Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
BD9437CB-B069-4D0E-8778-F9FE3A9DEBCB.jpeg
Les SuCs passent à la vitesse supérieure chez nous aussi!

SuCs naar 150!
 
Opvallend want ook die signalisatie is niet correct. Maar ze is wel duidelijk.

In België hoort dit de combinatie te zijn:
st5-1008x576.jpg


Wie mag parkeren op parkeerplaats met laadpaal ? - Stroohm
In België is dit de officiële combinatie, maar naar mijn smaak niet de combinatie die hoort te zijn. Je mag er immers gewoon parkeren met je (al dan niet halve) EV, zelfs zonder te laden. Dat is, denk ik, niet de bedoeling van een laadpaal. Ik heb er mijn favoriete parlementariër/regeringslid enkele maanden terug over aangeschreven, maar het zal mogelijk nog wel een tweehonderdtal dagen duren eer we terug een regering hebben en zij er iets aan kan doen. :rolleyes:o_O:confused::mad:
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Dat is daar toch al meer dan een jaar zo. Kegel opzij zetten om te laden en kegel terug zetten na het laden. Niet echt moeilijk maar lastig genoeg voor een Ice om een andere plek uit te kiezen.
Al zowat sedert het begin in Verviers, niet? Gewoon een goed idee. Er zijn SuC's in Zwitserland (Egerkingen) en Duitsland (weet niet meer waar) die dat ook doen, er zijn vele parkeergarages die ook die truc hanteren bij 'gewone' gratis laadpalen in België (Poelartplein Brussel) en elders (ik zie het vaak op wintersportbestemmingen, bijv. Courchevel, Saas-Fee of Val d'Isère). Soms ook met een ketting ipv kegel.

Rijder van ICE moet uit de auto stappen, doelbewust kegel/ketting weghalen, en even doelbewust die laadplaats innemen, dit alles (naar hij of zij mag vermoeden) voor het oog van camera's. Kan dan achteraf moeilijk komen klagen dat het een vergissing was.

We kennen allemaal parkings die dat niet hebben (bijv. Eurostar Lille-Europe) waar het niet eens de moeite loont om een laadplek te zoeken want die worden daar toch allemaal ge-ICE'd als de parking vrij vol zit.

Lijkt me een goede politiek. Kost bijna niets en toch vrij efficiënt.
 
SuC Aalst (BE) heeft zijn upgrade gekregen. :) Ik heb niet kunnen nagaan hoe lang hij aan 146 kW blijft laden. Ik controleerde mijn app pas toen ik mijn cappuccino kreeg, en toen zat hij reeds boven de 50% en dit toen aan 118kW.

View media item 120270
Benieuwd of ik ooit nog boven de 82kW ga geraken met mijn oude bak...

PS: Hangt er een Elon Musk-figuurtje aan jouw achteruitkijkspiegel binnen in je wagen toevallig? :D