Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Geen idee of deze hier al gepost is, maar kunnen we even stemmen op de supercharger locatie in Gent? Wie weet komt hij dan wel de top 100 binnen 🙂

Je kan per kwartaal op 3 locaties stemmen.

Ik veronderstel dus dat je in de buurt van Gent woont.
Even de volgende bedenking. Toen de eerste SUC Gent verdween, kwam er 1 in Aalst, op 5 minuten van mijn deur. Dit leek een goede zaak, maar dat bleek het uiteindelijk niet.
Toen de SuC in Gent er nog was, ging ik er elke morgen laden. Ik vertrok 20’ eerder. Zo was ik meteen de files voor en in plaats van thuis de krant te lezen, las ik die aan de SuC. Geen tijdverlies dus. En gratis energie en goeie koffie in de lobby.
Toen verdween Gent dus en kwam Aalst. Ik probeerde hetzelfde te doen in Aalst, maar ik kreeg slechts 30kW. De batterij was immers nog koud.
Dan maar op de terugweg een laadstop inbouwen. Ja, maar dat is wel tijdverlies. Als je op 5 minuten van thuis bent ‘s avonds, wil je vooral thuis zijn.
Ik heb uiteindelijk bijna nooit in Aalst geladen. Hoewel het gratis was.
En tenslotte, sowieso zijn Sucs vooral voor op doorreis. Dagelijks laden doe je aan een AC lader, als je de wagen toch niet gebruikt. Ik besef wel dat dit moeilijker is als je niet thuis of op het werk kan laden. Maar vooral dat laatste neemt overal uitbreiding.
 
  • Like
Reactions: Paco
Ik veronderstel dus dat je in de buurt van Gent woont.
Even de volgende bedenking. Toen de eerste SUC Gent verdween, kwam er 1 in Aalst, op 5 minuten van mijn deur. Dit leek een goede zaak, maar dat bleek het uiteindelijk niet.
Toen de SuC in Gent er nog was, ging ik er elke morgen laden. Ik vertrok 20’ eerder. Zo was ik meteen de files voor en in plaats van thuis de krant te lezen, las ik die aan de SuC. Geen tijdverlies dus. En gratis energie en goeie koffie in de lobby.
Toen verdween Gent dus en kwam Aalst. Ik probeerde hetzelfde te doen in Aalst, maar ik kreeg slechts 30kW. De batterij was immers nog koud.
Dan maar op de terugweg een laadstop inbouwen. Ja, maar dat is wel tijdverlies. Als je op 5 minuten van thuis bent ‘s avonds, wil je vooral thuis zijn.
Ik heb uiteindelijk bijna nooit in Aalst geladen. Hoewel het gratis was.
En tenslotte, sowieso zijn Sucs vooral voor op doorreis. Dagelijks laden doe je aan een AC lader, als je de wagen toch niet gebruikt. Ik besef wel dat dit moeilijker is als je niet thuis of op het werk kan laden. Maar vooral dat laatste neemt overal uitbreiding.
Meer Sucs in de buurt / op weg naar de kust, is een goede zaak. Gaan we in de toekomst kunnen gebruiken. Ik ben blij met de nieuwe in Zaventem, en Dockx Brussel. Op weg naar huis kan ik nog even laden indien nodig, maar dat is dan na een uitstapje en niet dagelijks. Meestal laad ik op het werk. Ik heb tijdens de kerstvakantie 4 keer Sucs gebruikt in België. Volgende laadbeurten in België zijn waarschijnlijk voor Augustus.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Meer Sucs in de buurt / op weg naar de kust, is een goede zaak. Gaan we in de toekomst kunnen gebruiken. Ik ben blij met de nieuwe in Zaventem, en Dockx Brussel. Op weg naar huis kan ik nog even laden indien nodig, maar dat is dan na een uitstapje en niet dagelijks. Meestal laad ik op het werk. Ik heb tijdens de kerstvakantie 4 keer Sucs gebruikt in België. Volgende laadbeurten in België zijn waarschijnlijk voor Augustus.
Bevestigt dus mijn verhaal. En dat laden op de terugweg na een uitstap die het laden nodig maakt, kan perfect ook op 30 km. En als je niet van 30 km ver komt, zal het laden niet nodig zijn.
In Gent heb je vanuit alle richtingen een lader op 30 km.
 
