Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla 100D op komst?

This site may earn commission on affiliate links.
En ik rijd nog vrolijk rond in mijn Classic RWD 85kWh met inmiddels 116.000km op de teller! Over 2 jaar koop ik de P120D wel ;)

Zo zal het blijven gaan, er komen altijd grotere accu's en nieuwe versies van de Model S. Na 2,5 jaar blijft mijn auto fantastich en wil ik niets anders meer.
Sluit ik mij bij aan!

Upgrade van bestaande packs, dat zou wat mij betreft een schot in de roos zijn. Zo'n accu "swap" op termijn oid,..ook nog eens heel duurzaam.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
  • Like
Reactions: Duke-U and KrisB
Niet met dezelfde cellen. Het 100 pack zit echt bomvol met de 18650 cellen, en daar past niets meer bij. Een eventuele grotere accu moet dan komen door:

- Andere cellen (bv. die in de M3 zitten)
- Een nieuw accupack design

De andere cellen schijnt voorlopig nog niet aan de orde te zijn omdat Tesla nog niet aan het contract bij Panasonic voor afname van de 18650 cellen heeft voldaan.

Nieuw accupack design kan, maar dat is aannemelijker bij een totale redesign van de MS/MX. Tegen die tijd is mogelijk ook voldaan aan het Panasonic contract en kunnen ze ook de cellen uit de M3 gebruiken.

Kortom, ik zet mijn geld op wachten op een redesign van de MS.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Niet met dezelfde cellen. Het 100 pack zit echt bomvol met de 18650 cellen, en daar past niets meer bij. Een eventuele grotere accu moet dan komen door:

- Andere cellen (bv. die in de M3 zitten)
- Een nieuw accupack design

De andere cellen schijnt voorlopig nog niet aan de orde te zijn omdat Tesla nog niet aan het contract bij Panasonic voor afname van de 18650 cellen heeft voldaan.

Nieuw accupack design kan, maar dat is aannemelijker bij een totale redesign van de MS/MX. Tegen die tijd is mogelijk ook voldaan aan het Panasonic contract en kunnen ze ook de cellen uit de M3 gebruiken.

Kortom, ik zet mijn geld op wachten op een redesign van de MS.

Daar komt nog bij dat alle 2170 cellen die men kan maken, op dit moment meer dan een miljoen per dag, gaan naar Model 3 en Powerwall/Powerpacks. Straks, en ik denk dan op zijn vroegst aan eind 2019, begin 2020, komen deze cellen (die ook gebruikt worden on de Roadster en de Semi) in de S en X die waarschijnlijk dan ook enig redesign vertonen en een range krijgen die aan de Roadster doet denken.
Alles Ohne Gewähr (wie immer).
 
  • Informative
Reactions: Karim DB and Tozz