Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

JorenVos

Member
Aug 25, 2018
14
13
Leuven
Hoop dat Namen er snel komt.
Lavaux-Sainte-Anne, Namen en Luik zouden welkom zijn binnenkort. Begin november verblijven we in de buurt van La Roche-en-Ardenne, het is echt een verschrikkelijk gat daar zonder supercharger in de buurt! De hele lijn vanuit Vlaams-Brabant tot het zuiden van Belgiê is verlaten...

Tesla geeft aan dat de Superchargers er zouden zijn in 2018, maar heeft iemand al weet of deze er nog effectief gaan komen in 2018? (En belangrijk: voor november? :D )
 

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,694
1,557
Lavaux-Sainte-Anne, Namen en Luik zouden welkom zijn binnenkort. Begin november verblijven we in de buurt van La Roche-en-Ardenne, het is echt een verschrikkelijk gat daar zonder supercharger in de buurt! De hele lijn vanuit Vlaams-Brabant tot het zuiden van Belgiê is verlaten...

Tesla geeft aan dat de Superchargers er zouden zijn in 2018, maar heeft iemand al weet of deze er nog effectief gaan komen in 2018? (En belangrijk: voor november? :D )
Reken er maar niet op.
 

NicoV

Supporting Member
Jan 10, 2016
1,918
16,944
Zulte, Belgium
Lavaux-Sainte-Anne, Namen en Luik zouden welkom zijn binnenkort. Begin november verblijven we in de buurt van La Roche-en-Ardenne, het is echt een verschrikkelijk gat daar zonder supercharger in de buurt! De hele lijn vanuit Vlaams-Brabant tot het zuiden van Belgiê is verlaten...

Tesla geeft aan dat de Superchargers er zouden zijn in 2018, maar heeft iemand al weet of deze er nog effectief gaan komen in 2018? (En belangrijk: voor november? :D )
Er zijn tegenwoordig wel behoorlijk wat Chademo laders in Wallonie.
 

S-19910

Driving Model-S #19910
Aug 13, 2013
7,113
6,203
Grobbendonk, Belgium
Lavaux-Sainte-Anne, Namen en Luik zouden welkom zijn binnenkort. Begin november verblijven we in de buurt van La Roche-en-Ardenne, het is echt een verschrikkelijk gat daar zonder supercharger in de buurt! De hele lijn vanuit Vlaams-Brabant tot het zuiden van Belgiê is verlaten...

Tesla geeft aan dat de Superchargers er zouden zijn in 2018, maar heeft iemand al weet of deze er nog effectief gaan komen in 2018? (En belangrijk: voor november? :D )

welkom. Even voorstellen... (toevallig familie van Gerrit ?)

Er zijn twee Tesla Destination Chargers in de buurt. En verderop ook wat publieke laadpalen.
Maar kan je niet laden waar je verblijft ? Even navragen, eventueel pas bij aankomst.

Wat ik bedoel : op je verblijfplaats heb je niet meteen een Suc nodig, dan heb je -behoudens uitzonderingen- altijd wel tijd om te laden.

Verder is Leuven-LaRoche pakweg 140km - dan zal dus ook wel lukken als je vol vertrekt ;)

Maar : ik hoop met jouw dat het SUC netwerk snel verder uitbreidt, iedere suc erbij is welkom.
Zelfs die in Leuven;)


En die in Grobbendonk:p
 

HWS

Well-Known Member
Mar 16, 2013
7,234
3,706
Zoetermeer, Netherlands
Lavaux-Sainte-Anne, Namen en Luik zouden welkom zijn binnenkort. Begin november verblijven we in de buurt van La Roche-en-Ardenne, het is echt een verschrikkelijk gat daar zonder supercharger in de buurt! De hele lijn vanuit Vlaams-Brabant tot het zuiden van Belgiê is verlaten...

Tesla geeft aan dat de Superchargers er zouden zijn in 2018, maar heeft iemand al weet of deze er nog effectief gaan komen in 2018? (En belangrijk: voor november? :D )
Verviers is toch vlakbij Luik? Heb ik vorig jaar met de GP Spa-Francorchamps ook geladen.
 

JorenVos

Member
Aug 25, 2018
14
13
Leuven
welkom. Even voorstellen... (toevallig familie van Gerrit ?)

Er zijn twee Tesla Destination Chargers in de buurt. En verderop ook wat publieke laadpalen.
Maar kan je niet laden waar je verblijft ? Even navragen, eventueel pas bij aankomst.

Wat ik bedoel : op je verblijfplaats heb je niet meteen een Suc nodig, dan heb je -behoudens uitzonderingen- altijd wel tijd om te laden.

Verder is Leuven-LaRoche pakweg 140km - dan zal dus ook wel lukken als je vol vertrekt ;)

Maar : ik hoop met jouw dat het SUC netwerk snel verder uitbreidt, iedere suc erbij is welkom.
Zelfs die in Leuven;)


En die in Grobbendonk:p
Geen familie van Gerrit! Maar ik heb die blauwe Model S wel al aan de NMBS-parking in Leuven gespot! It's a small world! :D

Gohja, de Model S 85 (2013) zou in theorie 450km moeten kunnen halen, maar in praktijk ligt dat vaak wel anders (max 250-300km). Zeker met baggage, zal het verbruik nog wel wat hoger liggen. Van hieruit is het +- 140km, dus aankomen moet zeker lukken. Probleem is dat we daar in de omgeving ook wel wat gaan rondrijden, en er mogelijks bij ons eigen verblijf enkel een stopcontact zal zijn, maar ook dat is altijd een risico met de Model S. Dus daarom zou ik zo laat mogelijk onderweg nog ergens willen Superchargen, om toch zeker te zijn dat ik nog thuis geraak ook :) Dus best omweg langs Verviers... We verblijven in Warempage.

