Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Kortrijk... ‘t Zal indeedaad deugd doen om er slagbomen te zien
man man man wat een miserie die ICEjes

Als ik naar die foto kijk dan zie ik auto's parkeren bij een Tesla SuperCharger. Maar waar staat de markering dat ze er niet mogen staan? Op het P vak? Op een bord er voor? Nee.

Wij weten allemaal wat een SuperCharger is, maar weten die mensen dat ook?

Je kan ze beschuldigen van 'domheid' dat ze zoiets zouden moeten zien, maar ik kan het wel enigzins begrijpen.

In de Q-Park parkeergarage waar ik parkeer hangt een superklein bordje aan het plafond bij de laadplekken. Soms word ik er boos door, maar ook daar kan ik begrijpen dat mensen het niet zien.
 
Sorry, maar er staan voor de inrit (waar de slagbomen gaan komen) in Kortrijk nu reeds zeer duidelijke aanwijzigingen dat het een strikte laadplaats is en enkel voor Tesla-wagens en er niet mag geparkeerd worden.
Het is geen domheid, het is doelbewuste ontkenning. Wie nu nog zegt dat hij/zij het niet wist of gezien heeft, moeten ze beter van de straat afhalen want die zal zebrapaden, verkeerslichten, rolstoelgebruikers, tegenliggers, telefoonpalen, ja zelfs zijn stuur ook niet zien. Ik weet dan ook niet hoe ze in die toestand naar de cinema gaan kijken of de menukaart van de McDonalds kunnen lezen.
 
Ik voel wel wat voor een actie bij een groot tankstation om de bewustwording hiervoor te vergroten:
- met zoveel mogelijk EV's
- max 10-15 minuten het grootste tankstation in Europa bezetten. EV's parkeren op tankplek en bakkie koffie gaan doen (niet langer, het is geen actie gericht tegen een specifiek merk/bedrijf, vroeg in de ochtend op een rustig moment in het weekend, moet geen tot verwaarloosbare economische schade veroorzaken anders is het geen sympathieke actie).
- pers van te voren inlichten.
- van te voren foto's beschikbaar stellen met Superchargers die ge-iced zijn.
Mooie locatie zijn deze kunnen zijn Foto’s: Shell opent grootste tankstation ter wereld • TTM.nl
Dit gaat geen karmapunten scoren, vrees ik.
 
Sorry, maar er staan voor de inrit (waar de slagbomen gaan komen) in Kortrijk nu reeds zeer duidelijke aanwijzigingen dat het een strikte laadplaats is en enkel voor Tesla-wagens en er niet mag geparkeerd worden.
Het is geen domheid, het is doelbewuste ontkenning. Wie nu nog zegt dat hij/zij het niet wist of gezien heeft, moeten ze beter van de straat afhalen want die zal zebrapaden, verkeerslichten, rolstoelgebruikers, tegenliggers, telefoonpalen, ja zelfs zijn stuur ook niet zien. Ik weet dan ook niet hoe ze in die toestand naar de cinema gaan kijken of de menukaart van de McDonalds kunnen lezen.
Op de foto zie ik die aanwijzingen niet? Op de foto in Machelen wel, maar de geplaatste foto van Kortrijk laat zoiets niet zien.

Vandaar ook mijn opmerking.

Een soortgelijke situatie is er in NL bij Gouda. Ook geen bordjes, kleuren van het vak of iets anders. Tja, ik kan het dan wel begrijpen als de parkeerdruk daar ook erg hoog is.
 
Op de foto zie ik die aanwijzingen niet? Op de foto in Machelen wel, maar de geplaatste foto van Kortrijk laat zoiets niet zien.

Vandaar ook mijn opmerking.

Een soortgelijke situatie is er in NL bij Gouda. Ook geen bordjes, kleuren van het vak of iets anders. Tja, ik kan het dan wel begrijpen als de parkeerdruk daar ook erg hoog is.

