Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Hij heeft niks in de gaten ‍♂️ @Gouda...
AC1F54B1-7940-43AF-9696-4E9E7E6E844F.jpeg
 
Durf niet te zeggen of het 100% betrouwbaar is, maar hoorde van een andere Tesla rijder dat er een SC in Amersfoort komt, bij Van Der Valk aan de A1 (hier). We wonen beiden in Amersfoort - hij had het gehoord van een Mobile Service monteur die met name in deze regio werkt. 8 stalls had de monteur het over.

Op dit moment is het parkeerterrein vrij krap, maar VdV is flink aan het verbouwen daar (zie hier). Het naastgelegen gebouw wordt met het hotel samengevoegd, en daarmee ook een extra parkeerterrein.

Ben erg benieuwd wanneer er meer info of bevestiging uit een andere bron komt!
 
Goed dat er, als de info inderdaad klopt, er bij Amersfoort een SuC komt. Maakt het reizen van noord naar zuid en oost naar west (vice versa) wel makkelijker.
De huidige parkeerplaats is van de VdV is inderdaad wat aan de krappe kant. Uitbreiden lijkt mij niet heel waarschijnlijk, of ze moeten de Japanner gekocht hebben en die parkeerplaatsen erbij trekken.
 
Uitbreiden lijkt mij niet heel waarschijnlijk, of ze moeten de Japanner gekocht hebben en die parkeerplaatsen erbij trekken.
Zover ik weet gaat het om het gebouw links van VdV (gezien vanaf de straatkant/inrit parkeerterrein, niet de rechterkant met het wok restaurant.
Zie ook de link in mijn post: "Het voormalige bedrijfspand naast het hotel wordt verbonden met het hotel door middel van een groot glazen entree"
Achter dit bedrijfspand is nu al een parkeerterrein aanwezig.
 
Zover ik weet gaat het om het gebouw links van VdV (gezien vanaf de straatkant/inrit parkeerterrein, niet de rechterkant met het wok restaurant.
Zie ook de link in mijn post: "Het voormalige bedrijfspand naast het hotel wordt verbonden met het hotel door middel van een groot glazen entree"
Achter dit bedrijfspand is nu al een parkeerterrein aanwezig.
Ah dat groene pand dus, daar zit, nu naar het blijkt zat, de hypotheektak van de ABNAMRO Bank. Da’s best een groot gebouw. Nou, ben benieuwd wanneer ze open gaan (zie vrij weinig verbouwingsactiviteiten daar, ik woon er “om de hoek” ;) )
 
  • Like
Reactions: Wouter_E
Want dat is de wet van de economie, het kapitalisme en het ego. Hoe meer een onderneming succes heeft, hoe meer je er als klant voor mag betalen om erbij te horen. Dat is een stelling van de ondernemersfamilie Lubbers. Concurrentiepositie vervalt als motief dan in eerste aanleg.

Ah...het gestrekte been ;) Vooralsnog heeft Fastned alleen maar succes met het ophalen van geld. Zie er verder zelden iemand staan. Locaties vind ik eigenlijk wel ok, maar heb er simpelweg nog nooit geladen. Kom eigenlijk altijd wel uit de voeten met thuisladen en af en toe een SuC-je als het echt nodig is. Dan kom je uit bij het volgende economische principe: vraag en aanbod.

Hoe sta jij daar tegenover? Wordt de prijs bepaald door ego's? Waar kan ik die stelling van de fam. Lubbers lezen? Hebben ze een website? Lijkt me dan overigens wel een beetje raar om dat erop te zetten.

Maakt me verder allemaal niet veel uit hoor, heb geen aandelen Fastned o.i.d. Maar als iemand een stellingen poneert dan maakt me dat altijd een beetje nieuwsgierig ;)
 
