Hans Noordsij
Well-Known Member
Mmmm, ik weet het zo niet, hoor. Stel je voor dat Audi, Mercedes, BMW en nog enkele andere merken elk met hun type e-auto op de markt komen, en er telkens een netwerk exclusieve, wederzijds incompatibele laadpunten voor uitbouwen. Dan zou die parking van Van der Valk al snel bomvol laadpunten komen te staan...
Wat zou "het lokale parkeerbeleid" daar kunnen tegen doen dan? Misschien beslissen van: sorry, de laatste die met zo'n laadnetwerk afkomt, is gezien, want er is geen plaats meer?
Dat zou ook absurd zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat het huidige SuC netwerk de basis zal gaan worden. CSS of niet, die auto's willen maar graag ook de bestaande SuC's gebruiken en technisch kan dat natuurlijk. Het hangt van de fabrikanten af. Wij denken dat ze een afschuw hebben van Tesla maar dat zal meevallen. Hun klanten zullen er trouwens zelf ook over gaan beginnen. Dan zal de rij hooguit wat uitgebreid gaan worden. Als er een voldoende dekking is met SuC zal het kapitaalvernietiging zijn om dat te gaan kopiëren. Dan kun je beter samen verdichten en lokale situaties uitbreiden.
Maar dit is mijn verwachting en de toekomst alleen zal het leren.