Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla 100D op komst?

This site may earn commission on affiliate links.

In ieder geval niet vóór 1 April bestellen (anders mist Tesla de inkomsten van de volgende prijsverhoging ;-)):biggrin:
 

Eigenlijk wel grappig. Ik heb ook altijd redenen gehad om het altijd even uit te stellen. Face it... Tesla is een merk dat evolueert. Autopilot was een big change, dual motor was dat ook...de 90kW... Het gaat niet stoppen..tot je - zoals ik - bijna zonder auto valt omdat je te lang wacht :)
 
En ik rijd nog vrolijk rond in mijn Classic RWD 85kWh met inmiddels 116.000km op de teller! Over 2 jaar koop ik de P120D wel ;)

Zo zal het blijven gaan, er komen altijd grotere accu's en nieuwe versies van de Model S. Na 2,5 jaar blijft mijn auto fantastich en wil ik niets anders meer.
 
Die 100 kWh batterij stond al in de road-map van Panasonic in 2011. :wink:
Evolutie Batterij - Tesla - Page 4

Het is ook te verwachten, maar de vraag is, waar stoppen we?

100kWh is tof, dat is iets van 90kWh bruikbaar gok ik. Bij 200Wh/km kom je dan op 450km bereik.

Gaan we naar de 125, 150 of 200? Op een gegeven moment heeft een grotere batterij geen zin meer.

Ik gok dag rond de 120kWh een beetje het eindstation zal zijn.
 
Het is ook te verwachten, maar de vraag is, waar stoppen we?

100kWh is tof, dat is iets van 90kWh bruikbaar gok ik. Bij 200Wh/km kom je dan op 450km bereik.

Gaan we naar de 125, 150 of 200? Op een gegeven moment heeft een grotere batterij geen zin meer.

Ik gok dag rond de 120kWh een beetje het eindstation zal zijn.

Dit is, in dit licht gezien, wel interessant.

Model 3 Will Have Tesla Technology
 
Het is ook te verwachten, maar de vraag is, waar stoppen we?

100kWh is tof, dat is iets van 90kWh bruikbaar gok ik. Bij 200Wh/km kom je dan op 450km bereik.

Gaan we naar de 125, 150 of 200? Op een gegeven moment heeft een grotere batterij geen zin meer.

Ik gok dag rond de 120kWh een beetje het eindstation zal zijn.

Als ik naar mezelf kijk, zou 120 (ca. 550 km) ideaal zijn. Echter vanuit een internationaal perspectief zou dat nog wel eens wat hoger kunnen liggen. In landen waar men gewend is om grotere afstanden af te leggen en/of harder te rijden, zou het best kunnen zijn dat pas bij 150 of 200 een redelijk optimum wordt bereikt. Met de 130 a 135 km/h die je ook op steeds meer Nederlandse snelwegen mag, haal je 200Wh/km niet, laat staan als je in Duitsland ca. 150 rijdt. En een groot voordeel van een grotere batterij is langer op een hoger vermogen kunnen laden bij een SuC.
 
Classic voldoet inderdaad prima, zeker niets mis mee
Maar het vlees is zwak en vroeg of laat bezwijk je toch, ik althans :biggrin:

En met de 90 heb je iets heel unieks in handen!

Gefeliciteerd!

Waarschijnlijk heeft die 100 toch maar een paar procent meer capaciteit dan de 90 omdat per ronde er weer anders wordt afgerond. Ik ga er ook niet op wachten :cool: (zo zijn we weer OT :wink:)
 
Wellicht is de 90 allang een 100. Van de max range is nauwelijks nog iets zinnigs te zeggen. Hans N komt verder met zn 70 dan ik met mn 90. En ja ik weet dat onze rechtervoeten verschillen:wink:. Toch denk ik dat er ivm de andere batterijsamenstelling bij de 90 zeker nog wat winst in range gevonden kan (moet) worden.
 
Het hangt een beetje af van prijs en gewicht af denk ik. Alleen als het lukt om de energiedichtheid te verhogen zonder dat de kostprijs per Kwh oploopt, is het m.i. interessant om batterijpakketten van 100kwh of meer in een auto te stoppen.

Ik ben het wel met Hans eens dat er ook een bovengrens is. Hoeveel dagen in het jaar zijn er nu dat je meer dan 300km rijdt? Vooralsnog heeft het m.i. meer zin om te investeren in goede laadinfrastructuur voor die paar keer dat dit zich voordoet.
 
Je kan uit een grotere batterij ook meer vermogen trekken alhoewel een lagere interne weerstand ook helpt.

Dat gaat leuk zijn met de P100D. In theorie kan deze een Model S nog langer hard laten accelereren. Ook zou het SuperChargen langer snel kunnen gaan, al is dat allemaal giswerk.

2.7 seconde naar de 100 in de P100DL? Zou leuk zijn!

Overigens kan het nog maanden duren alvorens we de P100D gaan zien natuurlijk.