Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla medewerker test momenteel de laadpunten in Zaltbommel, maar wilde niets zeggen over beschikbaarheid. De helft van de palen heeft een brandend logo, de andere helft dus niet. Kan niet lang meer duren denk ik.

Als logo's branden is het in de regel zo dat ze het doen. Hopen dan maar dat ze aan blijven. Leuk uitje voor het weekend, is ook een mooie VdV.
 
In Amsterdam. Flutsnelheid...
972E7DFF-C277-4ED3-B135-FEA78FFAC623.jpeg
 
Sta momenteel in Zwolle bij de SuC, het is ontzettend rustig. Op dit moment 2 stalls bezet, waarvan 1 door mij. Je zou dan denken dat je nog effe lekker snel kunt bijladen. Met een soc van 65% is 36kW met 162km/ het beste wat ie eruit kan persen.

Over de lokatie, best ruim opgezet. Zie trouwens voor het eerst dat er stalls zijn waar je “nose first” kan inrijden, 8 stuks (lijkt me voor de ModelX rijders wel aan te raden om de spiegels even in te klappen als je gebruik gaat maken van deze stalls)
Ik sta momenteel bij 1 van de 4 stalls waar je achteruit geparkeerd kunt laden.
 
Sta momenteel in Zwolle bij de SuC, het is ontzettend rustig. Op dit moment 2 stalls bezet, waarvan 1 door mij. Je zou dan denken dat je nog effe lekker snel kunt bijladen. Met een soc van 65% is 36kW met 162km/ het beste wat ie eruit kan persen.

Over de lokatie, best ruim opgezet. Zie trouwens voor het eerst dat er stalls zijn waar je “nose first” kan inrijden, 8 stuks (lijkt me voor de ModelX rijders wel aan te raden om de spiegels even in te klappen als je gebruik gaat maken van deze stalls)
Ik sta momenteel bij 1 van de 4 stalls waar je achteruit geparkeerd kunt laden.

Zwolle geeft doorgaans erg veel, ik ben daar regelmatig en begin dan met >100 Kw. Hoe lang sta je er al? Meestal klimt hij nog iets. Batterijtemperatuur. Al een keer gewisseld van Stall?
 
Zwolle geeft doorgaans erg veel, ik ben daar regelmatig en begin dan met >100 Kw. Hoe lang sta je er al? Meestal klimt hij nog iets. Batterijtemperatuur. Al een keer gewisseld van Stall?
Ik was de enige bij de serie stalls van 4, dus je zou verwachten dat ie meteen volle bak zou gaan laden. Na 5 minuten gewisseld naar 2 stalls verderop, maar daar was het max 40 kW. Ik had geen zin om de overige 9 nog te proberen. Kon mooi even een sanitaire stop doen en een cola’tje aan de bar wegtikken ;)
 
Over de lokatie, best ruim opgezet. Zie trouwens voor het eerst dat er stalls zijn waar je “nose first” kan inrijden, 8 stuks (lijkt me voor de ModelX rijders wel aan te raden om de spiegels even in te klappen als je gebruik gaat maken van deze stalls)
Ik sta momenteel bij 1 van de 4 stalls waar je achteruit geparkeerd kunt laden.
Regelmatig geladen. Past prima met een X. Geen enkel probleem.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Er zijn meerdere factoren die laadsnelheid beïnvloeden, maar die ken je waarschijnlijk al. Het is niet alleen een kwestie van de enige zijn.
Klopt ook, maar zelfs met alle beïnvloedbare factoren opgeteld is max 40kW chargen niet heel “Super”.
(Accu was volgens mij op temperatuur, ik zag geen gele stippellijntjes in de “Wh-toerenteller”)
Maar goed, na een halfuurtje had ik wat ik wilde hebben en kon mijn ritjes voor de avond nog doen. Heeft me misschien een kwartiertje extra tijd gekost.
 
Klopt ook, maar zelfs met alle beïnvloedbare factoren opgeteld is max 40kW chargen niet heel “Super”.
(Accu was volgens mij op temperatuur, ik zag geen gele stippellijntjes in de “Wh-toerenteller”)
Maar goed, na een halfuurtje had ik wat ik wilde hebben en kon mijn ritjes voor de avond nog doen. Heeft me misschien een kwartiertje extra tijd gekost.

Ach, in die tijd kun je de postjes maken voor het forum :)
 
  • Funny
Reactions: Faiz71
Ik had gisteren in Horst ook maar 48kW op stall 2B. Even gewisseld naar 3A en toen wel 116kW.

Ja, ik was de enige daarzo. Zal wel iets mis zijn met de chargers van stall 2.

Best handig een SuC op 11km afstand als je weet dat de laadpalen in de parkeergarage kapot zijn. Krijgen geen connectie met backoffice...