden krijgt de stedelijke Tesla rijder op die manier met wat inspanning altijd gratis kilometers en de Tesla rijder met eigen laadvoorziening ver van enige Super moet gewoon voor zijn kilometers betalen.
-1
met andere woorden krijgt de stedelijke Tesla rijder op die manier met wat inspanning altijd gratis kilometers en de Tesla rijder met eigen laadvoorziening ver van enige Supermoet gewoon voor zijn kilometers betalen.
+1 ik verspil niet graag geld maar mijn tijd is me nog steeds dierbaarder. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel wachten. Ook daarom is de EV een uitkomst, hij is altijd vol. Alleen tijdens roadtrips moet ik weer wachten. Gelukkig kan dat vaak aan een SuC om het tot een minimum te kunnen beperken maar ik sta er echt niet voor m'n lol of om €6,= uit te sparen."met wat inspanning", daar sla je de spijker op zijn kop: ik ben ZEKER daar te lui voor. En denk met mij meer: wie wil er nu regelmatig 20-30min reistijd inplannen als je op (de hoek van) je eigen straat of op de zaak voor een paar euro's gewoon kan laden? Alleen omdat het kan?
Stalls zijn geplaatst door Schiphol taxi en niet door Tesla. We hebben hier dus niks te zoeken, net zoals ik niet wil dat jan en alleman bij mij thuis komt laden. (behalve in case of emergency)
Het gaat niet om eerlijk of niet. Het gaat erom of het concept zoals nu uitgerold zal blijven voortbestaan (in huidige vorm)er zijn altijd Tesla rijders die er meer gebruik van maken en die er minder gebruik van maken. Is dat eerlijk?
.
+1 ik verspil niet graag geld maar mijn tijd is me nog steeds dierbaarder.
Alleen tijdens roadtrips moet ik weer wachten. Gelukkig kan dat vaak aan een SuC om het tot een minimum te kunnen beperken maar ik sta er echt niet voor m'n lol of om €6,= uit te sparen.
De meeste Schiphol taxis zijn vrije rijders, ook zijn er ongeveer 60 van de BIOS groep. wie betaald dan het energiegebruik????Stalls zijn geplaatst door Schiphol taxi en niet door Tesla. We hebben hier dus niks te zoeken, net zoals ik niet wil dat jan en alleman bij mij thuis komt laden. (behalve in case of emergency)
De meeste Schiphol taxis zijn vrije rijders, ook zijn er ongeveer 60 van de BIOS groep. wie betaald dan het energiegebruik????
En wat zijn onze (Tesla)"rechten" bij die 4 taxi SuC's dan? Geen enkele toch? We kunnen er niet eens bij! (note: zijn deze wel van Tesla/door Tesla geplaatst? Weet iemand dit?)
Indien de taxi's nog steeds de "openbare" SuC's blijven (over)bezetten dan heeft het plaatsen van die 4 nieuwe ook niets te maken met de bestaande regeltjes van Tesla in mijn ogen, dus die leg ik naast mij neer.
Bestaande regeltjes kunnen niet worden toegepast op een dynamisch ontworpen plan. Die wijzigt en dan moet je aanpassen, logisch. Vandaar mijn eerdere voorstel met registratie.
Stel je voor dat de SuC's (ten gevolge van lokaal mis gebruik en daardoor uiteindelijk te hoge running kosten) worden afgeschaft. Hoe wil je dan door Europa gaan reizen? Per huurbak (=brandstof)?
Ik blijf ervoor staan dat (zonder Tesla rijders te benadelen in hun gebruik) de SuC's een registratie systeem moeten krijgen zoals eerder uitgelegd en hoop daarmee het model/netwerk van SuC's in Europa zoals Tesla voor ogen heeft blijft voortbestaan. Anders heb ik er een zwaar hoofd in of het haalbaar blijft in de toekomst...
Time will tell of straks in de rij staan te wachten bij SuC's of niet (omdat ze er niet meer zijn)....
Note:
Ik doel hierbij dus niet alleen op de Taxi's op A*dam maar op meer geconcentreerde Tesla's in een regio zoals steden.
Na X keer laden bij dezelfde SuC ga je mee-betalen voor die SuC op die locatie war je steeds komt.
Wil je dat niet? Moet je naar een andere SuC of ergens anders gaan laden waardoor de SuC vrij is voor anderen (=doel)
X is nader te bepalen of aan de hand van gemiddelden in de Tesla vloot.