Kunnen ze die laadpalen niet voorzien van sentry mode, die keihard afgaat met alle toeters en bellen vandien, als er een ICE parkeert. Simpele software update pushen naar die laadpalen:)
 
Kunnen ze die laadpalen niet voorzien van sentry mode, die keihard afgaat met alle toeters en bellen vandien, als er een ICE parkeert. Simpele software update pushen naar die laadpalen:)
Gewoon een detectie censor die aanwezigheid van een voertuig ziet, Waarna je x tijd hebt om in te pluggen voordat het alarm van de paal af gaat. Dat is dan ook geldig voor niet ladende Tesla's.
 
  • Helpful
  • Like
Reactions: MaH and PaulusdB
Of een sokkel die in dat geval een halve meter uit de grond komt, onder of achter de auto.

Retributierecht paaltje erbij, pinnen voor 20 euro, en een gratis bonnetje voor de betaalparking ernaast voor een volgende keer.

Enfin, hopelijks binnenkort die slagbomen. Discussie is daar in Kortrijk bijna altijd zinloos...
 
Last edited:
Kunnen ze die laadpalen niet voorzien van sentry mode, die keihard afgaat met alle toeters en bellen vandien, als er een ICE parkeert. Simpele software update pushen naar die laadpalen:)
Ja en Nee.

Ik vind over het algemeen dat de borden bij SuperChargers en laadpalen gewoon niet duidelijk genoeg is.

Geef die vakken een groene, blauwe of rode kleur met een groot icoon van een e-auto er op.

Als je er dan nog parkeert ben je gewoon een sukkel.
 
  • Like
Reactions: Carl
Ja en Nee.

Ik vind over het algemeen dat de borden bij SuperChargers en laadpalen gewoon niet duidelijk genoeg is. Geef die vakken een groene, blauwe of rode kleur met een groot icoon van een e-auto er op. Als je er dan nog parkeert ben je gewoon een sukkel.
Dit !!; én een bord dat aangeeft dat je er alléén mag parkeren tijdens het laden (het 'officiële' bord in België beduidt "parkeerplaats voor EV's, al dan niet ladend"). Gelukkig zie ik meer en meer dergelijke verduidelijkingen (dat je dus niet welkom bent, ook als EV-rijder, als je niet laadt), ook bijv. op de nieuwe oplaadplaats van ons kantoor Brussel.
 
Dit !!; én een bord dat aangeeft dat je er alléén mag parkeren tijdens het laden (het 'officiële' bord in België beduidt "parkeerplaats voor EV's, al dan niet ladend"). Gelukkig zie ik meer en meer dergelijke verduidelijkingen (dat je dus niet welkom bent, ook als EV-rijder, als je niet laadt), ook bijv. op de nieuwe oplaadplaats van ons kantoor Brussel.
Nee. Dat is allemaal nog te complex. Want laden is geen vorm van parkeren.

Een eenvoudig parkeer- of stopverbodsbord met onderbord "Uitgezonderd ladende elektrische voertuigen".
 
  • Like
Reactions: MaH
Ja en Nee.
Ik vind over het algemeen dat de borden bij SuperChargers en laadpalen gewoon niet duidelijk genoeg is.
Geef die vakken een groene, blauwe of rode kleur met een groot icoon van een e-auto er op.
Als je er dan nog parkeert ben je gewoon een sukkel.

Sukkel of niet, een parkeerplaats met een kek kleurtje heeft geen juridische status.
Dan mag iemand het wellicht bewust negeren, hij doet edan feitelijk alsnog niets fout in juridische zin.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Sukkel of niet, een parkeerplaats met een kek kleurtje heeft geen juridische status.
Dan mag iemand het wellicht bewust negeren, hij doet edan feitelijk alsnog niets fout in juridische zin.
Klopt. Maar het is ook nog eens privaat terrein waar de SuC's vaak staan, dus dan gaat het al helemaal niet meer op.

Duidelijke aanwijzingen zijn dus wel van belang om het duidelijk te maken voor mensen.
 
Lokeren, parking staat propvol. Er staan zelfs een hoop auto's op straat, maar geen enkele SuC is ge-iced. Als het in orde is, mag het ook eens gezegd worden;)
20190827_203536.jpg