Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad, hoog tijd dat er iets in de wegcode wordt opgenomen ivm Icen. Ik erger me blauw aan de laadplaatsen op Zaventem die dan bijna altijd ge-iced zijn... onlangs nog een chauffeur van een S-klasse met "aandrang" moeten vragen om op te krassen!

is er eigenlijk een officieel contact punt bij Tesla EU voor deze topics? Stel voor dat we dit blijven aankaarten
 
  • Like
Reactions: S-19910
Hohohoo, beste FVO. klein misverstandje hier. Ik ben super tevreden met de vele laadstations!
Mijn vermelding over Turnhout, Doornik en Luik slaan enkel op de post "Brugge... binnen de 23 dagen..." en als aanvulling op de aankondigingen op de Tesla website.
En sorry... Turnhout is voor 2018, net als Wavre, Namur en Lavaux-Sainte-Anne ...
Enneuh, ik ben van de generatie uit 2013 met chassis < 20000 (toen er ik bestelde zeiden ze bij Tesla, op termijn misschien 3 Suc in België)
Ik toon nog wekelijks overal trots: kijk eens waar er allemaal Suc's staan
Ik doe nog wekelijks m'n demo-ritjes voor ongelovigen, of geef de auto gewoon mee.
Ga met plezier 4 dagen op shortski met de Tesla
En trots: ik ga nooit meer tanken!

En je hebt gelijk, vele nieuwe Tesla rijders zijn vergeten hoe jong heel dit verhaal is. Ik ben blij dat ik, net als jij, hier van in het begin van heb kunnen genieten.
 
Hohohoo, beste FVO. klein misverstandje hier. Ik ben super tevreden met de vele laadstations!
Mijn vermelding over Turnhout, Doornik en Luik slaan enkel op de post "Brugge... binnen de 23 dagen..." en als aanvulling op de aankondigingen op de Tesla website.
En sorry... Turnhout is voor 2018, net als Wavre, Namur en Lavaux-Sainte-Anne ...
Enneuh, ik ben van de generatie uit 2013 met chassis < 20000 (toen er ik bestelde zeiden ze bij Tesla, op termijn misschien 3 Suc in België)
Ik toon nog wekelijks overal trots: kijk eens waar er allemaal Suc's staan
Ik doe nog wekelijks m'n demo-ritjes voor ongelovigen, of geef de auto gewoon mee.
Ga met plezier 4 dagen op shortski met de Tesla
En trots: ik ga nooit meer tanken!

En je hebt gelijk, vele nieuwe Tesla rijders zijn vergeten hoe jong heel dit verhaal is. Ik ben blij dat ik, net als jij, hier van in het begin van heb kunnen genieten.
Spijtig dat @UlrA dan niet wil toelichten waarom hij mijn Luik-Verviers-post een disagree geeft.
 
Hij zal zich kunnen in vinden in de opmerkingen van anderen.Als hij van een andere mening is die hier nog niet staat, zal hij die wel ventileren, zeker?

Als je van Aken naar Namen of Brussel rijdt, is het een locatie die atypisch met andere locaties al vrij uit de richting ligt. Rij je van Maastricht naar Namen, dan moet je al enkele richting 20 km om rijden om te gaan laden. Dat is bovenop de laadtijd en het verloren rijbereik door het omrijden ook nog eens 30 minuten tijd aan je rekker.

En ja, in de tijd van amper 1 supercharger in België kan ik me voorstellen dat dat om rijden van meer van die kilometers courant was. Maar we zijn in 2017 en een hele hoop recente Tesla kopers hebben misschien doelbewust niet in 2013 een Tesla gekocht maar gewacht op een beter netwerk van superchargers.

Nu, die locatie in Verviers heeft zeker zijn nut; het ontsluit de hele oostkantons. Maar een extra supercharger nabij het knooppunt in Loncin ontsluit heel het verkeer voor de E40, E42 en E25. Ik hoop in die zin dat de supercharger echt niet bij de Van der Valk gaat komen die in aanbouw is in Luik, want die zit pal in het centrum. Ik zou liever een supercharger zien op de carpoolparking nabij de Ikea in Hognoul.
 
  • Informative
Reactions: FVO
het knooppunt in Loncin ontsluit heel het verkeer voor de E40, E42 en E25
Dat zou idd. handiger zijn. Maar als hun prefered partner in Verviers een nieuw hotel bouwt is het voor hun een open deur intrappen om er een SuC te plaatsen. Hoe zou je zelf zijn.

van Aken naar Namen of Brussel rijdt
Van Achen naar Brussel? Heb je toch Machelen?
Namen komt mettertijd wel. Blader maar door het draadje. is voor ieder van ons een vraagteken waarom die er nog niet is.

