Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
ik hoop dat er géén tweede suc komt in Gent. Je zal dan altijd bij de verkeerde staan aanschuiven, cq de kassa in het warenhuis.
Het is al lang statistisch bewezen dat one-queue-multiple-server het beste systeem is; cq met de minste wachttijd.

Dus ofwel uitbreiding op de huidige locatie (goed gelegen aan een knooppunt van snelwegen) - ofwel de ganse boel verhuizen.
Bvb naar Grobbendonk.:D Strategisch gelegen tussen de E313 en de E34
 
Ik kan me , als je de twee snelwegen op het knooppunt wil bedienen, geen betere locatie voorstellen dan de huidige. Echter zal er bij uitbreiding toch eens stevig gediscussieerd moeten worden met de eigenaar over het parkeerbeleid.

Ik neem aan dat de eigenaar nog een cent bijverdiend met de parkeerplaatsen voor als er een evenement is?
 
20170608_181618-1209x1612.jpg


feestelijke opening Lummen
 
Zou een extra SuC in Brugge ook Gent voor een (groot) deel ontlasten? Ik doe Gent enkel omdat ik dan in Oostende niet moet zoeken naar een laadplek...In mijn geval zou Brugge dan ook een meer dan waardig alternatief zijn. Vooral als deze dan aan het VdV hotel in Oostkamp zou liggen.
 
RSC-222 werd ingeschreven in februari 2017. Het is een gepersonaliseerde nummerplaat vandaar die combinatie zonder 1-xxx-xxx. De plaat vooraan is een duplicaat en de eigenaar heeft er (onwettelijk) voor gekozen om te rijden met eentje van het oude type. De officiele achteraan de wagen zal wel van het Europees formaat zijn met Belgisch logo.

Ik heb gemerkt dat er veel verwarring heerst over de invoering van de Europese nummerplaten. Die gaat over het fysieke formaat van de plaat, die is nu in alle landen uniform. Tegelijkertijd heeft de Belgische overheid beslist om niet langer ABC-123 en 123-ABC te gebruiken als kentekenformaat maar te starten met 1-ABC-123. Is is geen gevolg van Europese wetgeving, maar kwam gewoon goed uit om meer ruimte te creëren.
 
  • Informative
Reactions: FVO and simonsmidt
RSC-222 werd ingeschreven in februari 2017. Het is een gepersonaliseerde nummerplaat vandaar die combinatie zonder 1-xxx-xxx. De plaat vooraan is een duplicaat en de eigenaar heeft er (onwettelijk) voor gekozen om te rijden met eentje van het oude type. De officiele achteraan de wagen zal wel van het Europees formaat zijn met Belgisch logo.

Ik heb gemerkt dat er veel verwarring heerst over de invoering van de Europese nummerplaten. Die gaat over het fysieke formaat van de plaat, die is nu in alle landen uniform. Tegelijkertijd heeft de Belgische overheid beslist om niet langer ABC-123 en 123-ABC te gebruiken als kentekenformaat maar te starten met 1-ABC-123. Is is geen gevolg van Europese wetgeving, maar kwam gewoon goed uit om meer ruimte te creëren.
Dus die stikkers op lambos zijn ook niet wettelijk omdat ze vaak te klein zijn?
 
Inderdaad, Ik heb ooit een boete gehad (BE) omdat ik een stikker nummerplaat had. Dit was toen volgens de politie wel omdat er nieuwe richtlijnen waren, dat de toen nieuwe nummerplaten met de nummer 1- van voor niet meer in stikker vorm mochten. Zelfs niet als ze hetzelfde formaat hadden en reflecterend waren. Er staat een bepaalde normering nummer in de folie van de nieuwe nummerplaten die blijkbaar ook verplicht is.
Ik zelfs ooit gehoord dat het verplicht is dat de nummerplaat 4 gaatjes van 5mm op de hoeken moet hebben. Mocht dit bvb 6mm zijn dan zouden ze bij technische keuring de wagen hiervoor kunnen afkeuren :confused:.
 
  • Informative
Reactions: FVO
Mooi Verhaal over die jongens van BAM.

'Gemiddeld realiseren we zo'n station in twee weken tijd...'

Misschien moet BAM eens vragen of die vaste ploeg bereid is ook buiten NL dit soort plug-and-play projecten te gaan installeren? In bijvoorbeeld Spanje "bouwt" men nu al maanden aan bepaalde stations. Het langstlopende project aldaar duurt nu al meer dan 10 weken, aldus supercharge.info ....Just saying...

En nee, ik heb geen aandelen BAM. Ik heb een ander belang: ik wil in augustus graag gebruik kunnen maken van SuC in Zaragoza, Manzanares, Barcelona - en ook nog in het Franse Pau als het even kan...:rolleyes:
 
Mooi Verhaal over die jongens van BAM.

'Gemiddeld realiseren we zo'n station in twee weken tijd...'

Misschien moet BAM eens vragen of die vaste ploeg bereid is ook buiten NL dit soort plug-and-play projecten te gaan installeren? In bijvoorbeeld Spanje "bouwt" men nu al maanden aan bepaalde stations. Het langstlopende project aldaar duurt nu al meer dan 10 weken, aldus supercharge.info ....Just saying...

En nee, ik heb geen aandelen BAM. Ik heb een ander belang: ik wil in augustus graag gebruik kunnen maken van SuC in Zaragoza, Manzanares, Barcelona - en ook nog in het Franse Pau als het even kan...:rolleyes:
In het Franse Pau staan ze er al en zal van de week open gaan.
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
panelen liggen op het dak. niet zichtbaar dus

Hoe groot is dat dak? Als je 12 laders hebt en gemiddeld komen er 2 autos per dag per lader en die laden dan gemiddeld 50kW dan heb je het over 1200kW per dag dat er opgewekt en geleverd moet worden. Dat zijn serieuze getallen voor zonnepanenelen en accu's....daarom leek het me zo sterk dat hij er volledig door gevoed zou worden. Dan moet je veel zonnepanelen hebben liggen...
 
Hoe groot is dat dak? Als je 12 laders hebt en gemiddeld komen er 2 autos per dag per lader en die laden dan gemiddeld 50kW dan heb je het over 1200kW per dag dat er opgewekt en geleverd moet worden. Dat zijn serieuze getallen voor zonnepanenelen en accu's....daarom leek het me zo sterk dat hij er volledig door gevoed zou worden. Dan moet je veel zonnepanelen hebben liggen...
50kWh en 1200kWh bedoel je denk ik? ;)

Laden doen we met kW en de hoeveelheid energie drukken we uit in kWh, zoals dat je Model S accu in kWh uitgedrukt wordt.

Jep, ik blijf zo af en toe de eenhedenpolitie uithangen!