Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Telefonische bereikbaarheid Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het allemaal een apart verhaal... Buiten dat je niet rechtstreeks naar het Service Center kan bellen, en dat je nu wel zelf afspraken via de app kan boeken en chatten via de site, is er naar mijn gevoel niets veranderd qua service. Zelfs de keren dat ik naar het algemene nummer heb gebeld, had ik altijd binnen de 5 minuten iemand aan de lijn. Pechhulp of hulp bij problemen bij de supercharger zelfs binnen de 2 minuten. Langste dat ik ooit heb moeten wachten was 10 minuten, toen ik inderdaad naar mijn lokale Service Center belde, en dat kan ik ook begrijpen want daar zat toen maar 1 iemand de telefoon op te nemen...

En nee ik ben geen familie van Musk, en wordt zelfs niet door Tesla of een van de andere Musk bedrijven betaald.

En ja, een Kia e-Nero zal wel een knappe auto zijn, net zoals een Nokia leuke smartphones had. Maar geen spek voor mijn bek. Zelf moeten rijden en een dashboard vol knoppen en pixels die je individueel kan tellen op het display, we zijn 2019, ben je gek?

De BMW- en Audidealers waar jullie gingen hoor ik wel graag, want in België is het allemaal wachttijden van +4 weken om een onderhoud te krijgen, en je moet elke 30000km op onderhoud met zo een ding.
 
Aflevering is een ander nummer, bij een specifiek afleverteam. Heeft niks met de service te maken.

Ehh, ik heb nooit een apart nummer gekregen van een afleverteam. Bovendien kreeg ik vandaag via SMS door dat ik de auto in Tilburg op kan halen terwijl Groningen toegezegd (en op de factuur vermeld) was. Is voor mij een uur of 6 extra reistijd. Dit na een credit factuur, nieuwe VIN en 2 X uitstel. Sorry, maar het afleverproces begint kafkaëske vormen aan te nemen. Ik heb het idee dat ze het proces gewoon niet onder controle hebben, en dat mag ik ze best wel verwijten. Vooral omdat ik het idee heb dat het ze juist een heleboel extra tijd en menskracht kost.

Even ter vergelijking de aflevering van mijn e-Niro eerder dit jaar:
(ik bel de dealer, die neemt op)
ik: ik zag dat er twee e-niro's staan. Is er toevallig een voor mij?
dealer: ja hoor. Aflevering staat voor volgende week woensdag.
ik: zou aanstaande vrijdag misschien lukken? Dan kan ik er mee op vakantie.
dealer: eh, dan moet ik met wat schuiven, maar gaat lukken.

Vrijdag auto opgehaald, flesje wijn, onthulling onder kleedje (ok, dat hoeft van mij niet. Flesje wijn zeg ik geen nee tegen).
 
En ja, een Kia e-Nero zal wel een knappe auto zijn, net zoals een Nokia leuke smartphones had. Maar geen spek voor mijn bek. Zelf moeten rijden en een dashboard vol knoppen en pixels die je individueel kan tellen op het display, we zijn 2019, ben je gek?

:)
Hier ben ik dus blijkbaar echt een doelgroep: ik mis mijn Nokia lumia nog steeds. Snel, duidelijk en consistent. En in de Niro: volumeknop waarvan je weet waar ie zit en die "voelbaar" is. En met een autopilot die na een lane-change weer automatisch aan gaat. En met adaptive regen. Ik geloof nog steeds dat de M3 een betere electrische auto is (betere accu, beter BMS, betere autopilot). Maar ik ervaar Tesla tot nu toe als een vrij arrogant bedrijf.
 
Even frustratie uiten.....sorry......
10-7-2019 bestelling geplaatst en tot op heden nog niets vernomen over een eventuele levering. Je krijgt dus als je al een Tesla bezit kennelijk geen enkele voorrang meer. Daar is op zich nog wel mee te leven, maar men is sinds een tijdje ook totaal onbereikbaar. Bellen kan niet en op mail wordt gewoon niet gereageerd. Ik hoef niet persé te weten wanneer de auto wordt geleverd, maar er moet nog iets worden aangepast rondom de betaling. Je kunt echter helemaal niets meer aanpassen op de website. Dat je niet de uitvoering of andere uitrustingen kunt aanpassen snap ik, maar zaken als financiering, eigenaar informatie etc kunnen ook niet worden aangepast. Als Tesla de klant dan toch meer en meer richting 'alles online doen' probeert te manoevreren, zorg er dan ook voor dat (bepaalde) zaken aangepast kunne worden in het portaal.
 
Twee weken in Oostenrijk eerste keer probleem met airco, die niet werkte omdat het accusysteem alle koeling nodig had. Dat ging vanzelf over, na een nacht stilstand. Afgelopen woensdag op de terugweg in Duitsland hetzelfde euvel. Het 013-nummer in het scherm reageert met een Duitse stem, die mij opdracht een ander nummer te bellen. Helaas, "unter dieser Nummer ist kein Anschluss bekannt". Daarna maar naar SeC Rotterdam gebeld, en optie "Verkoop" gekozen, omdat ik op het punt sta de Tesla te verkopen als het continu 40 graden in de auto is, het opladen op SuC's beperkt is tot 40 kW, op 800 kilometer van huis. "Verkoop" zou "Service" vragen mij terug te bellen; ik ben nog aan het wachten ...
Mijn airconditioning is ook kapot, maar ik kan dit nu niet echt aanmerken als een bijzonder urgent probleem. Ik zie iets pas als urgent als ik er normaal gesproken de ANWB voor zou bellen. Het langzame laden is natuurlijk bloedirritant op vakantie en ook 40+ graden in de auto is niet fijn. Maar bij de andere merken was dit ook niet binnen een paar uur hersteld. Wel eens dat het verkeerd voelt dat je niemand te pakken kunt krijgen. Toch werkt de "afspraak via de app" prima. Je hebt alleen de indruk dat je pas over een paar weken terecht kunt, maar in de praktijk word je binnen een dag gebeld. De communicatie daarna is wel een ellende. Je moet ook weer via de app hopen contact te krijgen om te weten of de onderdelen überhaupt aanwezig zijn. Grote kans dat je anders voor nop komt. Mijn afspraak was niet geannuleerd, maar de helft van de onderdelen waren niet binnen. :mad:

Dat de airconditioning compressor op voorraad is verbaasd mij niet. Je bent al de zoveelste waarvan ik lees dat de airco kapot is gegaan. Ik mag hopen dat Tesla er een betere in stopt, want ze gaan erg vaak kapot. Na het verlopen van de garantie lijkt me dat een duur grapje. Koplampen mogen ze ook wel in grote getalen inslaan, want die houden het ook niet lang vol (na de facelift).

ik vrees dat iedereen gewoon de dupe is van het eindeloze ongeduld van nieuwe M3 eigenaars die gewoon continu willen weten wat hun VIN nr is of op welke boot hun auto zit
Moet je eens op het Tweakers forum kijken. Daar is het Tesla aflever topic volgens mij het drukste topic. Iedereen valt over elkaar heen over VIN nummers, boten en andere onzin. De communicatie rondom de afleverdatum moet natuurlijk juist zijn, zodat je niet voor nop komt. Maar iedereen die rechten denkt te ontleden aan VIN nummers die ergens verborgen staan in de source-code van de webpagina snap ik niet helemaal.

Je auto heeft een 'dossier' bij Tesla. Elk Service Center, maar ook elke helpdesk operator, kan dus nagaan wat er speelt met je auto. Er is dus absoluut geen noodzaak om een specifiek service center te gaan bellen om een vraag of een probleem.
Dat dossier wordt alleen niet lekker bijgehouden. Na aflevering terug geweest om restpunten op te nemen. Nu ik een paar maanden later me meld bij Tesla is er ineens niets meer bekend en kan ik alles weer opnieuw gaan aantonen.