Maar we zijn in 2017 en een hele hoop recente Tesla kopers hebben misschien doelbewust niet in 2013 een Tesla gekocht maar gewacht op een beter netwerk van superchargers.
Als het SuC-netwerk hen (nog) niet aan staat zijn ze nog niet klaar voor de overstap... dat ze dan bij hun Duitse sjoemel-roetstoof blijven.
 
Ik denk dat er in Aartselaar iets op til is. Bij de buren Carglass hebben ze aan de rij parking kant SeC de grond helemaal klaar gemaakt en alles van struiken is weg.

Lijkt me bizar dat ze dat zomaar doen. Er was reeds vraag vanuit Tesla om een stuk van die parking te mogen gebruiken maar er was discussie over de huurprijs dacht ik. In ieder geval veel personeelsleden parkeren er al, neem aan dat daar ook een of andere overeenkomst voor nodig is aangezien het privé terrein is van Carglass.

Volgens mij kunnen we daar een uitbreiding verwacht, van de suc.
 
  • Informative
Reactions: FVO
Is dat een gevoel of op basis van een medewerker?
No-Comment-5-1-16.jpg
 
Rood-witlint is al gebroken (door gewicht van de sneeuw?) en ben dus maar op gereden en officieel de eerste (denk ik o_O) die heeft ingeplugd.
Laden lukte nog niet want aansluiting aan straatzijde was nog niet gerealiseerd :D:rolleyes:.
View attachment 266197 View attachment 266196 View attachment 266195
Proficiat! Of zo :D

Geen close-up fotootje genomen van de tekst op 't blauw plakkaat toevallig? Als ik terugdenk aan hoe bepaalde formuleringen nogal duidelijk tot verwarring leiden ben ik in deze eens benieuwd. Als 't daar vol staat met wagens ziet trouwens geen kat dat blauw plakkaat nog, lijkt me.
 
Proficiat! Of zo :D

Geen close-up fotootje genomen van de tekst op 't blauw plakkaat toevallig? Als ik terugdenk aan hoe bepaalde formuleringen nogal duidelijk tot verwarring leiden ben ik in deze eens benieuwd. Als 't daar vol staat met wagens ziet trouwens geen kat dat blauw plakkaat nog, lijkt me.
Er stond iets op in de trent van: " geniet van onze services, restaurant en overnachtingsmogelijkheden" niets op vlak van icen, parkeren of blokeren van de SuC-stalls door boottrailers in ieder geval :D
 
  • Funny
Reactions: Carl and Petje1977
In afwachting van de opening van SuC Ekeren (achteraan de parking van de Novotel) bij deze alvast een overzicht van de eetgelegenheden. Op wandelafstand zijn er namelijk 5 die allen toch sterk verschillen van elkaar. Ik duidt ze even (volgorde volgens afstand tot SuC)

1) Novotel - Foodsquare: klassieke hotelkeuken veronderstel ik
2) Hechi.be: all-you-can-eat-concept, te mijden op vrijdag- en zaterdagavonden wegens drukte en onvriendelijk personeel
3) Sapore (mijn persoonlijke favoriet): eerlijke Italiaanse keuken met uitgebreide kaart en wijnkaart, (seizoensgebonden uiteraard) wildmenu en eveneens mogelijkheid tot het afhalen van pizza.
4) 't Frit-uurtje: klassieke Belgische frituur
5) Wong: klassieke

SuC Ekeren.jpg
 
Afgelopen week nog met 'een' verantwoordelijke van Ibis Aalst gesproken over het ICE'en van de Tesla laadpunten. Voor hem zijn de Tesla laadpunten 'normale' parkings waar iedereen mag parkeren om in en uit te laden met een maximum van 30 min (zoals aangegeven op de bordjes). Tesla's mogen er langer staan maar worden verwacht zich te verplaatsen zodra ze voldoende geladen hebben.

:confused::eek: Een totaal andere benadering van hoe "wij" er over denken...
 
In afwachting van de opening van SuC Ekeren (achteraan de parking van de Novotel) bij deze alvast een overzicht van de eetgelegenheden. Op wandelafstand zijn er namelijk 5 die allen toch sterk verschillen van elkaar. Ik duidt ze even (volgorde volgens afstand tot SuC)

1) Novotel - Foodsquare: klassieke hotelkeuken veronderstel ik
2) Hechi.be: all-you-can-eat-concept, te mijden op vrijdag- en zaterdagavonden wegens drukte en onvriendelijk personeel
3) Sapore (mijn persoonlijke favoriet): eerlijke Italiaanse keuken met uitgebreide kaart en wijnkaart, (seizoensgebonden uiteraard) wildmenu en eveneens mogelijkheid tot het afhalen van pizza.
4) 't Frit-uurtje: klassieke Belgische frituur
5) Wong: klassieke

View attachment 266920

Ballantines is daar ook in buurt denk ik. Lunch is er altijd wel OK.
K
 
  • Informative
Reactions: FVO