Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoop dat Namen er snel komt.
Lavaux-Sainte-Anne, Namen en Luik zouden welkom zijn binnenkort. Begin november verblijven we in de buurt van La Roche-en-Ardenne, het is echt een verschrikkelijk gat daar zonder supercharger in de buurt! De hele lijn vanuit Vlaams-Brabant tot het zuiden van Belgiê is verlaten...

Tesla geeft aan dat de Superchargers er zouden zijn in 2018, maar heeft iemand al weet of deze er nog effectief gaan komen in 2018? (En belangrijk: voor november? :D )
 
Lavaux-Sainte-Anne, Namen en Luik zouden welkom zijn binnenkort. Begin november verblijven we in de buurt van La Roche-en-Ardenne, het is echt een verschrikkelijk gat daar zonder supercharger in de buurt! De hele lijn vanuit Vlaams-Brabant tot het zuiden van Belgiê is verlaten...

Tesla geeft aan dat de Superchargers er zouden zijn in 2018, maar heeft iemand al weet of deze er nog effectief gaan komen in 2018? (En belangrijk: voor november? :D )
Reken er maar niet op.
 
Lavaux-Sainte-Anne, Namen en Luik zouden welkom zijn binnenkort. Begin november verblijven we in de buurt van La Roche-en-Ardenne, het is echt een verschrikkelijk gat daar zonder supercharger in de buurt! De hele lijn vanuit Vlaams-Brabant tot het zuiden van Belgiê is verlaten...

Tesla geeft aan dat de Superchargers er zouden zijn in 2018, maar heeft iemand al weet of deze er nog effectief gaan komen in 2018? (En belangrijk: voor november? :D )
Er zijn tegenwoordig wel behoorlijk wat Chademo laders in Wallonie.
 
Lavaux-Sainte-Anne, Namen en Luik zouden welkom zijn binnenkort. Begin november verblijven we in de buurt van La Roche-en-Ardenne, het is echt een verschrikkelijk gat daar zonder supercharger in de buurt! De hele lijn vanuit Vlaams-Brabant tot het zuiden van Belgiê is verlaten...

Tesla geeft aan dat de Superchargers er zouden zijn in 2018, maar heeft iemand al weet of deze er nog effectief gaan komen in 2018? (En belangrijk: voor november? :D )

welkom. Even voorstellen... (toevallig familie van Gerrit ?)

Er zijn twee Tesla Destination Chargers in de buurt. En verderop ook wat publieke laadpalen.
Maar kan je niet laden waar je verblijft ? Even navragen, eventueel pas bij aankomst.

Wat ik bedoel : op je verblijfplaats heb je niet meteen een Suc nodig, dan heb je -behoudens uitzonderingen- altijd wel tijd om te laden.

Verder is Leuven-LaRoche pakweg 140km - dan zal dus ook wel lukken als je vol vertrekt ;)

Maar : ik hoop met jouw dat het SUC netwerk snel verder uitbreidt, iedere suc erbij is welkom.
Zelfs die in Leuven;)


En die in Grobbendonk:p
 
Lavaux-Sainte-Anne, Namen en Luik zouden welkom zijn binnenkort. Begin november verblijven we in de buurt van La Roche-en-Ardenne, het is echt een verschrikkelijk gat daar zonder supercharger in de buurt! De hele lijn vanuit Vlaams-Brabant tot het zuiden van Belgiê is verlaten...

Tesla geeft aan dat de Superchargers er zouden zijn in 2018, maar heeft iemand al weet of deze er nog effectief gaan komen in 2018? (En belangrijk: voor november? :D )
Verviers is toch vlakbij Luik? Heb ik vorig jaar met de GP Spa-Francorchamps ook geladen.
 
welkom. Even voorstellen... (toevallig familie van Gerrit ?)

Er zijn twee Tesla Destination Chargers in de buurt. En verderop ook wat publieke laadpalen.
Maar kan je niet laden waar je verblijft ? Even navragen, eventueel pas bij aankomst.

Wat ik bedoel : op je verblijfplaats heb je niet meteen een Suc nodig, dan heb je -behoudens uitzonderingen- altijd wel tijd om te laden.

Verder is Leuven-LaRoche pakweg 140km - dan zal dus ook wel lukken als je vol vertrekt ;)

Maar : ik hoop met jouw dat het SUC netwerk snel verder uitbreidt, iedere suc erbij is welkom.
Zelfs die in Leuven;)


En die in Grobbendonk:p
Geen familie van Gerrit! Maar ik heb die blauwe Model S wel al aan de NMBS-parking in Leuven gespot! It's a small world! :D

Gohja, de Model S 85 (2013) zou in theorie 450km moeten kunnen halen, maar in praktijk ligt dat vaak wel anders (max 250-300km). Zeker met baggage, zal het verbruik nog wel wat hoger liggen. Van hieruit is het +- 140km, dus aankomen moet zeker lukken. Probleem is dat we daar in de omgeving ook wel wat gaan rondrijden, en er mogelijks bij ons eigen verblijf enkel een stopcontact zal zijn, maar ook dat is altijd een risico met de Model S. Dus daarom zou ik zo laat mogelijk onderweg nog ergens willen Superchargen, om toch zeker te zijn dat ik nog thuis geraak ook :) Dus best omweg langs Verviers... We verblijven in Warempage.

In de buurt zijn er twee destination chargers, maar "Available for patrons only" en "Available for customers", maar wij logeren elders... Lijkt me niet dat iedereen daar zomaar mag aanbieden?

Wat een godverlaten gat is dat Wallonië toch ook... :D
 
Ik ga eerlijk zijn... Destination Chargers zijn even snel als publieke laadpalen met een type 2 connector, dus als je geen zin hebt om 2-3 uren bij zo een hotel te zitten, zijn ze zinloos.

Met CHAdeMO geraak je in Wallonie al wat verder, maar de tarieven zijn er ook naar en dan moet je nog een CHAdeMO adapter hebben.

Best dat die superchargers er zo snel mogelijk komen, maar die van Luik was al voor 2017 beloofd...
 
Geen familie van Gerrit! Maar ik heb die blauwe Model S wel al aan de NMBS-parking in Leuven gespot! It's a small world! :D

Gohja, de Model S 85 (2013) zou in theorie 450km moeten kunnen halen, maar in praktijk ligt dat vaak wel anders (max 250-300km). Zeker met baggage, zal het verbruik nog wel wat hoger liggen. Van hieruit is het +- 140km, dus aankomen moet zeker lukken. Probleem is dat we daar in de omgeving ook wel wat gaan rondrijden, en er mogelijks bij ons eigen verblijf enkel een stopcontact zal zijn, maar ook dat is altijd een risico met de Model S. Dus daarom zou ik zo laat mogelijk onderweg nog ergens willen Superchargen, om toch zeker te zijn dat ik nog thuis geraak ook :) Dus best omweg langs Verviers... We verblijven in Warempage.

In de buurt zijn er twee destination chargers, maar "Available for patrons only" en "Available for customers", maar wij logeren elders... Lijkt me niet dat iedereen daar zomaar mag aanbieden?

Wat een godverlaten gat is dat Wallonië toch ook... :D
Mijn ervaringen met dec zijn positief. Als je iets nuttigt in het hotel, zijn ze best bereid.
 
Kotje vol te Aalst en dan ook laden aan 34kW. Nog niet veel meegemaakt.

20180827_143812.jpg
 
Geen familie van Gerrit! Maar ik heb die blauwe Model S wel al aan de NMBS-parking in Leuven gespot! It's a small world! :D

Gohja, de Model S 85 (2013) zou in theorie 450km moeten kunnen halen, maar in praktijk ligt dat vaak wel anders (max 250-300km). Zeker met baggage, zal het verbruik nog wel wat hoger liggen. Van hieruit is het +- 140km, dus aankomen moet zeker lukken. Probleem is dat we daar in de omgeving ook wel wat gaan rondrijden, en er mogelijks bij ons eigen verblijf enkel een stopcontact zal zijn, maar ook dat is altijd een risico met de Model S. Dus daarom zou ik zo laat mogelijk onderweg nog ergens willen Superchargen, om toch zeker te zijn dat ik nog thuis geraak ook :) Dus best omweg langs Verviers... We verblijven in Warempage.

In de buurt zijn er twee destination chargers, maar "Available for patrons only" en "Available for customers", maar wij logeren elders... Lijkt me niet dat iedereen daar zomaar mag aanbieden?

Wat een godverlaten gat is dat Wallonië toch ook... :D

Haha, een hele kleine wereld. Inderdaad geen familie voor zover ik weet :). In de NMBS-parking in Leuven is het touch screen van de laadpalen al een hele poos defect en kan je enkel (betalend) laden via de Mobiflow app. Jammer.

On-topic: de supercharger van Lavaux-Sainte-Anne lijkt me logischerwijze op de snelwegparking langs de E411 te komen. Dat is dan letterlijk op een boogscheut van ons vakantiehuisje in Ciergnon, zo'n 5 minuten. Ik ben twee weken geleden even langsgereden. Op de parking kant richting Luxemburg is er weliswaar al één laadpaal (geen idee meer welke provider) en de parkeerplaatsen daarrond zien er typische supercharge-plaatsen uit, maar jammer genoeg is er nog niks te bespeuren van constructiewerken.
 
Je hebt gelijk, iedere keer dat ik er ging stond de parking zowat vol, en als er een sportevenement in de buurt is staan nog al die sponsorbussen en volgwagens er ook nog bij op ieder mogelijks plekje van het hotel.

Zeer grote kans dat dit een probleemlocatie wordt naar ICE’ing toe, à la Kortrijk.

Anderzijds : een zeer mooi terras, lekker restaurant, en uitnodigend mooi hotel.

Mij gaan ze daar zeker als regelmatige klant zien in het etablissement... als er tenminste oplaadplaats is !
 
Last edited: