Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla account aanpassing lease rijders

This site may earn commission on affiliate links.
Bij Leaseplan weet ik niet hoe het zit met die Premium Connectivity. Ik kon bij de bestelling in ieder geval niet direct 4 jaar lang Premium connectivity meeleasen. Afwachten of het stopt na 1 jaar, of toch gewoon doorloopt zoals bij ALD en Arval.
Ik heb nog wat leasebudget over, dus mag het iig declareren mocht ik na 1 jaar een tientje per maand moeten betalen. Met name de live verkeersinformatie wil ik niet missen.

View attachment 716617
Bij leaseplan belgie gedurende 2,5 jaar mee rondgereden.(daarna wagen afgegeven) zonder renewal.
Bij de optie stond “permanente optie” zoals bij de acceleration boost die ik nog net op tijd had kunnen bestellen via de app toen mijn account nog master was.

Ik moet binnenkort opnieuw een wagen bestellen dus misschien staat dit nu apart aan te vinken in de LM portal?
We shall see, sowieso, als je een secondary account hebt, zal het moeilijk zijn om deze optie opnieuw te vernieuwen aangezien je via de app geen opties kan bestellen. Tesla zou dit eventueel kunnen regelen, vertelde ze mij. (Ik had ook schrik dat ie ging vervallen)
 
  • Like
Reactions: Fransosowitz
Bij leaseplan belgie gedurende 2,5 jaar mee rondgereden.(daarna wagen afgegeven) zonder renewal.
Bij de optie stond “permanente optie” zoals bij de acceleration boost die ik nog net op tijd had kunnen bestellen via de app toen mijn account nog master was.

Ik moet binnenkort opnieuw een wagen bestellen dus misschien staat dit nu apart aan te vinken in de LM portal?
We shall see, sowieso, als je een secondary account hebt, zal het moeilijk zijn om deze optie opnieuw te vernieuwen aangezien je via de app geen opties kan bestellen. Tesla zou dit eventueel kunnen regelen, vertelde ze mij. (Ik had ook schrik dat ie ging vervallen)
Nee, althans, niet bij Leaseplan NL.
 
En is het ook een tankpas die werd geleverd door Arval? Ik bedoel maar, bij leasing zit brandstof niet altijd bij het contract en is het veel de werkgever die een apart contract afsluit. (dry lease, bv.met Total cards, wet lease,alles door de lm)
Alle 'brandstof' wordt bij ons Arval geregeld in het leasecontract (NM laadpaal thuis, SuC kosten, NM pas voor als er geen SuC in de buurt is, en een MTC klassieke tankpas voor de onverhoopte vervangend vervoer ICE)
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Goed plan. Als we dat nou allebei doen, dan krijgen ze misschien meer zin eens na te denken hierover (kost hen natuurlijk wat administratief werk, dus doen ze alleen als ze echt vaak klachten daarover krijgen). Misschien zijn er hier meer mensen bij Alphabet die ook een soortgelijke aanvraag kunnen doen?
(Dus vragen of ze SuC sessies kunnen afvangen, zoals andere leasemaatschappijen dat ook doen, en doorzetten naar de tankpassen (zoals MTC etc.). Kost hen niets, alleen admin (maar dat nemen andere leasemaatschappijen zoals hierboven genoemd dus ook voor lief ; kwestie van service. Kost tankpasproviders ook niets, want die berekenen de werkelijke kosten toch door aan werkgevers.)
Volgens het antwoord zijn de gesprekken tussen Alphabet, Tesla en de kaartleveranciers in volle gang. Dus wie weet worden we binnenkort blij verrast.
 
  • Like
Reactions: coolname
Volgens het antwoord zijn de gesprekken tussen Alphabet, Tesla en de kaartleveranciers in volle gang. Dus wie weet worden we binnenkort blij verrast.
Ik snap alleen niet wat een kaartleverancier hiermee van doen heeft. Het is iets tussen berijder, Tesla en de leasemij. Ik heb geen kaart nodig om te kunnen SuCcen.
 
Ik snap alleen niet wat een kaartleverancier hiermee van doen heeft. Het is iets tussen berijder, Tesla en de leasemij. Ik heb geen kaart nodig om te kunnen SuCcen.
Ik denk dat dit is vanwege het feit dat de leasemaatschappij ook niet zit te wachten op extra admin. O.a. daarom zijn er aparte tankpasproviders. In veel gevallen (zo is het bij mij als ik ieder mag geloven) blijven alle tank en laad kosten normaal buiten de admin. van de leasemaatschappij. Die kosten worden betaald door de pasleverancier en die declareert die bij mijn werkgever. Ik kan me voorstellen dat ook in dit geval de leasemaatschappij zo min mogelijk langs zichzelf wil laten gaan. Logische oplossing lijkt daarmee dat niet de leasemaatschappijen maar de pas leveranciers hun afspraken met Tesla maken (of hun creditcard gegevens invullen). Misschien zie ik iets over het hoofd, maar heel ingewikkeld moet dat toch niet zijn. Ze moeten wel graag genoeg willen natuurlijk (=druk voelen van leaserijders/werkgevers).
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Ik denk dat dit is vanwege het feit dat de leasemaatschappij ook niet zit te wachten op extra admin. O.a. daarom zijn er aparte tankpasproviders. In veel gevallen (zo is het bij mij als ik ieder mag geloven) blijven alle tank en laad kosten normaal buiten de admin. van de leasemaatschappij. Die kosten worden betaald door de pasleverancier en die declareert die bij mijn werkgever. Ik kan me voorstellen dat ook in dit geval de leasemaatschappij zo min mogelijk langs zichzelf wil laten gaan. Logische oplossing lijkt daarmee dat niet de leasemaatschappijen maar de pas leveranciers hun afspraken met Tesla maken (of hun creditcard gegevens invullen). Misschien zie ik iets over het hoofd, maar heel ingewikkeld moet dat toch niet zijn. Ze moeten wel graag genoeg willen natuurlijk (=druk voelen van leaserijders/werkgevers).
Duidelijk. Heb je een ander systeem. Laadkosten worden bij mij doorbelast aan Leaseplan die ze dan ook weer doorbelast. Is idd red tape, maar ik neem ook wel aan dat Leaseplan dat niet gratis doet.
 
Weet iemand hier of het mogelijk is apps zoals TezLab of Stats met een leaseauto te gebruiken? Ik zie de auto in de app op mijn mobiel maar niet in mij Tesla account.
De Tesla app gebruikt dezelfde API als 3rd party apps zoals TezLab om de auto tijdens het rijden en parkeren uit te lezen. Dus ja, met je account waarmee je in de app inlogt ga je ook de 3rd party apps kunnen gebruiken.
 
Weet iemand hier of het mogelijk is apps zoals TezLab of Stats met een leaseauto te gebruiken? Ik zie de auto in de app op mijn mobiel maar niet in mij Tesla account.
En ja, op de Tesla zie je niets als je de primary account niet hebt. Je kan enkel je Visa kaart en wat andere profiel settings aanpassen. Je zal ook zien dat je waarschijnlijk geen aankopen kan doen via de App.