Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Valt me op dat vooral bij (nieuwe) Belgische SuC's de fossiele rijders er erg aan moeten wennen dat dit laadplekken zijn. En soms zelfs de Tesla rijders ook(Gent). Of zie ik dit verkeerd volgens onze Belgische leden?
Ik overweeg om zaterdagnacht via Kortrijk terug te rijden mocht ik Gent niet halen als ik er lekker de gang in heb vanaf Parijs.
Lijkt me dat dit 's-nachts geen probleem zal zijn.
 
Valt me op dat vooral bij (nieuwe) Belgische SuC's de fossiele rijders er erg aan moeten wennen dat dit laadplekken zijn. En soms zelfs de Tesla rijders ook(Gent). Of zie ik dit verkeerd volgens onze Belgische leden?
Ik overweeg om zaterdagnacht via Kortrijk terug te rijden mocht ik Gent niet halen als ik er lekker de gang in heb vanaf Parijs.

Goedemorgen, waarom zou je Gent niet halen? Ik reed van de week zonder file van Rungis naar Gent met mijn S85. Dus net boven max snelheid (flitsers) ging ik van 80% naar 12%. Dan zou jij met je S90, toch op je sokken Gent moeten kunnen halen?
 
Gelukkig is Gent uitgebreid naar 12 stalls . Zou dit door Kortrijk zijn? Of gewoon vanwege de verlofperiode?
IMG_4092.JPG
 
Last edited:
Weet niet of het hier al gemeld is (ben 3 weken op verlof geweest en niet alle berichten kunnen lezen)

Maar Tesla Antwerpen is op zoek naar een nieuwe locatie (voor het service center) wordt waarschijnlijk noorden van Antwerpen.
Huidige store is te klein, zeker met de komst van model 3.

Er komt ook een nieuwe SuC die de huidige SuC zal vervangen. (normaal niet op zelfde locatie is SeC)
 
  • Informative
Reactions: Frank C and HansBe
Het lijkt me wel heel "tijdelijk" te zijn allemaal, die 4 zware kabels van elk 4x150mm2 zijn redelijk slordig bevestigd aan het plafond van de parkeergarage en op een bepaalde plek liggen ze nog los op de grond in een grote lus alvorens ze weer verder lopen richting het expogebouw aan de overkant van de grote parking, wat toch een erg grote afstand is (paar 100m?). Zulke kabels zijn erg duur en moeilijk handelbaar door de grote geleidersectie, ik zou daarom verwachten dat ze liever met 1 middenspanningskabel tot vlakbij de SuC komen en daar een transfo vlakbij zetten. Dat verkleint ook enorm de kans op kabeldiefstal, zeker nu de zware kabels quasi gewoon los opgehangen zijn ipv in kabelladders...