Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
WTF? Zo dat is mooi kut.. wist niet eens dat dit een beperking is van de 90D..wat een slecht verhaal.

Eh 10.000 kWh - hoe kan je zien hoeveel je tot nu toe geladen hebt? Gelukkig voor mij een gegandeerde restwaarde maar toch denk ik niet dat de 90D het dan zo goed zal doen als 2e hands..

In je Tesla account heb je toch een compleet overzicht van al je Supercharger sessies?
 
Ja en nee,...de 90D is de "slechste" accu in de range van batterijen bij Tesla. Na 10.000 kWh laden wordt de maximum snelheid gelimiteerd naar 90-95 kW en that's it....zelf ook last van en is dus een error by design...dus als je nog niet veel hebt geladen dan zal hij wel wat sneller zijn, maar daarna is het afgelopen vanwege de limitatie.

Andere accu's gaan wel sneller profiteren hiervan, alhoewel het meestal maar +/- 2 minuten is per sessie. Zie link hieronder

Faster Tesla Supercharging - How does it actually perform?

Mijn oude 75 uit 2017 had dit ook, ook gelimiteerd. Ik denk dat dit bij de 350v accu's is, nog nooit een echte rede gezien. Hopelijk niet bij de Model 3.
 
Nee, ik las echt af bij 99%. Had wat tijd over aan de SuC vanwege een langdurige stroomstoring thuis, dus dacht maar eens een volle lading te nemen. Ongerust vanwege de berichten die ik over verminderde capaciteit las.
Is niet echt voor dit draadje, maar wel een belangrijk onderwerp. Even verplaatsen naar het bereik/accu draadje denk ik want ik ben van mening dat onderstaand erg verontrustend is. Je koopt een Model S 6 jaar geleden met 8 jaar garantie op o.a. je accu. Nu gaat Tesla de range enorm beperken in sommige gevallen om verdere accu degradatie te voorkomen. Je hebt met een Classic 85(P+) al de meest onzuinige variant (denk 275 km max bereik bij gemixed gebruik) en dus minste echte kilometers en nu gaan ze dus om te voorkomen dat ze garantie moeten geven je nog verder in je bereik beperken. Dat is toch de omgekeerde wereld? Zo kan ik ook garantie geven.... dat ze geen of weinig 85 accu pakketen meer hebben lijkt mij de reden van de update...
Tesla's ineens minder bereik na software-update
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Mijn oude 75 uit 2017 had dit ook, ook gelimiteerd. Ik denk dat dit bij de 350v accu's is, nog nooit een echte rede gezien. Hopelijk niet bij de Model 3.
Bjorn Nyland heeft hier onderzoek naar gedaan:

In deze post zit ook een brief van Tesla, waaruit blijkt hoe de limitering werkt bij Superchargen. Het blijkt dat het maximale laadvermogen al redelijk snel gelimiteerd wordt en dan per laadsessie verder wordt beperkt.

Zo te zien alleen voor de 75 en 90d’s (dus niet de Model 3)
 
2019.20.2.1 update --> 117 kW @Leiderdorp
 

Attachments

  • 30F00C43-44FE-4733-816F-6DA3E371DF7C.png
    30F00C43-44FE-4733-816F-6DA3E371DF7C.png
    725.7 KB · Views: 56
  • Like
Reactions: Faiz71