Het laden in Duitsland is nog een beetje wazig voor me. In mijn GTE maakte ik me er in het buitenland nooit zo druk om, maar nu ik een EV rij schrik ik een beetje van de puinhoop.
Kennerlijk is het factureren in kWh voorbehouden aan bedrijven die stroom mogen verkopen en rekenen andere partijen daarom geen kWh tarief maar een minuut tarief. En zo kan het voorkomen dat je bij dezelfde paar afhankelijk van je pas-provider dus per minuut betaalt of per kWh? En soms lijk je ook een tarief per connected minuut te betalen (ook als je accu al vol zit) terwijl je via andere passen alleen voor daadwerkelijk laden betaalt? Ik vind het een ondoorzichtige bende, wie kan er wat helderheid in scheppen?
Welke App is het beste? Welke provider moet ik hebben (behalve de Tesla Supercharger natuurlijk)...
Kennerlijk is het factureren in kWh voorbehouden aan bedrijven die stroom mogen verkopen en rekenen andere partijen daarom geen kWh tarief maar een minuut tarief. En zo kan het voorkomen dat je bij dezelfde paar afhankelijk van je pas-provider dus per minuut betaalt of per kWh? En soms lijk je ook een tarief per connected minuut te betalen (ook als je accu al vol zit) terwijl je via andere passen alleen voor daadwerkelijk laden betaalt? Ik vind het een ondoorzichtige bende, wie kan er wat helderheid in scheppen?
Welke App is het beste? Welke provider moet ik hebben (behalve de Tesla Supercharger natuurlijk)...