Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Homelink is enkel praktisch vanuit uw standpunt als gebruiker, maar als ontwikkelaar lijkt het mij een horror.

Ook updates met nog meer data want elke wagen in Europa zou dan alle mogelijke frequenties en sleutels moeten kennen en bij elke verandering aan een slagboom of een nieuwe toevoeging moet er een software update komen. Het forum zou snel vol staan met klachten als je wat lang moet wachten op een update en zo dus bepaalde sucs niet kan bezoeken omdat je homelink ze niet kent. In heel Europa dezelfde frequentie en sleutels gebruiken voor alle slagbomen lijkt me ook niet realistisch want dan moeten ze waarschijnlijk uit praktische overweging van dezelfde frabikant komen, terwijl met een pin kan je gewoon een lokale installateur de klus laten klaren.

Dat terwijl de pincode voor een slagboom reeds onderdeel is van de suc informatie op de maps, een wijziging van code moet op slechts een plaats gebeuren op de server en moet niet gepushed worden maar wordt gewoon door elke gebruiker opgevraagd wanneer hij de suc aanraakt op zijn scherm en de pincode zichtbaar wordt.

De homelink is gewoon 100 keer moeilijker te implementeren en vooral up to date te houden dat er op software vlak de recources beter ingezet kunnen worden voor iets anders aangezien pincodes reeds werken en aanwezig zijn in de huidige software.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Homelink is enkel praktisch vanuit uw standpunt als gebruiker, maar als ontwikkelaar lijkt het mij een horror.

Ook updates met nog meer data want elke wagen in Europa zou dan alle mogelijke frequenties en sleutels moeten kennen en bij elke verandering aan een slagboom of een nieuwe toevoeging moet er een software update komen. Het forum zou snel vol staan met klachten als je wat lang moet wachten op een update en zo dus bepaalde sucs niet kan bezoeken omdat je homelink ze niet kent. In heel Europa dezelfde frequentie en sleutels gebruiken voor alle slagbomen lijkt me ook niet realistisch want dan moeten ze waarschijnlijk uit praktische overweging van dezelfde frabikant komen, terwijl met een pin kan je gewoon een lokale installateur de klus laten klaren.

Dat terwijl de pincode voor een slagboom reeds onderdeel is van de suc informatie op de maps, een wijziging van code moet op slechts een plaats gebeuren op de server en moet niet gepushed worden maar wordt gewoon door elke gebruiker opgevraagd wanneer hij de suc aanraakt op zijn scherm en de pincode zichtbaar wordt.

De homelink is gewoon 100 keer moeilijker te implementeren en vooral up to date te houden dat er op software vlak de recources beter ingezet kunnen worden voor iets anders aangezien pincodes reeds werken en aanwezig zijn in de huidige software.

Op zich zie ik geen probleem met die homelink. De nodige data wordt aangeboden met webservices, wordt dus ook op servers bewaard en moet niet via updates binnenkomen.

Of het makkelijk haalbaar is qua infrastructuur, contracten, bekabeling,... is een andere vraag natuurlijk.
 
Dus op die manier de Idle fee voorkomen? Los pluggen en dan weer naar binnen lopen lijkt dat wel te suggereren.
Als Tesla rijder zou je idd beter moeten weten en hoffelijker zijn tegenover je mede EV rijders die willen laden.
Maar om even advocaat van de duivel te spelen;) kan je hem ongelijk geven?
ICE's kunnen er ongestraft parkeren en een Tesla wordt beboeto_O
Als je lunch wat uitloopt terwijl je aan de stekker hangt dan heb je het vlaggen.
Werken ze het zelf niet een beetje in de hand?
Neemt niet weg dat dit getuigt van weinig fatsoen.
Er moet dringend een oplossing komen voor het wildparkeren aan oplaadpunten algemeen en dus bij wet strafbaar worden.
 
Als Tesla rijder zou je idd beter moeten weten en hoffelijker zijn tegenover je mede EV rijders die willen laden.
Maar om even advocaat van de duivel te spelen;) kan je hem ongelijk geven?
ICE's kunnen er ongestraft parkeren en een Tesla wordt beboeto_O
Als je lunch wat uitloopt terwijl je aan de stekker hangt dan heb je het vlaggen.
Werken ze het zelf niet een beetje in de hand?
Neemt niet weg dat dit getuigt van weinig fatsoen.
Er moet dringend een oplossing komen voor het wildparkeren aan oplaadpunten algemeen en dus bij wet strafbaar worden.
Kan je hem ongelijk geven... Natuurlijk. Het is echt onbeschoft. Dat veel andere ICE's het doen, mogelijk omdat ze niet weten wat het is, wil niet zeggen dat je niet het goede voorbeeld moet geven. Juist nu denken mensen met een ICE. Zie je wel, ik kan hier ook gewoon gaan staan. Ik zou bijna behoefte krijgen om even wat lucht uit alle ventielen te laten lopen. Hoeft niet leeg, maar wel zoveel dat voorzichtig gereden moet worden naar een pomp om weer even bij te blazen.
 
Als Tesla rijder zou je idd beter moeten weten en hoffelijker zijn tegenover je mede EV rijders die willen laden.
Maar om even advocaat van de duivel te spelen;) kan je hem ongelijk geven?
ICE's kunnen er ongestraft parkeren en een Tesla wordt beboeto_O
Als je lunch wat uitloopt terwijl je aan de stekker hangt dan heb je het vlaggen.
Werken ze het zelf niet een beetje in de hand?
Neemt niet weg dat dit getuigt van weinig fatsoen.
Er moet dringend een oplossing komen voor het wildparkeren aan oplaadpunten algemeen en dus bij wet strafbaar worden.
Nee, ik kan hem totaal geen gelijk geven.

Een ICE rijder kan ik érgens nog begrijpen, maar vaak ook niet. Parkeer-ethiek bij hotels ligt gewoon heel erg laag, men denkt daar alles te kunnen maken, want je bent er immers 'te gast'.

Maar een SuC over het hoofd zien en daar niet mogen parkeren? Dat zullen veel mensen écht wel weten. Sommige mensen vergeef ik het omdat ze wellicht het niet begrijpen.

Maar een Tesla rijder die dit doet? Bespottelijk en triest. Ik kan er niets anders van maken.
 
Denk niet dat je laadklep zomaar opent als je op de knop aan de Tesla laadpaal duwt, eerlijk gezegd. Tenzij die een ander signaal geeft dan m'n Tesla charger thuis natuurlijk. Maar thuis moet m'n wagen unlocked staan of de laadklep beweegt geen moer... #reallydunnow

zoek eens op charge port opener bij Stegen;)
Leuk als er ergens een paar tientallen Tesla's bij mekaar geparkeerd staan, zoals in A'dam, jan 2014:p
 
Tijd om eens wat organisatoren te gaan stalken...


Momenteel is er een huwelijksbeurs in Arlon. Waarbij de organisator de exposanten vroeg om aan de SuC-stalls te parkeren zodat de andere plaatsen voor de bezoekers vrij bleven.
WTF?

Dus aarzel niet zoals Ulric Dabe ook al zei:
So if you need to charge, do not hesitate to contact the organizer at + 352 / 691.45.87.56 or the Arlon Merchants Association 0496 / 56.47.97
CHAIRPERSON: Catherine ARNOLD 0496 / 87.82.15

44053682_10155806946638587_5982714268791865344_n.jpg


44083902_10155806946703587_2466233593605652480_n.jpg


Aarzel ook niet om [email protected] en [email protected] (verantwoordelijk voor EU-chargingpolicy) in CC te zetten.
 
Last edited: