Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Mogelijk nieuwe Supercharger in Aarlen?

10931566_10153726889297995_3406600460269723049_o.jpg



Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153726889297995&set=gm.10153255327719680&type=1&theater
 
Ja ik probeer dan op m'n mobiel een beetje bij te blijven en vind het dan best quote als jij weer eens loopt te quoten, zeg maar :tongue:

Je bent de boel dus een beetje aan het op-quoten

- - - Updated - - -

Ben niet van de quote-politie, maar ik doe het toch één keer, en op deze pagina wel toepasselijk:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/44616-Oproep-minder-quoten

Wellicht moeten we mbt quoten voortaan quota afspreken
 
Er wordt wat af geklaagd over de bezetting van de SuC in Amsterdam maar de ICE-ing in Nijvel vind ik veel kwalijker. Of onze fossiele zuiderburen kunnen niet lezen of het probleem is ernstiger, het kan ze niks schelen. De kettingen waren er weer maar waren gewoon weggehaald. Mijn vrouw heeft ze ff teruggehangen. Neem volgende keer toch maar eens een stapeltje stickers mee.

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Als alles bezet en ge-Iced is kun je nog wel laden door er dwars achter te gaan staan denk ik. Alleen kan er dan niemand meer via de uitgang het terrein af. Had ik wel gedaan als ik geen andere mogelijkheid had gehad. Na mijn avondmaal die ik aan de overkant heb genuttigd had men er dan weer langs gekunt...
 
Er wordt wat af geklaagd over de bezetting van de SuC in Amsterdam maar de ICE-ing in Nijvel vind ik veel kwalijker. Of onze fossiele zuiderburen kunnen niet lezen of het probleem is ernstiger, het kan ze niks schelen. De kettingen waren er weer maar waren gewoon weggehaald. Mijn vrouw heeft ze ff teruggehangen. Neem volgende keer toch maar eens een stapeltje stickers mee.
Het is bizar hoe asociaal sommige mensen toch kunnen zijn.

Sowieso heb ik het gevoel dat dit in Frankrijk / België vaker gebeurd dan in NL. Op een of andere manier is de parkeer-ethiek in Frans sprekende delen van Europa wat anders.
 
Het is bizar hoe asociaal sommige mensen toch kunnen zijn.

Sowieso heb ik het gevoel dat dit in Frankrijk / België vaker gebeurd dan in NL. Op een of andere manier is de parkeer-ethiek in Frans sprekende delen van Europa wat anders.
Langs de andere kant palmt Tesla (ik hoop - met goedkeuring van de eigenaar?) enkele mooie plaatsen in van een voorheen toch al drukbezette parking, en maakt er exclusieve "Tesla-only" laadplaatsen van. Dus ik heb wel ergens enig begrip voor die ICErs.
Zou het niet logischer zijn, mocht Tesla ergens een ongebruikt stukje land, al of niet grenzend aan een parking, omvormen tot zo'n Supercharger? En misschien alvast beginnen met de ruimte (als die er is) rond AL hun Service Centers en verkooppunten. Zo hebben ze een SuC aan hun SC in Aartselaar ingericht, maar niet aan het SC van Zaventem... Er is nochtans plaats voor...
 
Het enige wat helpt is om in de zakken van de mensen te zitten.

In samenspraak met de eigenaar van de parking (vermoedelijk de vereniging van alle handelaars aldaar) zou Tesla beter bordjes zetten met daarop de melding dat wagens zullen worden weggesleept. Als ze er het nummer van de lokale sleepdienst er op zetten, of een contactpersoon, dan kan elke Tesla rijder bellen als hij aankomt en alle plaatsen geICEd zijn. Als er nog plaatsen over zijn, dan zal misschien een sticker of zo volstaan ;-) De politie kan sowieso niet tussenkomen op een privé terrein, dus het zal afhangen van de eigenaar van de parking.... Kan me niet inbeelden dat Tesla, als huurder, niets heeft afgesproken met de verhuurder....

Ik kan me wel inbeelden dat dergelijke mensen in zichzelf zeggen "Gereserveerde plaatsen voor stinkerds met dure wagens? F*ck *ff - Wie denken ze wel dat ze zijn... . Iedereen gelijk voor de wet"
 
Langs de andere kant palmt Tesla (ik hoop - met goedkeuring van de eigenaar?) enkele mooie plaatsen in van een voorheen toch al drukbezette parking, en maakt er exclusieve "Tesla-only" laadplaatsen van. Dus ik heb wel ergens enig begrip voor die ICErs.
Zou het niet logischer zijn, mocht Tesla ergens een ongebruikt stukje land, al of niet grenzend aan een parking, omvormen tot zo'n Supercharger? En misschien alvast beginnen met de ruimte (als die er is) rond AL hun Service Centers en verkooppunten. Zo hebben ze een SuC aan hun SC in Aartselaar ingericht, maar niet aan het SC van Zaventem... Er is nochtans plaats voor...
Van der Valk heeft daar zelf mee ingestemt, anders stond de SuperCharger daar niet.

Als het lokale parkeerbeleid dat dicteert dan heb je daar niet te parkeren, zo simpel is het. Of mag je wel op een Invalide Parkeer plaats gaan staan wanneer de rest bezet is? Nee, dat lijkt mij ook niet.

Valt wel weer op dat het vaak de wat luxere merken zijn die ICE'en. Zegt denk ik wel wat over de F.YOU! mentaliteit.
Dat sowieso. Maar dat is algemeen bekend. Hoe duurder de auto, hoe asocialer er mee gereden wordt.
 
Van der Valk heeft daar zelf mee ingestemt, anders stond de SuperCharger daar niet.

Als het lokale parkeerbeleid dat dicteert dan heb je daar niet te parkeren, zo simpel is het.
Mmmm, ik weet het zo niet, hoor. Stel je voor dat Audi, Mercedes, BMW en nog enkele andere merken elk met hun type e-auto op de markt komen, en er telkens een netwerk exclusieve, wederzijds incompatibele laadpunten voor uitbouwen. Dan zou die parking van Van der Valk al snel bomvol laadpunten komen te staan...
Wat zou "het lokale parkeerbeleid" daar kunnen tegen doen dan? Misschien beslissen van: sorry, de laatste die met zo'n laadnetwerk afkomt, is gezien, want er is geen plaats meer?