Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
“Anderlecht” zal een tweede Brussels Urban Supercharger zijn en komt (bijna zeker) in de Westland Shopping @ Bd Sylvain Dupuis 433, 1070 Brussel.
80C27FA7-698E-4BDE-9EA8-BF060D496F38.jpeg
 
  • Like
Reactions: wooter
je hebt daar wel een brasserie
🤨 Meer heb je toch niet nodig? Die is alle dagen open. Kan je iets drinken of iets kleins eten.
En als je kids hebt hebben ze nog een binnenspeeltuintje. Ideale locatie toch? Op die parking achterin zullen de laders wel komen denk ik.

Beter dan Brugge en Aalst, dit ligt echt direct naast de afrit. Naar Brugge ben je nog enkele minuten onderweg.
 
🤨 Meer heb je toch niet nodig? Die is alle dagen open. Kan je iets drinken of iets kleins eten.
En als je kids hebt hebben ze nog een binnenspeeltuintje. Ideale locatie toch? Op die parking achterin zullen de laders wel komen denk ik.

Beter dan Brugge en Aalst, dit ligt echt direct naast de afrit. Naar Brugge ben je nog enkele minuten onderweg.
Inderdaad, in België is het bovendien de beleefdheid om iets te consumeren als je in horeca-zaak naar het toilet gaat 😉
 
  • Like
Reactions: jr_gn and Paco
Beter dan Brugge en Aalst, dit ligt echt direct naast de afrit. Naar Brugge ben je nog enkele minuten onderweg.
Op sommige snelwegparkings moet je meer omrijden dan in Aalst.

Ik vind het net leuk als de SuCs niet op een snelwegparking liggen.
Leuker om een wandelingetje te doen, wat shopping, koffie in een hotellobby, gewoon omgeving verkennen…
Al is dat nog mijn MS ervaring met laadstops van 40-50 min.
Met mijn MY nog niet ‘gesuct’. Daar zal weinig tijd zijn voor die zaken en zal een snelwegparking misschien wel net beter zijn.
 
  • Like
Reactions: AustinP
🤨 Meer heb je toch niet nodig? Die is alle dagen open. Kan je iets drinken of iets kleins eten.
En als je kids hebt hebben ze nog een binnenspeeltuintje. Ideale locatie toch? Op die parking achterin zullen de laders wel komen denk ik.

Beter dan Brugge en Aalst, dit ligt echt direct naast de afrit. Naar Brugge ben je nog enkele minuten onderweg.
Akkoord, het is zeker geen slechte locatie en Pact24 is inderdaad elke dag open en heeft ruime openingsuren. Ik vrees er echter voor dat je op een zaterdagavond makkelijk nog een plaats kan vinden.

Ik vergelijk het eerder met andere locaties die ik heb gebruikt, gelegen vlakbij een hotel of tankstation, waar je 24/24 binnen kan en waar je in de buurt langs kan of uit een shop iets kan uithalen en meenemen. Een snack consumeren bij een brasserie, dat duurt meestal langer dan nodig voor een Supercharge-sessie. Overigens: als je gaat laden vóór 11u of na 22u-22u30, zit je ook vast wat betreft opties.
 
Supercharger Bekkevoort zal niet op de carpool-parking zijn omdat Tesla niet heeft meegedaan aan het initiatief van Wegen en Verkeer om snelladers op hun terreinen te voorzien.
Tesla betaalt ook niet voor de locatie. Enkel voor de installatie.
Ondernemingen moeten gratis de locatie ter beschikking stellen in ruil voir extra omzet, naambekendheid, imago.
Met de MS-en die 40-50 minuten moesten laden en wel iets over hadden om het gratis laden te vergoeden met verteer, zal dat een goeie deal geweest zijn.
Zo hebben wij vaak een menu genomen aan een SuC (je kon gemakkelijk 70-90 minuten laden als je hem op 100% zette).
Maar met de huidige laadsnelheden, zal de soep er af zijn. In het beste geval kan je nog een koffie bestellen.
 
In al die maanden dat ik mijn Model S heb, heb ik nog nooit langer moeten laden dan 40min. Zelfs op drukke momenten.
En wij proberen* dan te genieten van een maaltijd. En tot nu toe altijd terug op tijd bij de auto.
Zelfs in Brugge op een zondagavond terwijl het zeer druk was in de brasserie.

Uiteraard laad je met de kleine batterij van een Y minder lang. Maar als je tot 90% laadt zal je wel al gegeten hebben in 99% van de gevallen.

