Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Hier duidelijk geen klaagdraadje, en vooral goed nieuws :smile:
SuC Gent snakt naar voltooiing en dus is deze morgen een aannemer gestart, met veel man en veel materiaal. We kijken al uit naar dat 2e feestje :rolleyes:

Moet vrijdag naar oostduinkerke. Moedig ze maar aan!
Ik knoop aan deze trip een uitstapje naar Brugge.
Heeft iemand daar goede laadervaring in/nabij het centrum?
 
Eind deze week moet kunnen: asfalt hersteld, troep verwijderd, keitjes en gras gezaaid... +/- DONE :smile:
Rest nu nog: belijning, frietkot, Tesla parkeerpaaltjes en sap, vergeet ik nog iets? :rolleyes:

IMG_0740.jpg


IMG_0742.jpg
 
Last edited:
Moet vrijdag naar oostduinkerke. Moedig ze maar aan!
Ik knoop aan deze trip een uitstapje naar Brugge.
Heeft iemand daar goede laadervaring in/nabij het centrum?

2 Blue Corner palen (TNM compatibel) in Brugge, nl.
1 aan Astridpark (tegenover adres Park 5) op 500m van de Markt
1 aan Beurshalle (adres Zwijnstraat) op 150m van 't Zand en 500m van de Markt
Parking is er wel ook betalend.
Probleem is een gebrek aan afbakening, zodat er ook ICE's te vinden zijn.
 
Eind deze week moet kunnen: asfalt hersteld, troep verwijderd, keitjes en gras gezaaid... +/- DONE :smile:
Rest nu nog: belijning, frietkot, Tesla parkeerpaaltjes en sap, vergeet ik nog iets? :rolleyes:

SuC Gent wordt vandaag en morgen opgestart :smile:
Tesla (NL) is ter plaatse, bezig met testen (niet gezien, want lunch).
Spie is parkeerpaaltjes aan het plaatsen. Volgens die man zou de opstart voor morgen gepland zijn.

IMG_0744.jpg


IMG_0745.jpg


Gerucht: eerst Nivelles, dan Aartselaar
Gerucht: Nivelles en Aartselaar ook elk 8 stalls
 
Last edited:
SuC Gent wordt vandaag en morgen opgestart :smile:
Tesla (NL) is ter plaatse, bezig met testen (niet gezien, want lunch).
Spie is parkeerpaaltjes aan het plaatsen. Volgens die man zou de opstart voor morgen gepland zijn.

Gerucht: eerst Nivelles, dan Aartselaar
Gerucht: Nivelles en Aartselaar ook elk 8 stalls

Geweldig nieuws toch allemaal! Grote kans dit jaar dus 3 SuC's met elk 8 stalls in Be.
 
Wat Brugge betreft: naast de chargers vermeld in mijn bericht van gisteren zijn er ook een 6-tal laadplaatsen in de parking onder het station van Brugge niveau -1)
Deze zijn bereikbaar via de Spoorwegstraat (zie plannetje bij nr. 1 hieronder = achterzijde van het station). Deze morgen moest ik daar toevallig zijn en heb dit eens getest.
Leuk is dat je met je Parking-ingangskaart kan aanmelden bij het laadsysteem, zonder meer, en dat er op het scherm de melding komt 'dat er niets moet betaald worden omwille van een tijdelijke opstart-testfase'. Laadt op aan een 23-23km/u.
Laadplaatsen staan dicht bij de uitgang naar het station; is wel een km van de Markt van Brugge.
Schermafbeelding 2014-11-19 om 17.36.12.png
 
Geweldig nieuws toch allemaal! Grote kans dit jaar dus 3 SuC's met elk 8 stalls in Be.

Héél vriendelijke man van Tesla NL... hij is het al goed gewoon, die SuC-paparazzi :wink:
2 stalls waren al verlicht, de andere 6 klapten er nog uit (zekeringen), maar dat ging hij nog wel opgelost krijgen vanavond.
Morgen kan er dus al worden 'getankt' (Gent zit wel in het "afschakelplan" indien het zeer koud wordt, dus toch maar even naar het weerbericht luisteren?)

Enfin, wat nog volgt in de volgende 6-7 weken:
- 8 stalls in Nivelles (komt eerst aan de beurt)
- 6 stalls in Aartselaar (hebben de stalls en frigo's ondertussen ontvangen, dus december staat gebeiteld)