Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben er pas recent achtergekomen dat t laadklepje (bij de model 3) ook opengaat als je er kort tegenaan drukt..
Zo dacht ik dat het knopje van de spiegels inklappen op m'n S defect was, op een smalle polderweg klapten de spiegels niet in, terwijl dat op andere wegen wel kon. Nu ben ik er na bijna 8 jaar achter gekomen dat dat alleen werkt onder de 50km/u, erboven klappen ze automatisch weer uit.
Geen idee of dat altijd al zo was.
 
  • Funny
Reactions: job-lek and ERvee
Je bedoelt hoe het met de calibratie van je BMS staat, want een paar keer naar 100% en weer 0% en dan staan er meer kilometers. (=Promotie van je batterij? ;-)
Degradatie kun je alleen maar meten door te rijden en dan van 100% tot bijna 0% in 1 rit, je verbruikte kWh's af te lezen en het geschat verbruik van de laatste paar kilometers er bovenop te tellen. Als je dat afzet tegen de originele netto (usable) battery-capaciteit (volgens mij is dat 51 kWh voor een MIC SR+) weet je je degradatie exact. (Zelf nooit gedaan, want het helpt toch niet en is alleen nodig als je wel heel erg snel moet laden en op garantie aanspraak wil maken (nog 10.000 km te gaan in mijn geval) (bron: Teslabjörn, doet het ook zo..)
en dan veronderstel je dat het verbruikte aantal kWh dat je afleest een betrouwbaar getal is
 
Ik ben er pas recent achtergekomen dat t laadklepje (bij de model 3) ook opengaat als je er kort tegenaan drukt..
Ja, dat weet ik, maar alleen als de auto al ontgrendeld is. Ik wil soms als de auto al vergrendeld voor de deur staat de vaste laadkabel er in stoppen, en dat gaat nu met de nieuwe app soepeler. Na de volgende laadsessie thuis maar eens kijken of hij ook zo makkelijk de laadkabel ontgrendelt.
 
Werkt valet mode aanzetten bij jullie wel? Toevallig moest ik dat vanmiddag doen (bij een autodealer even snel aanzetten in de app) en dit lukte niet meer, terwijl het woensdag met de "oude" app nog wel werkte.
 
Ik zie alleen geen optie meer om de stuurwielverwarming aan te zetten? In de screenshot van Tesla zelf stond op hun Model S wel een Yoke stuur met stuurwielverwarming in het climate-menu maar hier lijkt dat te ontbreken.

Overigens nu natuurlijk (nog) niet nodig maar voor de wintermaanden zeker handig :D
Ik heb in het Climate sub-menu een icoontje (in de vorm van een stuurtje) ter hoogte van het stuur welke ik aan kan klikken en waarmee ik vervolgens de stuurverwarming kan aan- en uitzetten.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hoezo niet?

1630152327133.jpeg
 

Attachments

  • 1630152306785.jpeg
    1630152306785.jpeg
    417.4 KB · Views: 68
  • Informative
Reactions: Enzo63