Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag op en neer geweest naar Pairi Daiza aan de zuidzijde van Belgie bij Mons (Brugelette).
Heb Nijvel toch maar totaal gemeden, was ook niet nodig.
Vanochtend eerst via Oosterhout (wou toch echt een cafeine shot).
Laden was meegenomen, maar slechts om in Aartselaar wat korter te hoeven te laden.
Op de terugweg bijladen bij Aarstelaar, een powernap en daarna gewoon naar huis gereden.
Moeiteloos.
 
Sedert een paar weken wordt Nijvel goed gehandhaafd (vermoedelijk trouwens dankzij ons forum en de 'forwards' naar VDV en Tesla). Een tiental dagen terug was de volledige parking volzet maar alle 8 SuC-stalls vrij. Vorige donderdag ook geen enkele ICE'r. Nivelles-phobie mag (denk/hoop ik) begraven worden.
 
Sedert een paar weken wordt Nijvel goed gehandhaafd (vermoedelijk trouwens dankzij ons forum en de 'forwards' naar VDV en Tesla). Een tiental dagen terug was de volledige parking volzet maar alle 8 SuC-stalls vrij. Vorige donderdag ook geen enkele ICE'r. Nivelles-phobie mag (denk/hoop ik) begraven worden.
Afgelopen zondag waren er 5 van de 8 stalls ge-ICED. Mijn foto's hiervan zwerven hier al op t forum maar indien gewenst plaats ik ze graag nog een keer. Van enige handhaving was geen enkele sprake. Dat is ook de reden dat ik Nijvel probeer te mijden morgen.
 
Afgelopen zondag waren er 5 van de 8 stalls ge-ICED. Mijn foto's hiervan zwerven hier al op t forum maar indien gewenst plaats ik ze graag nog een keer. Van enige handhaving was geen enkele sprake. Dat is ook de reden dat ik Nijvel probeer te mijden morgen.

Pfff, is dan toch wel een vreemd plaatselijk fenomeen, dat ICE'n in Nijvel:crying:. Heb een paar maand terug ook een foto geplaatst van "alle plaatsen bezet met 3 Tesla's en 5 ICE'ers" maar vond dat het sedertdien véél beter ging (ik kom er zowat eenmaal per week langs). Misschien zijn er van die dagen...
 
Afgelopen zondag waren er 5 van de 8 stalls ge-ICED. Mijn foto's hiervan zwerven hier al op t forum maar indien gewenst plaats ik ze graag nog een keer. Van enige handhaving was geen enkele sprake. Dat is ook de reden dat ik Nijvel probeer te mijden morgen.

Sorry Hendrik, maar ik had gewoon geen zin in die ellende. Ik zou er namelijk zo'n beetje om diner-tijd langs zijn gekomen.
En dat bij aanvang vakantietijd... was mij een beetje te groot risico en gemakkelijk anders op te lossen via Aartselaar.
Nou wachten we dus allemaal op een update van jou over Nijvel.:wink:
 
Sorry Hendrik, maar ik had gewoon geen zin in die ellende. Ik zou er namelijk zo'n beetje om diner-tijd langs zijn gekomen.
En dat bij aanvang vakantietijd... was mij een beetje te groot risico en gemakkelijk anders op te lossen via Aartselaar.
Nou wachten we dus allemaal op een update van jou over Nijvel.:wink:
Ben over Urmond gegaan, de enige plek waar ik vandaag 2 Tesla's gezien heb. 1 Belg, die kon vast niet laden in Nijvel:rolleyes:.
 
Volgende week woensdag vertrek ik met mijn gezin naar Parijs voor een paar dagen Disney. De planner stuurt me over Nijvel, maar gezien de berichten hier word ik er toch een beetje zenuwachtig van. Senlis is te ver om in een keer te rijden vanaf Oosterhout, denk ik. Dan maar hopen dan Nijvel tegen de tijd dat we daar aan komen (helaas rond etenstijd 's avonds) niet te druk is....
 
Volgende week woensdag vertrek ik met mijn gezin naar Parijs voor een paar dagen Disney. De planner stuurt me over Nijvel, maar gezien de berichten hier word ik er toch een beetje zenuwachtig van. Senlis is te ver om in een keer te rijden vanaf Oosterhout, denk ik. Dan maar hopen dan Nijvel tegen de tijd dat we daar aan komen (helaas rond etenstijd 's avonds) niet te druk is....

Of via Gent gaan ....
 
Volgende week woensdag vertrek ik met mijn gezin naar Parijs voor een paar dagen Disney. De planner stuurt me over Nijvel, maar gezien de berichten hier word ik er toch een beetje zenuwachtig van. Senlis is te ver om in een keer te rijden vanaf Oosterhout, denk ik. Dan maar hopen dan Nijvel tegen de tijd dat we daar aan komen (helaas rond etenstijd 's avonds) niet te druk is....

Ik zou ook via Gent gaan. Maandje terug ook gedaan, beviel prima. Als je bij t hotel kunt laden kun je t met 1 stop in Gent doen op de terugweg.
 
Oosterhout ligt dan ook niet in België, hee. Van draadje vergist?

:wink: net niet denk ik...maar we kunnen maar wat blij zijn met de laadsnelheid in België. Het was een komen en gaan van Tesla's die kwamen laden, maar heb daar wel even gestaan voordat ik mijn weg kon verderzetten, ondertussen was de snelheid wel gestegen tot bijna 270km/u, maar mijn typical zat toen toch ook al op 250km.
Hopelijk zijn zulke laadsnelheden uitzondering...want mijn GPS had slechts 10 minuten bijladen voorzien, daar kwam ik dus belange na niet aan
 
vandaag de eerste keer gaan laden aan de Suc in Gent. Was een beetje onwennig. Ik heb hier op het forum al eens gelezen over waar je best kan gaan staan om te laden maar kan het niet direct terug vinden. Aangezien de stalls nummers en dan A / B hebben, lijkt het mij logisch dat als iemand aan stall 1A staat je best niet aan 1B kan gaan laden maar beter aan 2A (als deze vrij is natuurlijk). Of zie ik het verkeerd.