Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Ou se situera le futur supercharger de Wavre et quand si quelqu'un a des infos on est preneur
Bonjour,
A ma connaissance ça reste un mystère. Annoncé pour 2018 sur le site de tesla, mais ça ne sera pas la première fois que tesla change ses priorités et que l’on retrouve un nouvel objectif pour 2019 d’ici fin de l’année.
Quand à la localisation, un bon candidat pourrait être l’Ibis. Mais pas de signes de travaux, en tous cas la dernière fois que j’y suis passé, en septembre.
 
Bonjour,
A ma connaissance ça reste un mystère. Annoncé pour 2018 sur le site de tesla, mais ça ne sera pas la première fois que tesla change ses priorités et que l’on retrouve un nouvel objectif pour 2019 d’ici fin de l’année.
Quand à la localisation, un bon candidat pourrait être l’Ibis. Mais pas de signes de travaux, en tous cas la dernière fois que j’y suis passé, en septembre.
Le truc c'est que le parking ibis est trop petit le plus probable et les parkings carrefour mais il reste plus que 2 mois ...
 
Dat is frans, de taal die voor de helft van de belgen hun moedertaal is. De meeste mensen op dit forum hebben er les in gehad op school. Pronken met gebrek aan kennis hiervan is net zoiets als opscheppen dat je het verschil tussen ampère en kilowatt niet weet: het mag hoor, maar waarom zou je?

Ik versta oprecht geen woord Frans, en het verschil tussen ampëre en kilowatt weet ik alleen in grote lijnen. Ik zie niet hoe ik pronk.
 
  • Like
Reactions: Ipe
Gisteren was ik in Arlon en 3B deed het niet. 3A zal dus ook wel stuk zijn. We zaten binnen te eten en toen kwam er een NL auto (JG-xxx-N) aan en die wist m direct naast mij in te pluggen terwijl er nog genoeg andere stalls vrij waren. Het was een groep jonge kerels die ik dus maar even aangesproken heb. De eigenaar had geen flauw benul van A en B stalls.

Ook nog wel grappig, ergens bij Dijon werd ik door een witte refresh (75D) ingehaald, keurig handje opgestoken. Ik was een beetje krap vertrokken vanuit mijn huis bij Beaune met maar 56% lading, wel genoeg om Val-de-Meuse met 5% te halen. Uiteindelijk kwamen we tegelijk aan bij de SuC. Toen ik weer 68% had was ik wel klaar met het laden daar (de auto vond dat ik nog een kwartier had moeten blijven, maar die kon mijn rug op) en ben ik rustig met 120km/h naar Arlon gaan rijden. Later de snelheid nog wat opgeschroefd om weer met 4% aan te komen. Die witte 75D kwam bijna een half uur later nog eens aanzetten. Ik begrijp daar niks van.

Een Sig Red P85 die dezelfde route reed was ook zo langzaam, maar die heeft een accu met behoorlijk wat degradatie dus dat was niet vreemd.
 
View attachment 341651 Het is weer ambiance in Kortrijk : 5 van de 8 stalls ge-ICEd...
Wanneer komt hier eindelijk eens een oplossing ???
hier is het al mooi opgelost
44853551_10161248512215314_8401256614262210560_n.jpg
 
Kortrijk weer 4 ge-iced.
5 de die zich parkeerde had begrip voor mijn uitleg, maar kreeg dan verbale hulp van omstanders. Uiteindelijk heeft hij zich toch verplaatst.
Niet aangenaam.
Edit: moet zeggen dat de twee Teslas ook al vol waren en geen tegen van leven gaven. Gemakkelijk eigenlijk. Naar de bioscoop en ondertussen laden. Je kan geen idee fee krijgen want de helft is meestal toch ge-iced.
 
Last edited:
Rustig en respectvol blijven Ipe, E-Ric is Nederlander en die kennen doorgaans enkel termen als 'Jus d'orange' (met Nederlands accent uitgesproken dan nog). Wij Belgen kennen onze talen meestal wat beter.
Nou ben ik toevallig ook Nederlander. De meeste Nederlanders hebben Franse les gehad. Ik dacht dat E-Ric met zijn “wadde” bedoelde dat er hier geen Frans gesproken mag worden of dat men hem uitleg verschuldigd is over het besprokene. Maar na zijn uitleg begrijp ik dat het een typisch Hollandse beleefdheidsvorm is;).
 
  • Funny
Reactions: S-19910
En Anglais alors, nice to see that there's finally a location for the Charleville SuC. Although I'm a bit disappointed that it won't be on the A304/A34 route from Charleroi to Reims. This spot is a 2x5 minute detour. But for me this new SuC will definitely be an improvement over the Nivelles one on my way to la Bourgogne where I usually arrive with 25% charge.
Thanks for the heads up @UlrA
 
  • Like
Reactions: UlrA