Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Het is niet de eerste keer dat Tesla de klanten in de steek laat met een gebrek aan info. Denk maar aan het neuterprobleem, kwam je thuis en bleek je niet te kunnen laden. Antwoord Tesla : pech .... Vooraf aan de klanten laten weten dat dit probleem zich zou kunnen voordoen : homaar dat is onze taak niet.
En dan de futureproof Classic car. Is zelfs niet voorzien op AP, om maar van de software-upgrades te zwijgen die beloofd waren...
Euh??? Toen ik mijn ‘Classic’ kreeg was er helemaal nog geen sprake van AP. Ik kreeg wel onaangekondigd een waslijst van verbeteringen (waaronder gratis Spotify). Kijk ook eens naar de video hierboven ivm wifi in vliegtuigen :). Intussen is de Mini van mijn vrouwtje dezelfde gebleven als in 2014... (heb haar ook wel nog niet horen klagen dat er niet miraculeus AP ‘s nachts geïnstalleerd was, ergens in 2015).
 
Spotify kwam in de plaats van het bijna evenwaardige Rdio. En welke verbeteringen je dan nog gekregen hebt op een classic ?? Oja een agenda........
Mijn Classic is ook nog steeds dezelfde als in 2014, niets upgrade naar nieuwe functies, buiten de agenda, allez....

Soms moet je ook eens durven kritisch zijn, 't is niet al Muskgoud dat blinkt.
 
Spotify kwam in de plaats van het bijna evenwaardige Rdio. En welke verbeteringen je dan nog gekregen hebt op een classic ?? Oja een agenda........
Mijn Classic is ook nog steeds dezelfde als in 2014, niets upgrade naar nieuwe functies, buiten de agenda, allez....

Soms moet je ook eens durven kritisch zijn, 't is niet al Muskgoud dat blinkt.
-een exit-functie binnenkort
-elektrisch inklapbare spiegels (hardware)
-smart predconditioning (niet dat ik het gebruik)
-trip-verbruiksgrafiek die rekening houdt met het hoogteprofiel (waarom denk je dat de daglievemensen-site zo'n goed uitgebouwde hoogte-pagina heeft? Op onze eerste reis zat mijn vrouw nog met uitgeprinte hoogteprofielen de weg mee te volgen... En met slechts 5 Suc's in heel europa...
-up2date kaarten waar suc's en dec's zijn (onze B-klasse ED geeft aan waar de tankstations in 2014 stonden...)
-routeberekening die rekening houdt met soc en verwachtte verbruik
-indicatie hoe lang je nog moet laden om je reis verder te zetten
-range-anxiety meldingen wanneer het nipt dreigt te worden
 
Last edited:
Al een mooi lijstje van @FVO.

Wat mij nog snel te binnen schiet :
-Keyfob gelinkt aan profiel.
-Aanpassingen aan tripmeters (naam, mogelijkheid tot hernoemen én toevoeging huidige trip)
-grondig verminderen vampire drain door sleep modus én nadien nog always connected
-Nieuwe aansturing van drive en motor waardoor verbruik met pakweg 10% gedaald is !
-uitbreiding homelink; zodat ook oudere poorten kunnen bediend worden.
-aanpassing interne laders zodat ook laden op een 3×220V net kan !!! Tot grote vreugde van mensen met het Neuterprobleem thuis - waar overigens ene Piet over aan het janken was !!!
-aanpassingen presenteren deurhendels.
-passive entry aan of uit.
-de ganse mediaspeler is herzien.
-aanduiding agenda op centrale console - ja, velen zijn daar heel blij mee, waaronder ik.
-koppeling adres van afspraak in agenda aan NAV.
-camper mode.


En ik vergeet zonder twijfel nog enkele.

Verder zijn er nog ingrijpende aanpassingen aankomende (reeds uitgerold in verschillende landen ) ; ook voor classics !




Benieuwd wat Piet's geliefde merk aan hun in 2013 uitgeleverde autos zou aangepast hebben. Misschien een recall om sjoemelsoftware uit te schakelen en de prestaties te verminderen; al dat niet openlijk of stiekem !
(In dezelfde context : bewarende maatregelen rond laden en low suspension tot een definitieve fix kwam. Veiligheid !!!)
 
Last edited:
- Voice command is ongelooflijk efficiënt geworden. Leert nieuwe talen regelmatig (Spaanse onlangs). Kan commando's met gemixt talen begrijpen, wat nuttig is om liedjes in Engels te vinden.
- Agenda is ook gelinkt aan telefoon: als je teleconferentie details heb in een meeting, kan je de nummer bellen door erop te klikken en boor de entry code lukt het ook zo. Zeer veilig.
- mobiele app verbeteringen zijn er voor iedereen ook.
- Openingsuren zaken in Google map
- camper modus
- SuCs beschikbaar in map
 
Spotify kwam in de plaats van het bijna evenwaardige Rdio. En welke verbeteringen je dan nog gekregen hebt op een classic ?? Oja een agenda........
Mijn Classic is ook nog steeds dezelfde als in 2014, niets upgrade naar nieuwe functies, buiten de agenda, allez....

Soms moet je ook eens durven kritisch zijn, 't is niet al Muskgoud dat blinkt.
Rdio verscheen plots rond februari of maart 2014 uit het niets. Stond niet op mijn ‘optielijst’ en ik had m’n S’je toen al een paar maanden. Welk ander merk biedt bestaande klanten ongevraagd gratis een account, bij wijze van dienstverlening?

En Superchargers, nu we het erover hebben: sedert ik Tesla rij heeft Tesla bijna één Supercarger per werkdag gebouwd waar ik nu gratis kan laden (sta in Rijsel nu). Er zal veel moeten gebeuren vooraleer ik me door Tesla bedrogen voel.
 
Zullen we OT blijven hier? Het gaat om Superchargers in België? Als je een discussie wil voeren over andere zaken, gebruik of maak daar een ander topic voor :)


OT: In België was er tijden terug een probleem dat het net te weinig capaciteit had. Er waren ook geruchten dat de SuperChargers daardoor geen aansluiting kregen. Speelt dat nog in BE?
 
Zullen we OT blijven hier? Het gaat om Superchargers in België? Als je een discussie wil voeren over andere zaken, gebruik of maak daar een ander topic voor :)
Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben als jij, als moderator, dit soort off-topic discussies overzet naar een ander (nieuw) draadje... Ik zie dat elders op het forum ook, en daar wordt wel eens wat over gemopperd maar je houd wel het draadje intact, en ook nuttig voor nieuwe users. De enige uitzondering daarop zou het algemene ouwehoer draadje zijn. Voel je overigens vrij om deze entry naar een topic 'Moderatie' te verplaatsen :)
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Deze week werd in Ekeren enkel de MS-cabine geleverd.
Zowel de straatzijde (tlv. Netbeheerder) als de klantenzijde moeten nog aangesloten worden.

20171125_152229.jpg
20171125_152319.jpg 20171125_152339.jpg 20171125_152246.jpg