Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfs daar zou ik m niet voor inruilen, veel te onpraktisch. Dat zijn geen daily drivers hooguit ter uitbreiding van de collectie om er op een mooie dag een ritje mee te maken. Mocht je de kans krijgen, probeer eens in zo'n ding naar Z-Frankrijk te rijden. In een M3 kom je al gebroken aan.

besef me dat we wellicht wat ver OT zijn:redface:
Ja en veels te serieus! :biggrin:
 
Wat bedoel je hiermee? Is dat 250 km heen en 250 km terug? Als je dan een paar uur ter plaatse kan laden is het geen probleem.
Als er een SuC in de buurt of op je weg is, is het zowiezo geen probleem.

Als de bovenstaande gevallen niet jouw use case zijn is de aanschaf van een Tesla enkel te overwegen als je er wat extra moeite voor wil doen.
Intussen willen 99,9% van diegenen die de stap al hebben gezet nooit nog een ICE.

Bijvoorbeeld s morgens Antwerpen - Hasselt en terug, dan quasi onmiddellijk door naar Brugge en terug en dan s avonds nog even Antwerpen - Brussel - Leuven - Antwerpen.


Weet niet of een tesla dan nog zo geschikt is, al vind ik het wel een geweldige technologie.

Soms moet ik ook gewoon op een uurtje in Hasselt kunnen zijn vanuit Antwerpen... En kan niet eerst een half uur gaan chargen alvorens te vertrekken ( in de veronderstelling dat batterij op 40% zit zal ik vermoedelijk ook niet over en weer kunnen...

Mijn gebruikersprofiel is niet zo gemiddeld te noemen :)

Moesten er superchargers langs de snelweg staan, dan wordt het natuurlijk wel een heel ander verhaal...

Ideaal zou zijn dat er op de belangrijkste assen SUC zouden staan zonder dat je er een half uur voor dient om te rijden ( zoals de SUC in Aartselaar)
 
Bijvoorbeeld s morgens Antwerpen - Hasselt en terug, dan quasi onmiddellijk door naar Brugge en terug en dan s avonds nog even Antwerpen - Brussel - Leuven - Antwerpen.


Weet niet of een tesla dan nog zo geschikt is, al vind ik het wel een geweldige technologie.

Soms moet ik ook gewoon op een uurtje in Hasselt kunnen zijn vanuit Antwerpen... En kan niet eerst een half uur gaan chargen alvorens te vertrekken ( in de veronderstelling dat batterij op 40% zit zal ik vermoedelijk ook niet over en weer kunnen...

Mijn gebruikersprofiel is niet zo gemiddeld te noemen :)

Moesten er superchargers langs de snelweg staan, dan wordt het natuurlijk wel een heel ander verhaal...

Ideaal zou zijn dat er op de belangrijkste assen SUC zouden staan zonder dat je er een half uur voor dient om te rijden ( zoals de SUC in Aartselaar)

Ok, het is duidelijk dat jouw noden boven gemiddeld zijn en ik denk dat dit geen goede match is voor de Model S. Het heeft geen zin onszelf iets wijs te maken wat dat betreft. :smile: Maar dit is slechts een tijdelijke situatie. Het enige wat nog een verschil zou kunnen maken is dat je ter plaatse voldoende tijd hebt om hem aan 22 kW terug op te laden (100 km/u).
 
Bijvoorbeeld s morgens Antwerpen - Hasselt en terug, dan quasi onmiddellijk door naar Brugge en terug en dan s avonds nog even Antwerpen - Brussel - Leuven - Antwerpen.

Weet niet of een tesla dan nog zo geschikt is, al vind ik het wel een geweldige technologie.

Da's 20 minuten bijladen in Gent op de terugweg van Brugge, en dan alleen nog als je echt nergens op bestemming laden kan (ook niet thuis/op het werk in A'pen) .

Voor wie pakweg 50.000 kilometers of meer per jaar aflegt begint het financiële plaatje er ook bijna miraculeus uit te zien; in België, als je een vennootschap hebt, kost en S'je dan gewoon minder dan een Mercedes E. Het zijn precies kilometervreters als jij die het eerst hun ICE zouden moeten ruilen voor een Tesla :)
 
Da's 20 minuten bijladen in Gent op de terugweg van Brugge, en dan alleen nog als je echt nergens op bestemming laden kan (ook niet thuis/op het werk in A'pen) .