FastNed had gehoopt om door een consortium van autobouwers te worden overgenomen. Echter, met Ionity zijn de autobouwers die er toe doen er zelf mee gestart. Qua indeling wil FastNed het gevoel geven of je "tankt" Hoe de SuC en nu ook Ionity haar locaties aan het indelen zijn is naar mijn mening veel beter en kan je meer voertuigen kwijt. In het begin zal er mogelijk wat tekorten ontstaan aan laadmogelijkheden dus zijn de huidige prijzen realistisch, echter €0,30 - €0,35 zal naar mijn mening de marktprijs gaan worden voor laden en daarna ga je vraag en aanbod tarieven krijgen. Rustig bij een lader en/of stroom goedkoop/zelf teveel opwek = spotgoedkoop. Druk bij de lader, en/of stroom duur en geen eigen opwek = duurder. Misschien zal een Frans/Japans eigenwijs vasthouden aan CHAdeMO ze nog een beetje redden, maar daar zie je ook al dat er toch voor CCS gekozen gaat worden. Of de overheid gaat een deal sluiten voor de te komen EV vloot (Rijkswaterstaat, Politie, etc) een grote lease maatschappij of toch zoiets als Nissan/Renault.
Afijn, het kan alle kanten op. Er komen ook nu steeds meer EV voertuigen aan welke een ruk AC laadsnelheid hebben en niet of nauwelijks thuis (volledig) kunnen laden.

Feit blijft dat FastNed wel ballen heeft gehad om in tijden dat eigenlijk alleen Tesla er was voor lange afstanden en een gratis eigen netwerk had, toch dit even de grond uit te stampen. Achteraf zijn ze ook erg tegengewerkt door o.a. de spelregels te veranderen.
 
  • Like
Reactions: prettig
Ah...het gestrekte been ;) Vooralsnog heeft Fastned alleen maar succes met het ophalen van geld. Zie er verder zelden iemand staan. Locaties vind ik eigenlijk wel ok, maar heb er simpelweg nog nooit geladen. Kom eigenlijk altijd wel uit de voeten met thuisladen en af en toe een SuC-je als het echt nodig is. Dan kom je uit bij het volgende economische principe: vraag en aanbod.

Hoe sta jij daar tegenover? Wordt de prijs bepaald door ego's? Waar kan ik die stelling van de fam. Lubbers lezen? Hebben ze een website? Lijkt me dan overigens wel een beetje raar om dat erop te zetten.

Maakt me verder allemaal niet veel uit hoor, heb geen aandelen Fastned o.i.d. Maar als iemand een stellingen poneert dan maakt me dat altijd een beetje nieuwsgierig ;)
Nee hoor niet het gestrekte been. Ik kom zelf uit zo'n familie. De bedrijven zijn op internationaal niveau groot genoeg om ALTIJD te blijven renderen; ook met de aanwezige concurrentie, maar omdat de familieleden groter en belangrijker willen zijn dan anderen is groei het verplichte beleid. Dat wordt betaald uit hogere prijzen doorberekenen aan de klant, want 1 cent andere winst wordt niet geïnvesteerd, maar in de eigen overvolle zakken gepropt. De familie heeft al zoveel geld dat ze niet weet wat ermee te doen. Het gaat dus puur om het voeden van de ego; de macht. Ik zie dat terug.
 
Je mag dan wel neuten over Fastned in het supercharger draadje, maar ik denk dat hun zichtbaarheid (temeer door de opvallende constructie van hun laadinfrastructuur) er mee voor gezorgd heeft dat elektrisch rijden in Nederland zo ver staat, tegenover andere landen. Zelfs voor ik een Tesla had, had ik al het gevoel dat je met een gemiddelde niet-Tesla EV overal in Nederland wel kon geraken, en dat kan je niet zeggen in de buurlanden.

Dat een normale snellaadstations-beurt zou zakken naar 35c/kWh geloof ik graag, maar zie ik eigenlijk niet gebeuren. Ook Ionity en Audi hebben al laten uitschijnen dat snelladen een privilege is waar je een premium voor betaalt. In hoeverre de markt daar ook zal in meegaan, valt nog te zien, maar je mag er ook al van uit gaan dat de bezoekers op dit forum vaak al heel wat wijzer zijn (of gaan worden) dan de gemiddelde Tesla koper, laat staan hoe de gemiddelde Audi koper of Jaguar koper hiermee mee zal gaan. Als ook Allego schaamteloos 65c/kWh + 25c transactiekosten aanrekent aan een 50kWh paal, lijkt het me niet vanzelfsprekend dat die tarieven snel gaan veranderen...