Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla app 4.0 is uit met een nieuw design en de mogelijkheid om commando's te sturen voordat de auto wakker is:

460x0w (3).png


460x0w (2).png


460x0w (1).png



460x0w.png


iOS: ‎Tesla
Android: Tesla - Apps on Google Play (langzame roll-out)

Release notes:
  • Vernieuwde auto- en energiestartpagina
  • Gestroomlijnde Summon-ervaring
  • Verbeterde ondersteuning van telefoonsleutel – auto hoeft niet meer te worden geselecteerd
  • Verzend opdrachten naar de auto onmiddellijk na het openen van app
  • Gebruik Loskoppelen van elektriciteitsnet om uw woning naadloos los te koppelen van het elektriciteitsnet met de Powerwall
  • Winkel in de Tesla-catalogus en bekijk en beheer uw bestellingen (beschikbaar in bepaalde landen)
  • Bekijk uw Supercharging-geschiedenis en betaal uw openstaande Supercharging- of servicesaldo (beschikbaar in bepaalde landen)
 
De nieuwe app schijnt ook samenwerking met Siri te ondersteunen. Weet iemand de Nederlandse Siri " commando's"?

 
  • Like
Reactions: OttoR and Roden787
Ik zie alleen geen optie meer om de stuurwielverwarming aan te zetten? In de screenshot van Tesla zelf stond op hun Model S wel een Yoke stuur met stuurwielverwarming in het climate-menu maar hier lijkt dat te ontbreken.

Overigens nu natuurlijk (nog) niet nodig maar voor de wintermaanden zeker handig :D
 
Ik zie helemaal niets meer. De app op mijn iPhone opent wel maar daarna blijft het scherm zwart. Al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar als ik klik op 'aan de slag' weer alleen een zwart scherm. Nog meer mensen die problemen ervaren met de update?

En opgelost: de nieuwe app houdt schijnbaar niet van een VPN verbinding. VPN stoppen en het werkt ....
 
Last edited:
In de oude app zag in je bij het instellen van de oplaadlimitiet ook altijd de rated range kms in het de app. Die kan ik nu niet meer vinden. Dat was voor mij altijd de snelste manier om te zien hoe het met de degradatie van mijn batterij staat.
Volgens mij staat dit er in de nieuwe app nog steeds. Op het homescreen (IOS). Links boven de huidige geschate range en bij de oplad controls de schate range na opladen.

Overigens zegt dit volgens mij helemnaal niets over de degradatie (maar ben geen expert).
 
  • Like
Reactions: nico180
In de oude app zag in je bij het instellen van de oplaadlimitiet ook altijd de rated range kms in het de app. Die kan ik nu niet meer vinden. Dat was voor mij altijd de snelste manier om te zien hoe het met de degradatie van mijn batterij staat.

Ik zie het wel staan in de app
In "sub-menu" van opladen -> bij schuifbalk (km's lopen op naarmate ik de balk naar rechts verschuif)

Of bedoel je wat anders? :rolleyes:
 
Ik zie het wel staan in de app
In "sub-menu" van opladen -> bij schuifbalk (km's lopen op naarmate ik de balk naar rechts verschuif)

Of bedoel je wat anders? :rolleyes:
235BA406-FC29-4F92-BBFF-551604D619BA.png


Het sub-menu opladen zie ik niet meer. Dat is nu vervangen door de laadbalk onder de afbeelding van de auto.
Auto hangt nu aan de lader. Wellicht dat het wel weer in beeld komt als de auto weer van de lader is.
 
Last edited:
Volgens mij staat dit er in de nieuwe app nog steeds. Op het homescreen (IOS). Links boven de huidige geschate range en bij de oplad controls de schate range na opladen.

Overigens zegt dit volgens mij helemnaal niets over de degradatie (maar ben geen expert).
Bij delivery van mijn auto stond daar 380km, in de oude app zag ik bij de oplaad controls de geschatte range na opladen tot 100% op 350km staan (na ca 1,5 jaar en 60k kms). Is geen keihard bewijs maar wel de beste indicatie die je zelf in de app kon zien.
 
Last edited:
In de oude app zag in je bij het instellen van de oplaadlimitiet ook altijd de rated range kms in het de app. Die kan ik nu niet meer vinden. Dat was voor mij altijd de snelste manier om te zien hoe het met de degradatie van mijn batterij staat.
Jawel. Druk op het laadicoontje en als je met het bolletje schuift zie je de kilometers.

Vind het wel jammer dat je moet opletten of de app verbinding heeft gemaakt met de auto.
 
View attachment 701959

Het sub-menu opladen zie ik niet meer. Dat is nu vervangen door de laadbalk onder de afbeelding van de auto.
Auto hangt nu aan de lader. Wellicht dat het wel weer in beeld komt als de auto weer van de lader is.
Bij mij staat achter oplaadlimiet -> XXX km
Ik heb in de auto ook km als setting (ipv percentage)
Heb jij toevallig het percentage bij accu symbool op je scherm van je Tesla staan?
Ik heb namelijk een VERMOEDEN dat de setting van je Tesla de weergave in de app beïnvloed.
(ik kan me niet voorstellen dat er een andere reden is waarom ik km het staan in de app en anderen het %)
 
Bij mij staat achter oplaadlimiet -> XXX km
Ik heb in de auto ook km als setting (ipv percentage)
Heb jij toevallig het percentage bij accu symbool op je scherm van je Tesla staan?
Ik heb namelijk een VERMOEDEN dat de setting van je Tesla de weergave in de app beïnvloed.
(ik kan me niet voorstellen dat er een andere reden is waarom ik km het staan in de app en anderen het %)
Je vermoeden is juist, ik heb in de auto percentage staan en in de applicatie ook.
Met de nieuwe firmware in de auto kan ik nu wel makkelijk switchen tussen het percentage en het kilometer bereik door er op te klikken maar in de applicatie werkt dat niet bij mij.
 
In de oude app zag in je bij het instellen van de oplaadlimitiet ook altijd de rated range kms in het de app. Die kan ik nu niet meer vinden. Dat was voor mij altijd de snelste manier om te zien hoe het met de degradatie van mijn batterij staat.
Je bedoelt hoe het met de calibratie van je BMS staat, want een paar keer naar 100% en weer 0% en dan staan er meer kilometers. (=Promotie van je batterij? ;-)
Degradatie kun je alleen maar meten door te rijden en dan van 100% tot bijna 0% in 1 rit, je verbruikte kWh's af te lezen en het geschat verbruik van de laatste paar kilometers er bovenop te tellen. Als je dat afzet tegen de originele netto (usable) battery-capaciteit (volgens mij is dat 51 kWh voor een MIC SR+) weet je je degradatie exact. (Zelf nooit gedaan, want het helpt toch niet en is alleen nodig als je wel heel erg snel moet laden en op garantie aanspraak wil maken (nog 10.000 km te gaan in mijn geval) (bron: Teslabjörn, doet het ook zo..)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: nico180