Voor wie pakweg 50.000 kilometers of meer per jaar aflegt begint het financiële plaatje er ook bijna miraculeus uit te zien; in België, als je een vennootschap hebt, kost en S'je dan gewoon minder dan een Mercedes E. Het zijn precies kilometervreters als jij die het eerst hun ICE zouden moeten ruilen voor een Tesla :)
En daarovenop een 48 zonnepaneetjes op je bedrijfsgebouw en it's al free :)
 
En daarovenop een 48 zonnepaneetjes op je bedrijfsgebouw en it's al free :)
Het lijkt wel helemaal mijn project. Ik rijdt 40.000 km per jaar(100 km dd) en heb meteen ook voor 10.000 kWh zonnepanelen voor op m'n dak besteld. Vandaar dat ook ik voor de Tesla gezwicht ben. Ik ben ervan overtuigd dat dit uiteindelijk geld gaat besparen. Dus helemaal nieuw op dit forum en al helemaal in de ban van Tesla.
 
Da's 20 minuten bijladen in Gent op de terugweg van Brugge, en dan alleen nog als je echt nergens op bestemming laden kan (ook niet thuis/op het werk in A'pen) .

Voor wie pakweg 50.000 kilometers of meer per jaar aflegt begint het financiële plaatje er ook bijna miraculeus uit te zien; in België, als je een vennootschap hebt, kost en S'je dan gewoon minder dan een Mercedes E. Het zijn precies kilometervreters als jij die het eerst hun ICE zouden moeten ruilen voor een Tesla :)

Heb even uitgerekend en volgens mij is het voordeel wat brandstof betreft een 3000 euro / jaar ik voordeel tesla..

Goedkoper dan een E zal pas na 7 jaar zijn vermoed ik?
 
Het lijkt wel helemaal mijn project. Ik rijdt 40.000 km per jaar(100 km dd) en heb meteen ook voor 10.000 kWh zonnepanelen voor op m'n dak besteld. Vandaar dat ook ik voor de Tesla gezwicht ben. Ik ben ervan overtuigd dat dit uiteindelijk geld gaat besparen. Dus helemaal nieuw op dit forum en al helemaal in de ban van Tesla.

Ik ben ervan overtuigd dat je zelfs zonder die zonnepanelen geld gaat besparen.

Maar zelfs als het mij iets meer kostte dan een ICE - zou ik nog steeds een Tesla kopen voor mijn volgende wagen. Puur economisch is een aspect. De wagen zelf waarmee je rondrijd is een heel ander aspect (rijplezier) - wat ook enorm veel waard is. De support die we allen al gemerkt hebben bij Tesla is nog een doorslaggevende reden. (kan nog even doorgaan hoor)..
 
Waarom is er geen SUC gepland rondom Brussel en waarom ook niet rond Lille?

Net zoals waarom niet om Rotterdam, Utrecht.. Doorgaande Europese routes hebben de voorrang en voorkeur. Ook willen ze denk ik echt wel voorkomen dat hoog bevolkte regio;s massaal komen laden aan de SuC zoals in Amsterdam met Taxi's gebeurd(e)

Ja, Londen is een uitzondering, heeft nadere redenen... Lille zou nog kunnen, maar denk eerder dat er in FR nog bij Arras of Cambrai komt. Zit ongeveer in het midden van 5 SuC welke nu zo een 240km onderling van elkaar vandaan zitten, waarbij de route naar Calais vanuit Zuid-Frankrijk nu gewoon te lang is over SuC met 321 km afstand tussen de SuC. Als ik moet gokken....Cambrai...
 
Heb even uitgerekend en volgens mij is het voordeel wat brandstof betreft een 3000 euro / jaar ik voordeel tesla.. Goedkoper dan een E zal pas na 7 jaar zijn vermoed ik?

Ik deed een drietal jaar terug de oefening met inschrijvingstaks/rijtaks/VAA/fiscale aftrekbaarheid/verbruik, en dit over vier jaar. Ik hield toen zelfs rekening met een veel lagere herverkoopwaarde voor de Tesla dan voor een ICE, en dat blijkt vandaag niet eens waar te zijn. Ik hield ook geen rekening met gratis laden aan SuC's (die waren er nog niet), verschil in onderhoudskosten, enz. Ook verzekering is niet ingerekend (maar ik betaal vandaag iets minder dan voor m'n vorige wagen - ik kan me wel inbeelden dat een P85D verzekeringswijs "supercar"-status krijgt en dat dat wel pijn kan doen, maar er zijn ook minder insane S'jes).

Had indertijd een Excel-sheet gemaakt : View attachment CoutVoiture2012.xlsx. De in het vet gedrukte vakjes zijn handmatig in te voeren (speel even met vak O2, aantal km...). Het ding is aan een update toe natuurlijk, en was/is natuurlijk approximatief en zeker niet foutloos. Als iemand wil updaten/verfijnen, please do!

Trouwens, een andere interessante conclusie was de volgende: ik had voor de komst van de Tesla de gewoonte om jonge occasies van 'sterk devaluerende' automodellen te kopen (een 'dikke' Jaguar of Lexus bijvoorbeeld); wel, ook dat schijnt als financieel plaatje niet (meer) te kloppen, omwille van de alsmaar 'groenere' belastingen.