Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Telekom Ladestrom - new kid in town

This site may earn commission on affiliate links.
Telekom Ladestrom levert laadpassen in Nederland voor laden vanaf €0,02 / kWh op snelladers door heel Europa. Zie Elektrisch rijden kan altijd goedkoper: Telekom Ladestrom wordt de nieuwe Maingau.

Volgens bevestigde berichten werkt deze laadpas in elk geval bij Allego en Ecotap; er wordt nog getest of hij ook op netwerken van New Motion, EVNet, E-laad, Pitpoint en Nuon functioneert.

Het aanvraagformulier is volledig geschikt voor Nederlandse adressen en ook automatische IBAN/SEPA incasso is mogelijk. Niets lijkt Telekom Ladestrom in de weg te staan de Nederlandse markt te veroveren.

Registreren (e-mail, NAW en SEPA) gaat gratis, snel: (laatste registratie-stap werkte niet op iPhone, wel op Mac)
Telekom Ladestrom - Registrieren

Met een laag introductie tarief van slechts €0,02 / minuut voor het eerste kwartaal van 2019 kom je op de volgende prijzen per kWh.

Snelheid € / kWh
3,7kW 0,324
11kW 0,109
22kW 0,055
43kW 0,028
50kW 0,024
75kW 0,016
175kW 0,0069

Er zijn apps voor iPhone en Android. (Telekom Ladestrom). Op de map in de app vind je helaas alleen de Duitse laadstations. Maar zoals vermeld zijn er bevestigde laadsessies gerealiseerd bij de Allego-stations in NL. Let op: wel met de kaart, niet met de slimme scanfunctie of de manuele invoer.

Die RFID-kaart laat na aanmelding even op zich wachten. Weil Ordnung muss sein.

Ik begrijp van @FairFrank dat als je voor 31 januari registreert je 99 kWh gratis krijgt (te laden vóór 1 april 2019).
 
Last edited:
Ik mis wat, maar hoe verdienen deze vrienden hier geld aan? Mijn eigen laadpaal is een "publieke paal", en staat ook in de bekende Apps. Ik heb een tarief van 25ct/kWh ingesteld voor gasten. Mijn paal gaat tot 18 kW.

Hoe kunnen ze dat nou belasten tegen iets van 8 cent/kWh als ik wel gewoon mijn 25 ct/kWh ontvang? Dan betaald iemand het resterende deel lijkt mij.
 
upload_2019-1-7_22-1-18.png

Zie ook voetnoten.
Ben benieuwd hoe breed de dekking gaat worden incl. DC-laders.

De ‘voor-niets-gaat-de-zon-op’ discussie is in de Maingau-draad gevoerd. Heel Holland Pakt.
 

Attachments

  • upload_2019-1-7_22-1-19.jpeg
    upload_2019-1-7_22-1-19.jpeg
    240.4 KB · Views: 62
  • Like
  • Informative
Reactions: Duke-U and shthpnz
Ná het laden ook betalen (nu 1,20 - straks 2,40 p/u). Je betaalt gedurende de aansluiting:

"Mit dem Telekom Ladestrom bezahlst Du die Zeit, die Dein Auto mit dem Ladekabel an der Ladesäule verbunden ist. Auch wenn Dein Akku schon voll ist. Wir bitten Dich, die Ladesäule nach Deinem Ladevorgang wieder freizugeben. Eine Ladesäule ist kein Parkplatz. Schließlich kann es vorkommen, dass auch andere Elektroautofahrer laden müssen. Und auch Du willst nicht an einer Ladesäule ankommen, die durch ein nicht ladendes Elektroauto belegt ist. An manchen Ladesäulen sind extra Hinweise zum Laden und Parken angebracht. Die gilt es immer zu beachten."
 
Vandaag binnengekomen e-mail:
"... wir sind überwältigt von dem großen Interesse am Telekom Ladestrom und freuen uns, dass Du dabei bist!

Die hohe Nachfrage nach Ladekarten hat uns überrascht und gleichzeitig auch an die Grenze unserer Reserven geführt. Wir brauchen leider noch ein paar Tage Zeit, um neue Ladekarten zu produzieren. Bitte hab noch etwas Geduld! Wir gehen davon aus, dass wir Dir Deine Ladekarte innerhalb der nächsten zwei Wochen senden werden.

Du kannst jetzt schon die Telekom Ladestrom App nutzen. ...'
 
  • Like
Reactions: Leon 2.0
Vandaag binnengekomen e-mail:
"... wir sind überwältigt von dem großen Interesse am Telekom Ladestrom und freuen uns, dass Du dabei bist!

Die hohe Nachfrage nach Ladekarten hat uns überrascht und gleichzeitig auch an die Grenze unserer Reserven geführt. Wir brauchen leider noch ein paar Tage Zeit, um neue Ladekarten zu produzieren. Bitte hab noch etwas Geduld! Wir gehen davon aus, dass wir Dir Deine Ladekarte innerhalb der nächsten zwei Wochen senden werden.

Du kannst jetzt schon die Telekom Ladestrom App nutzen. ...'

Ook ik heb dit mailtje vandaag ontvangen. We moeten dus nog een paar dagen wachten op de laadpas. Zijn er al forumgenoten die het pasje al gebruiken?

Morgen ga ik het inschakelen van Allego snelladers via de Telekom ladestrom app proberen. Ik verwacht dan zo'n 6 keer te gaan laden. Daarvan zal 5 keer snelladen zijn waarvan 3x bij Allego. Een 18,7 kWh accu is toch niet zo handig bij deze ritten:(
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Laadpas/app zou werken op alle laadpalen die met intercharge QR code werken, is dit bevestigd? Zou zelfs beter zijn dan Maingau dan, want ik had vaak laadpaken die niet konden starten met Maingau wegens onderaanneming of exploitatie door derde partij.
 
Laadpas/app zou werken op alle laadpalen die met intercharge QR code werken, is dit bevestigd? Zou zelfs beter zijn dan Maingau dan, want ik had vaak laadpaken die niet konden starten met Maingau wegens onderaanneming of exploitatie door derde partij.

De Allego laders zijn bij mij (nog) niet te starten via de Telekom APP. Die zouden toch moeten werken.
 
Ehmmmm even op de site van Telekom gekeken, in bijzonder bij “Fragen”.
Telekom Ladestrom - Fragen
De eerste vraag is al meteen “waarom er niet in het buitenland geladen kan worden”
Volgens mij zijn we toch al weer een tijdje “buitenland” voor Duitsland ;)
Of is dit inmiddels aangepast, dat de pas in het buitenland werkt (niet dat we ineens een Duitse deelstaat zijn geworden)
 
  • Funny
Reactions: jpvdheijn