Ik veronderstel dus dat je in de buurt van Gent woont.
Even de volgende bedenking. Toen de eerste SUC Gent verdween, kwam er 1 in Aalst, op 5 minuten van mijn deur. Dit leek een goede zaak, maar dat bleek het uiteindelijk niet.
Toen de SuC in Gent er nog was, ging ik er elke morgen laden. Ik vertrok 20’ eerder. Zo was ik meteen de files voor en in plaats van thuis de krant te lezen, las ik die aan de SuC. Geen tijdverlies dus. En gratis energie en goeie koffie in de lobby.
Toen verdween Gent dus en kwam Aalst. Ik probeerde hetzelfde te doen in Aalst, maar ik kreeg slechts 30kW. De batterij was immers nog koud.
Dan maar op de terugweg een laadstop inbouwen. Ja, maar dat is wel tijdverlies. Als je op 5 minuten van thuis bent ‘s avonds, wil je vooral thuis zijn.
Ik heb uiteindelijk bijna nooit in Aalst geladen. Hoewel het gratis was.
En tenslotte, sowieso zijn Sucs vooral voor op doorreis. Dagelijks laden doe je aan een AC lader, als je de wagen toch niet gebruikt. Ik besef wel dat dit moeilijker is als je niet thuis of op het werk kan laden. Maar vooral dat laatste neemt overal uitbreiding.
Goeie info, had ik zo nog niet bekeken. Ik bekijk het nu op korte termijn, ik heb door een speling van het lot nog geen laadpaal thuis en de dichtstbijzijnde SUC’s zijn Brugge, Kortrijk of Aalst. Ik weet uiteraard dat mijn laadpaal er sneller zal zijn dan de SUC, maar het lijkt me ook wel handig een SUC in de buurt te hebben “in case of”. Stroompanne, iets fout gegaan bij het laden,…
 
Goeie info, had ik zo nog niet bekeken. Ik bekijk het nu op korte termijn, ik heb door een speling van het lot nog geen laadpaal thuis en de dichtstbijzijnde SUC’s zijn Brugge, Kortrijk of Aalst. Ik weet uiteraard dat mijn laadpaal er sneller zal zijn dan de SUC, maar het lijkt me ook wel handig een SUC in de buurt te hebben “in case of”. Stroompanne, iets fout gegaan bij het laden,…
Vergeten te laden
 
  • Funny
Reactions: neoflux
Ik heb op die voor Gent gestemd. Toen ik een aantal jaren terug begon te kijken naar het netwerk was er eentje gepland bij Lavaux-Saint-Anne, een beetje in het midden tussen Waver en Arlon. Die locatie is al lang verdwenen, jammer.

Je kan ook nieuwe locatie voorstellen.
Ik vind ook dat we missen een suc rond lavaux saint Anne.
Ik heb dus dit locatie voorgesteld.
Hotel Chateau De Vignee
 
  • Like
Reactions: YCedric
Ik moest zaterdag naar de Brico en ben dus aan die in Zaventem geweest. Gewoon parkeren is daar nu wel wat moeilijker met het aantal plaatsen dat ze voor Tesla gereserveerd hebben.

PXL_20230121_153639956.jpg

PXL_20230121_153627264.jpg
 
Deze week was de auto even binnen voor service en had ik een loaner meegekregen. Ik kreeg ook de leuke vermelding dat ik me geen zorgen hoefde te maken voor het laden, want het zou bij elke SuC gratis zijn.

Dat is best leuk op zich, maar niet als er in de verste verte (Regio Turnhout) geen SuC te bespeuren is. Ze gaven aan dat ze dit al bij meerdere klanten hadden gehoord...

De vraag (en wens) kwam weer bij me te boven of er in de nabije toekomst nog ergens een SuC locatie komt in de provincie Antwerpen, dat op de SuC's in Edegem en Ekeren na toch nog steeds 1 grote leegte is... Kan me ook niet herinneren dat er ooit een locatie is voorgesteld/beschikbaar geweest is om op te stemmen.

Zo, dat is er even uit 😅
 
Deze week was de auto even binnen voor service en had ik een loaner meegekregen. Ik kreeg ook de leuke vermelding dat ik me geen zorgen hoefde te maken voor het laden, want het zou bij elke SuC gratis zijn.

Dat is best leuk op zich, maar niet als er in de verste verte (Regio Turnhout) geen SuC te bespeuren is. Ze gaven aan dat ze dit al bij meerdere klanten hadden gehoord...

De vraag (en wens) kwam weer bij me te boven of er in de nabije toekomst nog ergens een SuC locatie komt in de provincie Antwerpen, wat op de SuC's in Edegem en Ekeren na toch nog steeds 1 grote leegte is... Kan me ook niet herinneren dat er ooit een locatie is voorgesteld/beschikbaar geweest is om op te stemmen.

Zo, dat is er even uit 😅
Tesla is zelf op zoek naar een locatie langs de E34 Antwerpen-Eindhoven nabij Turnhout, maar er zijn daar geen hotelketens, noch fast food locaties. Het enige wat je er hebt is een McDonalds aan de ring in Turnhout.
 
  • Informative
Reactions: TheBlackMYP
Tesla is zelf op zoek naar een locatie langs de E34 Antwerpen-Eindhoven nabij Turnhout, maar er zijn daar geen hotelketens, noch fast food locaties. Het enige wat je er hebt is een McDonalds aan de ring in Turnhout.
Dat is op zich positief nieuws. Ik zat inderdaad ook te denken voor een locatie ter hoogte van de McDonalds in Turnhout of Beerse (beide op enkele minuten van de snelweg). Zou een mooi middelpunt zijn tussen Antwerpen en Eindhoven.

Anderzijds zou een locatie in de buurt van Wijnegem ter hoogte van bv. het shopping center ook niet verkeerd zijn, kwestie om ook een mogelijkheid te hebben ten oosten van de Antwerpse ring.