Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas nam deze S een Model3 laadplek in beslag terwijl alle andere normale plekken vrij waren...
In Caen zijn nog maar 2 geschikt gemaakt voor de 3
38F9A4E0-8BD2-4C3C-8197-B9051EACA6DB.jpeg
7CE803D8-7BC0-4E48-AF01-C764F05B5699.jpeg
 
Wij hebben twee delen van Frankrijk aangedaan, met achter onze MX een Thule Easy Base 949 (zie foto) en het laden ging probleemloos. Wel stapte er iemand uit om te zien hoever ik naar achteren kon ;-) want de sensoren deden het natuurlijk niet.

Laad locatie Maçon aan de foto te zien :).....

Ietwat "off topic" wellicht, maar het grootste nadeel aan veel laadlocaties in Frankrijk is het feit dat er nog geen picnic bankje te vinden is om aan te zitten. Laat staan een leuk tentje om iets te eten of drinken. Er zijn wel altijd voldoende laadplaatsen vrij. Da's dan weer een voordeel...
 
Helaas nam deze S een Model3 laadplek in beslag terwijl alle andere normale plekken vrij waren...
In Caen zijn nog maar 2 geschikt gemaakt voor de 3
]
Gisteren daar geluk gehad 2x niemand. Vanuit Le Havre naar Mont Saint Michael en terug naar Le Havre. Wel keer verzet want linker gaf meer kw dan rechter. Had in Rouen wel model s aan Ccs stall maar na praatje snapte die persoon het en ging aan de andere 6 vrije stalls staan. Vind zelf Rouen en Caen matig uitgerust met 2 stalls.
 
Beaune heb ik nu 2 keer gedaan dit jaar, triestige SuC is me dat! Is al een heel eind van de autoroute en buiten het hotel is er bijna niets inde buurt. Je moet al helemaal te voet naar de Carrefour voor een kop koffie onder de 4 euro
Dit vind ik net een superleuke laadplaats: als je langs achteren van de parking even over het hekken klimt (is echt niet zo hoog), ben je via 2 kleine straatjes onmiddellijk in het historische centrum van Beaune, lekker een ijsje eten en een koffietje drinken en eer je klaar bent heb je een blitsbezoek gebracht aan een prachtige historische stad en is je tesla terug volgeladen. Een vaste stopplaats op mijn reizen naar het zuiden dus, hangt er dus vanaf hoe je er mee omgaat zeker ?
 
7a743117-cfac-402a-8e56-7b5fca649c01.JPG


Ik rij nu 5 jaar Tesla en ben al erg vaak naar zuid Europa op vakantie geweest maar dit keer maakt ik voor het eerst een blunder door de afslag bij Val de Meuse voorbij te rijden (op weg naar NL). met nog 20km range en de volgende afslag autoroute op 20km kon ik niet meer terug komen in Val de Meuse, ik durfde niet achteruit over de vluchtstrook. Dus 80km/h achter een vrachtwagen, airco uit en zoeken naar andere laadopties. Er bleek een destination charger op 35km te zijn bij een hotel. Zie foto met heeel rustig rijden kwamen we uiteindelijk met 2km range aan bij het hotel. ongelofelijk hoe zuinig je kan rijden als het moet! Na anderhalf uur (best een goede lunch) konden we verder naar Nancy:rolleyes: