Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
96B6C5F4-CF53-40BE-B9AC-3003A2482753.png
In aanbouw 8 stallen in Albertville
 
Lijkt me wel. Ze gaan alle stalls ombouwen heb ik begrepen
Dat begrijp ik ook uit de berichten maar ik vind het zo gek dat ze dan onlangs BHdorp hebben opgeleverd zonder dubbele stekkers. Ze zullen dat plan toch niet pas afgelopen november opgevat hebben? Zou het toch niet zo zijn dat de CCS-poort zodanig hybride is dat ook de gewone supercharger-stekker erin kan?
 
Dat begrijp ik ook uit de berichten maar ik vind het zo gek dat ze dan onlangs BHdorp hebben opgeleverd zonder dubbele stekkers. Ze zullen dat plan toch niet pas afgelopen november opgevat hebben? Zou het toch niet zo zijn dat de CCS-poort zodanig hybride is dat ook de gewone supercharger-stekker erin kan?

Ze hebben vast een ex-projectleider van Stedin in dienst genomen: die is gewend aan elke week dezelfde straat opgraven....
 
Ze hebben vast een ex-projectleider van Stedin in dienst genomen: die is gewend aan elke week dezelfde straat opgraven....
Precies.
Wij hebben hier al een week elke dag één of meer verschillende Stedin mensen over de vloer om voor het gebouw en elk individueel appartement in separate afspraken stuk voor stuk slimme meters te installeren. Ook slimme gasmeters, die allemaal op één centrale locatie zitten. Is af en toe een beetje dringen, daar. :p
 
  • Funny
Reactions: Jkr85
Dat begrijp ik ook uit de berichten maar ik vind het zo gek dat ze dan onlangs BHdorp hebben opgeleverd zonder dubbele stekkers. Ze zullen dat plan toch niet pas afgelopen november opgevat hebben? Zou het toch niet zo zijn dat de CCS-poort zodanig hybride is dat ook de gewone supercharger-stekker erin kan?
uiteraard past fysiek de gewone supercharger stekker in de ccs poort.

Maar de besparing voor Tesla zit erin dat de schakeling die nodig is bij 'type2 supercharging' (om de interne laders te bypassen), komen te vervallen bij de CCS combinatie.

Het is met andere woorden goedkoper om nu alle bestaande superchargers om te bouwen, dan alle toekomstige auto's uit te rusten met de schakeling.

Ik verwacht dat in de nabije toekomst er een CCS adapter zal komen; en vervolgens dat de nieuwe sucs even later dan enkel nog CCS stekkers zullen krijgen.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp