Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Nu op 4.01
mis nog :
  • achterruitverwarming - wel icon voor voorruit
  • gepland laden via de app instellen
  • zou ook leuk zijn dat je in de app kunt zien of een SuC locatie V3 of V2 stalls heeft
  • vast nog wel meer leuke/handige zaken te bedenken :)
Helemaal mee eens. Vooral dat gepland laden. Ik denk dat veel mensen net als ik s avonds voor slapen gaan nog even kijken hoeveel lading de volgende ochtend nodig is. Als dat dan boven de 90% is, is het veruit het best het laden zo laat mogelijk te starten (die laatste %-jes tot de 100% bijv). Vaak is dan aanzetten bij opstaan niet vroeg genoeg. En s avonds laat nog naar de auto moeten om het daar te doen is toch niet des Tesla’s. Via app zou dan uitkomst geven. Gepland vertrek trouwens ook (dat sowieso duidelijker zou moeten, ook in de auto, vind ik).
 
Check de versie. Had deze ochtend ook een nieuwe versie binnen, maar dat is 3.10.14-474
Screenshot_20210830-112611_Google Play Store.jpg


Het ziet er erg soepel uit, nieuwe font, nog 0 keer gecrasht. Batterijverbruik ga ik nu in de gaten houden.
 
Je bedoelt hoe het met de calibratie van je BMS staat, want een paar keer naar 100% en weer 0% en dan staan er meer kilometers. (=Promotie van je batterij? ;-)
Degradatie kun je alleen maar meten door te rijden en dan van 100% tot bijna 0% in 1 rit, je verbruikte kWh's af te lezen en het geschat verbruik van de laatste paar kilometers er bovenop te tellen. Als je dat afzet tegen de originele netto (usable) battery-capaciteit (volgens mij is dat 51 kWh voor een MIC SR+) weet je je degradatie exact. (Zelf nooit gedaan, want het helpt toch niet en is alleen nodig als je wel heel erg snel moet laden en op garantie aanspraak wil maken (nog 10.000 km te gaan in mijn geval) (bron: Teslabjörn, doet het ook zo..)
In dit Reddit draadje van 2 jaar geleden werd die functie in de 3.10.2 versie van de Tesla app aangekondigd. Ik kon dan tijdens het laden de kms bij de ingestelde limiet zien terwijl de instelling in mijn auto op range als percentage staat.

 
Ja, maar je kan nu gewoon de app openen, klikken op bijvoorbeeld voorverwarmen en meteen je telefoon weer wegstoppen, ipv te wachten tot je auto eens "wakker" is
dat kon in oude app toch ook al? Het kwam dan wel regelmatig voor dat je later een bericht in de app kreeg dat de uitvoering was mislukt. En wordt je auto dan bij een commando wel wakker gemaakt of wordt het commando dan op een server of in de app onthouden totdat je naast je auto staat en dan je auto wakker maakt?