Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ken geen enkele SuC waar die trucks vandaag zouden kunnen laden, zonder gekke toeren uit te steken en 8 stalls te bezetten. Hiervoor zullen ze andere SuC's moeten plaatsen, op meer geschikte locaties.
Die ene Semi van de Amerikaanse Roadshow parkeert inderdaad op een paar stalls en knutselt links en rechts met wat verlengkabels. Dit is natuurlijk sub-optimaal, maar helemaal onmogelijk wanneer de laadpunten niet aan de trottoirband staan.
Uiteraard zijn er eigen ‘MegaChargers’ beloofd voor de trucks. Daarvan is het nog maar de vraag of ze in enige mate compatible zullen zijn met de bestaande SuperChargers, al is het maar vanwege het verschil tussen de US en EU plug.
 
Megachargers worden niet compatible met de superchargers, komt een totaal andere aansluiting op te zitten. en het lijkt mij dat met de vermogens die door die kabel gaan er een vloeistof koeling in de kabel moet komen. De kopers van de Semi kunnen ook Megachargers op eigen terrein plaatsen (laden tijdens het laden...)

even terug on-topic, is er al een supercharger open tussen Brussel en Luxemburg (en dan niet die bij de grens met Luxemburg, maar precies in het midden?). ding werd gebouwd, maar of die nu klaar is.....
 
Megachargers worden niet compatible met de superchargers, komt een totaal andere aansluiting op te zitten. en het lijkt mij dat met de vermogens die door die kabel gaan er een vloeistof koeling in de kabel moet komen. De kopers van de Semi kunnen ook Megachargers op eigen terrein plaatsen (laden tijdens het laden...)

even terug on-topic, is er al een supercharger open tussen Brussel en Luxemburg (en dan niet die bij de grens met Luxemburg, maar precies in het midden?). ding werd gebouwd, maar of die nu klaar is.....
Ken je deze site? supercharge.info
 
  • Informative
Reactions: stev and PaulusdB
DoPmlCRXgAAzZZM.jpg