SMU
Member
De Tesla service organisatie is gewoon een gedrocht. Er is een hyper focus op cost savings en dit gaat uiteraard ten koste van service en ondersteuning.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voorste motor die stuk loopt lijkt me toch een pechgeval te zijn? Dan kies je optie 1 in het telefoonnummer dat in de handleiding staat, en op je scherm staat op het scherm waar je VIN ook te lezen is. Kan je er nog mee verder rijden en is het geen panne/pech, dan boek je via de app een service afspraak.Wat dacht je van bijvoorbeeld een voorste motor die stuk loopt naar 800km? Dan is het wel fijn als je redelijk snel geholpen wordt, en niet 45 min in de wachtrij hoeft te hangen. Om vervolgens geholpen te worden door iemand die gebrekkig Engels praat en zich aan de andere kant van de wereld bevindt.
Je reacties zijn soms tenenkrommend om te lezen. Snap dat jij ontzettend blij bent met Tesla, maar accepteer ook dat iemand anders een andere ervaring kan hebben.
Gelukkig heb ik die ervaring dan niet. Goeie communicatie, garantie zelfs na de normale garantietermijn, geen herhalende reparaties en een functionerende road assistance (ik ben nog nooit zo snel en doeltreffend geholpen geweest). En oh, aanzienlijke betrokkenheid.Nee hoor, dat is niet sterk uitgedrukt. Dramatische communicatie, geen verantwoordelijkheid nemen voor garantiegevallen, reparatie's die herhaald moeten worden, een niet functionerende road assistance en nul betrokkenheid zijn voor mij voldoende reden om de Tesla service organisatie als gedrocht te kwalificeren.
Ik zie het net als @wooter als groeipijnen. Vooruitgang gaat niet vloeiend, maar met schokjes. Ik denk dat de positieve resultaten al beginnen zichtbaar te worden. Er wordt geantwoord op de meldingen via de app, roadside assistance lijkt bereikbaarder,..Ik lees je posts met stijgende verbazing Wooter. Mijn ervaringen staan haaks op jouw belevenissen met Tesla schijnbaar. Ik was echt wel een Tesla fanboy - vandaar ook mijn tweede en bijna derde Tesla - maar ik zie het serviceniveau zo verschrikkelijk hard achteruit hollen dat ik vrees dat het terugschroeven van de service een bewuste keuze van Tesla is. Ik verwacht ook geen verbetering op korte termijn.
Gelukkig heb ik die ervaring dan niet. Goeie communicatie, garantie zelfs na de normale garantietermijn, geen herhalende reparaties en een functionerende road assistance (ik ben nog nooit zo snel en doeltreffend geholpen geweest). En oh, aanzienlijke betrokkenheid.
Dus ja, dan kan er iemand tenenkrommend reageren op mijn ervaringen, maar net zoals Tesla voor iemand anders alle steken laat vallen, laten ze voor mij heel weinig steken vallen en ben ik al bij al erg tevreden. Ik zou wel graag een keertje minder naar het SeC willen, maar ben er ook al eens maanden niet meer geweest en dan mis ik de mensen toch wel een beetje .
Het lijkt er wel op dat de organisatie in NL overbelast is, terwijl deze in België het nog gebolwerkt krijgt.
Krijg ik ook vaak te horen als ik het verhaal breng van de 2500€ kosten die ik had. Lijkt inderdaad redelijk frequent voor te vallen voor een premium wagen, eens over de 100k km. Mijn boekhouder zei letterlijk: “Je moest De facturen eens zien die hier passeren van BMW, Mercedes, Audi....”.Dat zou per jouw definitie betekenen dat ik al altijd maandagauto's heb gehad, muv mijn Model X... De laatste paar auto's die ik heb gehad waren na 100000km duidelijk aan het communiceren dat ze er genoeg van hadden.
Ik denk dat het kortzichtig is en veel meer gaat kosten dan gaat opleveren. Want tevreden Teslarijders zijn ambassadeurs van het merk. En dat is je omzet van de toekomst.
