Volgens mij bedoelen ze dat de stroom niet voor je business moet zijn. Oftewel het verschil tussen een auto op de zaak en een auto voor de zaak. Toeren als zzp of op de bv is oké maar taxiën dus niet.
Overigens is de TL-laadpas over een maand (4 cent/min) alleen nog interessant t.o.v. thuisladen bij DC-laders omdat die zgn. smart straatpaaltjes plots bedenken dat je maar een paar Ampère krijgt plus een idle fee. In NL is bevestigd dat Allego DC & AC werkt en FastNed DC niet.
Mijn beleid:
- zoveel mogelijk thuis i.v.m. gemak (‘s ochtends vol) à 24 cent/kWh
- zo nodig SuC’s onderweg
en indien onontkoombaar
- 11AC Allego (60 min. x 4 cent = 240 cent/~10 kWh = ~24 cent/kWh + idle fee!)
- 50DC FastNed => Maingau (30 cent/ kWh)
- 50DC Allego => Telekom Ladestrom (60 min. x 4 cent = 240 cent/~40 kWh = ~6 cent/kWh)