Het grootste probleem vind ik niet dat er iets kapot gaat. Maar ik krijg de indruk dat vaak hetzelfde slechte onderdeel er weer in gaat. Rammelende aandrijfassen, krakende veringen, vergeelde schermen, airconditioning, koplampen worden (of werden) steevast vervangen door hetzelfde slechte onderdeel. Dan sta je na een paar maanden weer bij de SeC met hetzelfde euvel. Vervelend, maar buiten de garantie moet je hopen dat Tesla het gaat vervangen. Terwijl het overduidelijk slecht spul is en onder coulance zou moeten worden vervangen.
 
Dat de airco het niet deed, is inderdaad niet urgent. Daar zou ik niet voor gaan bellen. Het probleem was dat het accupakket niet gekoeld werd, en het vermogen daardoor behoorlijk gereduceerd werd. Bij SeC Nürnberg werd mij ook verboden om aan een supercharger te gaan hangen, mocht ik besluiten toch door te rijden. De eerste diagnose was namelijk dat de accu's onvoldoende gekoeld werden en dat duidde op een urgenter probleem dan alleen de interieurkoeling.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Kleine update: op basis van de berichten dat Tesla nog steeds bereikbaar zou moeten zijn normaal geprobeerd te bellen gisteren en ik had ook vrijwel direct iemand aan de lijn. Het probleem is opgepakt en vandaag over the air opgelost.

Ik ben, kortom, weer wat minder negatief. Er is genoeg ruimte voor verbetering en laten we maar hopen dat Tesla dat op orde gaat krijgen. Want het blijven geweldige wagens en de medewerkers van Tesla zelf zijn altijd van goede wil. Ze missen denk ik vooral goede ondersteuning (zoals b.v. een fatsoenlijke voorraad ergens ter wereld van waaruit verreweg de meeste onderdelen binnen enkele dagen in het SeC kunnen zijn).
 
Ik heb Tesla proberen bellen omdat mijn Tesla app (dus ook de sleutel) er mee gestopt is.
"Er zijn geen producten gekoppeld aan uw Tesla account", wat nu al de vijfde keer voor komt in een paar maanden tijd.

Elke menu keuze verwijst naar de Tesla site.
Mailen via de site: 7 dagen radiostilte
Mailen naar het service-center Amsterdam: na 4 dagen antwoord, maar met de vraag of het al is opgelost

Wat is nu dé manier om een probleem binnen respectabele tijd opgelost te krijgen? Heel vervelend dat keyless entry nu niet werkt. Gelukkig had ik mijn sleutelkaart bij op vakantie...
 
Ik heb Tesla proberen bellen omdat mijn Tesla app (dus ook de sleutel) er mee gestopt is.
"Er zijn geen producten gekoppeld aan uw Tesla account", wat nu al de vijfde keer voor komt in een paar maanden tijd.

Elke menu keuze verwijst naar de Tesla site.
Mailen via de site: 7 dagen radiostilte
Mailen naar het service-center Amsterdam: na 4 dagen antwoord, maar met de vraag of het al is opgelost

Wat is nu dé manier om een probleem binnen respectabele tijd opgelost te krijgen? Heel vervelend dat keyless entry nu niet werkt. Gelukkig had ik mijn sleutelkaart bij op vakantie...
Al geprobeerd om af te melden en opnieuw in te loggen in de app?
 
Ik had ook een probleem - de auto was plots niet meer 'geleverd' in de app en op mijn account op de website door miscommunicatie tussen de bank en Tesla - en heb het toen via de verkoop ingebeld en contact gehad met de filiaalverantwoordelijke. Duurde makkelijk toch nog 2 weken alvorens het eindelijk geregeld was.