In de buurt zijn er twee destination chargers, maar "Available for patrons only" en "Available for customers", maar wij logeren elders... Lijkt me niet dat iedereen daar zomaar mag aanbieden?

Wat een godverlaten gat is dat Wallonië toch ook... :D
 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
5,865
4,235
Belgium
Ik ga eerlijk zijn... Destination Chargers zijn even snel als publieke laadpalen met een type 2 connector, dus als je geen zin hebt om 2-3 uren bij zo een hotel te zitten, zijn ze zinloos.

Met CHAdeMO geraak je in Wallonie al wat verder, maar de tarieven zijn er ook naar en dan moet je nog een CHAdeMO adapter hebben.

Best dat die superchargers er zo snel mogelijk komen, maar die van Luik was al voor 2017 beloofd...
 

S-19910

Driving Model-S #19910
Aug 13, 2013
7,113
6,203
Grobbendonk, Belgium
Geen familie van Gerrit! Maar ik heb die blauwe Model S wel al aan de NMBS-parking in Leuven gespot! It's a small world! :D

Gohja, de Model S 85 (2013) zou in theorie 450km moeten kunnen halen, maar in praktijk ligt dat vaak wel anders (max 250-300km). Zeker met baggage, zal het verbruik nog wel wat hoger liggen. Van hieruit is het +- 140km, dus aankomen moet zeker lukken. Probleem is dat we daar in de omgeving ook wel wat gaan rondrijden, en er mogelijks bij ons eigen verblijf enkel een stopcontact zal zijn, maar ook dat is altijd een risico met de Model S. Dus daarom zou ik zo laat mogelijk onderweg nog ergens willen Superchargen, om toch zeker te zijn dat ik nog thuis geraak ook :) Dus best omweg langs Verviers... We verblijven in Warempage.

In de buurt zijn er twee destination chargers, maar "Available for patrons only" en "Available for customers", maar wij logeren elders... Lijkt me niet dat iedereen daar zomaar mag aanbieden?

Wat een godverlaten gat is dat Wallonië toch ook... :D
Mijn ervaringen met dec zijn positief. Als je iets nuttigt in het hotel, zijn ze best bereid.
 

Petje1977

Member
Nov 7, 2017
429
391
Belgium
Kotje vol te Aalst en dan ook laden aan 34kW. Nog niet veel meegemaakt.

20180827_143812.jpg
 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
5,865
4,235
Belgium
Dat Brugge er maar snel komt, want Aalst is een verplicht nummer als je naar Frankrijk wil.

En doe Leuven ook maar; op terugweg zit je met Aalst en Diegem al met 2 drukke locaties.
 

Gerrit Vos

Member
May 14, 2015
51
36
Veltem-Beisem, Belgium
Geen familie van Gerrit! Maar ik heb die blauwe Model S wel al aan de NMBS-parking in Leuven gespot! It's a small world! :D

Gohja, de Model S 85 (2013) zou in theorie 450km moeten kunnen halen, maar in praktijk ligt dat vaak wel anders (max 250-300km). Zeker met baggage, zal het verbruik nog wel wat hoger liggen. Van hieruit is het +- 140km, dus aankomen moet zeker lukken. Probleem is dat we daar in de omgeving ook wel wat gaan rondrijden, en er mogelijks bij ons eigen verblijf enkel een stopcontact zal zijn, maar ook dat is altijd een risico met de Model S. Dus daarom zou ik zo laat mogelijk onderweg nog ergens willen Superchargen, om toch zeker te zijn dat ik nog thuis geraak ook :) Dus best omweg langs Verviers... We verblijven in Warempage.

In de buurt zijn er twee destination chargers, maar "Available for patrons only" en "Available for customers", maar wij logeren elders... Lijkt me niet dat iedereen daar zomaar mag aanbieden?

Wat een godverlaten gat is dat Wallonië toch ook... :D

Haha, een hele kleine wereld. Inderdaad geen familie voor zover ik weet :). In de NMBS-parking in Leuven is het touch screen van de laadpalen al een hele poos defect en kan je enkel (betalend) laden via de Mobiflow app. Jammer.

On-topic: de supercharger van Lavaux-Sainte-Anne lijkt me logischerwijze op de snelwegparking langs de E411 te komen. Dat is dan letterlijk op een boogscheut van ons vakantiehuisje in Ciergnon, zo'n 5 minuten. Ik ben twee weken geleden even langsgereden. Op de parking kant richting Luxemburg is er weliswaar al één laadpaal (geen idee meer welke provider) en de parkeerplaatsen daarrond zien er typische supercharge-plaatsen uit, maar jammer genoeg is er nog niks te bespeuren van constructiewerken.
 

Nogo1966

Member
Mar 22, 2017
314
555
Belgium
Je hebt gelijk, iedere keer dat ik er ging stond de parking zowat vol, en als er een sportevenement in de buurt is staan nog al die sponsorbussen en volgwagens er ook nog bij op ieder mogelijks plekje van het hotel.

Zeer grote kans dat dit een probleemlocatie wordt naar ICE’ing toe, à la Kortrijk.

Anderzijds : een zeer mooi terras, lekker restaurant, en uitnodigend mooi hotel.

Mij gaan ze daar zeker als regelmatige klant zien in het etablissement... als er tenminste oplaadplaats is !
 
Last edited:

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top