@JorenVos 24/24h ? Nog nergens tegen gekomen tot nu toe. De ruimste openingsuren heeft Zolder (in de week van 5h30 tot 22h)
In ieder geval zal Bekkevoort voor bijna iedereen een fijne stop plaats zijn. Voor u niet, dat kan natuurlijk.
En zaterdagavond plaats vinden? Tesla zal daar toch wel voldoende stalls voorzien neem ik aan?

* proberen want soms kan het gewoon niet (Aalst, Brugge, Maastricht, etc etc)
 
Missing link voor mij blijft nog de E40 tussen Brussel en Luik (maar Zaventem kan wel helpen, hoewel ik ook al bij FastNed ben gestopt), en op de A2/A1 van/naar Parijs. De afstand Valenciennes-Senlis blijft toch een eindje, en zeker Valenciennes is niet ruim of praktisch.

En dan blijven de E411/E25 naar het zuiden ook erg arm qua superchargers…
 
  • Like
Reactions: LaurensH
In al die maanden dat ik mijn Model S heb, heb ik nog nooit langer moeten laden dan 40min.
Je hebt dan ook geen MS90 die van 2018 tot 2021 gecapt werd op 94kW aan de SuC
Uiteraard laad je met de kleine batterij van een Y minder lang. Maar als je tot 90% laadt zal je wel al gegeten hebben in 99% van de gevallen.
Had niet zozeer met de kleinere batterij te maken, maar met het trager laden. Maximum 94kW en eenmaal boven de 40% snel dalend.
 
Je hebt dan ook geen MS90 die van 2018 tot 2021 gecapt werd op 94kW aan de SuC

Had niet zozeer met de kleinere batterij te maken, maar met het trager laden. Maximum 94kW en eenmaal boven de 40% snel dalend.
I’ll see your MS90 and raise you our MS85…
Sinds mid 2019 90kW max op 10% SoC en lijnrecht dalend to 10kW dicht bij 100%. 😉
Dus dessert en koffie mogen altijd 😇
 
  • Like
Reactions: Phil V
@JorenVos 24/24h ? Nog nergens tegen gekomen tot nu toe. De ruimste openingsuren heeft Zolder (in de week van 5h30 tot 22h)
In ieder geval zal Bekkevoort voor bijna iedereen een fijne stop plaats zijn. Voor u niet, dat kan natuurlijk.
In Verviers/Remouchamps/Namen/... kan je steeds het hotel binnen voor een sanitaire stop, 24/24.

Versta me niet verkeerd, elke Supercharger is welkom, ik merkte alleen op dat voor mezelf locaties vlakbij hotels meestal handiger zijn. Vlakbij afrit Halen - de afrit later - heb je hotel Prins van Oranje en vlakbij sinds kort een McDonalds.
En zaterdagavond plaats vinden? Tesla zal daar toch wel voldoende stalls voorzien neem ik aan?
Ik bedoelde eerder in de nabijgelegen Brasserie nog plaats vinden 😄
En dan blijven de E411/E25 naar het zuiden ook erg arm qua superchargers…
Exact dit. Met de Model 3 SR+ een kajaktrip in Vresse-sur-Semois moeten verplaatsen naar Dinant aangezien ik nooit heen- en terug had geraakt. Enige optie was na het kajakken doorrijden naar Charleville-Mézières om daar te laden, maarja... Praktisch is anders 😄
 
Ok, sanitaire stop. Got it. Dat kan in Brugge en Aalst ook maar serieus, een WC vind je overal wel als het echt moet.
En dat duurt dan ook niet lang om daar een extra afrit voor te nemen.

Neen, voor mij is waar ik wat bang van was, voor ik een EV had, een plezier geworden, namelijk gaan laden. Want te combineren met iets gaan eten maakt reizen zo veel aangenamer. Wij gaan sowieso graag is 'iets eten'.

Tot voor kort reden we ergens een 15min naar toe, zoeken parkeerplaats en gaan eten.

Nu eten we waar we laden en dat bevalt ons zeer goed.
Als we terug van zee komen wil iedereen, maar vooral mijn zoon, dat we stoppen in Brugge.
En ik heb aan zee dus een garage box met stroom waar ik mijn wagen kan laden he :rolleyes:
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: jr_gn and Phil V
Vanmiddag op weg naar SuC Charleroi en toen we er bijna waren sprong op het scherm deze SuC op tijdelijk buitenbedrijf kon nog net afslaan richting SuC Namen om na 20 km vrachtwagen te hangen en met -2 km aan te komen bij SuC Namen. Veel alternatief had ik niet rond Charleroi.

Iemand idee wat er aan de hand was ?