Er worden inderdaad heel wat Tesla ambassadeurs verloren. En dat kost inderdaad toekomstige omzet.
Volgens mij is dat geheel door Tesla ingecalculeerd. Ze zijn daar niet kortzichtig. Ze weten dat ze het kunnen lijden. De coolness-faktor van Tesla is zo hoog, dat verdwijnt niet bij een tijdje slechte service.
En Tesla weet dat.
Begin dit jaar zat Tesla in een liquiditeitscrisis, die ze al een tijdje zagen aankomen. Kosten besparen en Model 3's uitleveren was het enige dat telde. Zodra ze konden bewijzen dat het goed gaat met de Model 3 verkoop konden ze pas tegen goede voorwaarden nieuw kapitaal ophalen.
De huidige wereldwijde service hell is het gevolg van dit beleid en er was rekening mee gehouden. Misschien heeft het nog iets slechter uitgepakt dan verwacht, voornamelijk door de eveneens afgenomen bouwkwaliteit. Dat ook weer een bewuste keuze was om de uitleveringen zo snel mogelijk op te schalen.
De Model 3 is inmiddels een succes en de liquiditeit is nu op orde. Ik vertrouw erop dat Tesla nu weer structureel gaat investeren in het service apparaat.
Over 10-12 maanden zal het dan merkbaar verbeterd moeten zijn.
De schade als gevolg van 2 jaar dramatische service is dan beperkt gebleven en het imago van Tesla over de hele breedte nog steeds dik in orde.
Als je kijkt naar de historie van een jong merk als Kia, dan zie je dat zij jaren heeft gekend waarin de groei in NL harder ging dan nu met Tesla. Ik kan mij geen ervaringen van slechte service en lange wachttijden bij Kia herinneren.
Natuurlijk werken zij met een franchise dealermodel, ipv eigen vestigingen, maar zaken als onderdelen distributie moet toch ook centraal georganiseerd worden. Het is bij Tesla een duidelijke beleidskeuze, waarbij ze de consequenties hebben voorzien en bereid waren, grotendeels uit noodzaak, te accepteren.
Spot on! Ik zie Tesla alleen nog niet structureel gaan investeren in service. Er zijn nog teveel initiatieven die om significante investeringen vragen. Er is simpelweg geen cash voorhanden om deze projecten plus een service upgrade te financieren.
Hun cash-positie is nog nooit zo goed geweest, met een miljardje of 5 aan het einde van vorig kwartaal.Spot on! Ik zie Tesla alleen nog niet structureel gaan investeren in service. Er zijn nog teveel initiatieven die om significante investeringen vragen. Er is simpelweg geen cash voorhanden om deze projecten plus een service upgrade te financieren.
2,5K valt dan nog mee. Ik zat met mijn laatste BMW voorbij de 7K als ik alles bijeen tel. Een sensor die meerdere keren vervangen werd, een te rijke afstelling die de hele uitlaatlijn had doorgebrand, en zelfs na die 7K bleef ie sputteren. En dat voor een hoog aangeschreven zescilinder. De Audi die ik ervoor had, had er aan 120000km genoeg van met een vastgelopen versnellingsbak en bleef olie huilen. Allemaal van die dingen die je bij een Tesla niet hebt, want daar zit geen motorolie in, geen versnellingsbak en geen uitlaat...
Ergens anders op dit forum sprak iemand erover dat een stalen vering beter is dan de Tesla luchtvering want gaat nooit kapot. Raad eens wat mijn BMW op stalen veren 2 keren had?
Maar het klopt, ik kon altijd naar het nummer van de dealer bellen om een afspraak te maken. Ergens 5 weken van nu, want ze hadden het druk.
Ik heb overigens nog een BMW motorfiets staan. Midden juni gebeld voor een onderhoud te plannen, men had pas ruimte midden juli. Midden juli de motorfiets achter gelaten, het ging met wat geluk klaar zijn tegen het einde van de week. Niet klaar tegen het einde van de week, pas in 2e week van augustus was ie klaar. 40000km onderhoud, niks speciaals.