Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Community in Genval 28 augustus 2016

This site may earn commission on affiliate links.
en wat nieuws hebben jullie ontdekt? reactie op de 80.000 km garantie ? een extensie ervan ...komaan vertel het ons ;)

Philippe, véél wijzer zijn we niet geworden… .
De vraag is inderdaad door Byron gesteld, en het antwoord was dat ze er mee bezig zijn, maar dat ze er geen datum willen op prikken.
Dus, daar is veel en niks mee gezegd… .
De concrete vraag was eigenlijk of de "service formule kon worden verlengd boven de 80.000km", vraag me nu eigenlijk af of de vlag wel de lading dekt… ?

Korte samenvatting: geen concrete zaken, wel dat ze "overal" ( vul in met alle items die gevraagd werden ) mee "bezig" zijn.
Dus zowel de Nav, de 80.000km, …
Waar wellicht niks van komt is de "beschikbaarheid van SuC", dit werd voorzichtig weerlegd als "te grote datastream" en "niet accuraat" genoeg. Betekent: als je binnen 20 minuten aankomt aan de Suc kunnen ze niet garanderen dat de daarjuist 3 vrije stalls nu nog vrij zullen zijn en wanneer iemand wellicht binnen 10 minuten geladen is, ze niet kunnen zeggen als de wagen dan wel effectief vertrekt.
Ergens een begrijpelijke uitleg natuurlijk.

Ook onnozele vragen werden gesteld, ééntje wil ik niet weerhouden:
"Gaat Tesla een reminder inbouwen in de software dat wanneer je stopt en uitstapt een 'alarm' afgaat als en je er attent opmaakt dat bvb nog iemand achtergebleven is in de auto. ( cfr. het 'vergeten babytje in de Maxicosy' dat van uitdroging overleden is. )
Antwoord was: Neen ! ( en je kon tussen de regels horen dat de Tesla man dit maar een dwaze vraag vond… )

Wel de X in 7-zitter versie nog eens kunnen bekijken en de kennissenkring uitgebreid.
En lekker gebruncht natuurlijk.

Fijn er bij geweest te zijn !
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: FVO and timb
Ook onnozele vragen werden gesteld, ééntje wil ik niet weerhouden:
"Gaat Tesla een reminder inbouwen in de software dat wanneer je stopt en uitstapt een 'alarm' afgaat als en je er attent opmaakt dat bvb nog iemand achtergebleven is in de auto. ( cfr. het 'vergeten babytje in de Maxicosy' dat van uitdroging overleden is. )
mmm Fact Sheet - Heatstroke Deaths of Children in Vehicles en had er tijd geleden ook artikel over gelezen hoeveel er al opgenomen zijn(bijna dood), was bijna dagelijks iemand in warme periodes... Dus zo gek is het niet als ze de veiligste auto op de markt willen maken.

En hier ook nog info met meerdere case studies (US) Heat Stroke | KidsandCars.org blijkbaar niet zo "onnozel" en voor hun makkelijk te integreren aangezien sensors genoeg in de wagen zitten voor dit en het maar wat software is.
 
Last edited:
Het is net hoe je er mee omgaat denk ik, waze begon er een week of wat geleden ook ineens mee 'wil je een reminder als je de auto verlaat'? Dus de een implementeert het omdat ze het als een mooi marketingmiddel zien, de ander als leuke nieuwe feature. Ik zou me echter zeer serieus zorgen maken om alle honden en baby's die zomaar achtergelaten worden in een auto. Dat heeft meer met opvoeden van de hoeders te maken dan met het automatiseren van je leven.
Wel iets waar Tesla zich een keer druk over zou kunnen maken, maar volgens mij zijn er belangrijkere zaken op te lossen (aan de huidige fleet) en nuttigere zaken om tijd aan te besteden (Model 3 fleet).
 
  • Like
Reactions: FVO and Cohiba
Als we al afhangen van software om de kinderen niet te vergeten in de auto, is het wel heel ver gekomen.
Indien ze het wel implementeren en er sterft alsnog een kind door error/bug/... in de us dan maken die er nog een rechtszaak van ook. Ik vind het ook een onnozele vraag, zou ze zelfs niet durven stellen.
Zelfde met vergeten te remmen en in te rijden op de voorganger van jou... moet er ook niet inzitten als jij dat niet vergeet :confused: En loopt ook fout, remt niet altijd tijdig.

Na een nachtje er over te slapen vond ik dit wel een zéér goede vraag en kan me er zeker in vinden, alles om een auto veiliger te maken aangezien Elon de veiligste auto op de markt wou, maar mensenlevens lijkt minder belangrijk dan service vragen hier precies.

De airbag vooraan kan je toch ook manueel uitzetten, moet toch ook niet geautomatiseerd worden!?, zo zijn er wel veel dingen die er wel zijn en toch verdomd handig zijn voor dingen die wij anders vergeten!
 
Zelfde met vergeten te remmen en in te rijden op de voorganger van jou... moet er ook niet inzitten als jij dat niet vergeet :confused: En loopt ook fout, remt niet altijd tijdig.

Na een nachtje er over te slapen vond ik dit wel een zéér goede vraag en kan me er zeker in vinden, alles om een auto veiliger te maken aangezien Elon de veiligste auto op de markt wou, maar mensenlevens lijkt minder belangrijk dan service vragen hier precies.

De airbag vooraan kan je toch ook manueel uitzetten, moet toch ook niet geautomatiseerd worden!?, zo zijn er wel veel dingen die er wel zijn en toch verdomd handig zijn voor dingen die wij anders vergeten!
Een auto die de veiligheid van het rijden zelf verbetert lijkt me de inherente taak van de autofabrikant. Een auto die me wijst op het falen van mijn plicht als vader om mijn kinderen niet onbeheerd in een auto achter te laten heb ik echter (gelukkig) niet nodig.

Ieder zijn mening, ik heb het niet nodig, iemand anders misschien wel. Dislike deze post ook maar ineens, don't care :)
 
Een auto die de veiligheid van het rijden zelf verbetert lijkt me de inherente taak van de autofabrikant. Een auto die me wijst op het falen van mijn plicht als vader om mijn kinderen niet onbeheerd in een auto achter te laten heb ik echter (gelukkig) niet nodig.

Ieder zijn mening, ik heb het niet nodig, iemand anders misschien wel. Dislike deze post ook maar ineens, don't care :)

Mjah, @timb deelt nogal graag dislikes uit of begrijpt niet de betekenis van een dislike geven hier op het forum… ?