Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Moeten we nu ook gaan luisteren naar de wereldberoemde viroloog Maurice? :confused:
Nee, we moeten vooral alleen blijven luisteren naar virologen en alle andere disciplines uitsluiten. Was het niet RIVM-baas Jaap van Dissel die op 25 januari aan het ministerie schreef dat het risico op introductie van het virus in Europa ‘matig’ zou zijn en verspreiding binnen Europa ‘klein’ zou blijven? Geweldig dat deze persoon nog steeds het beleid in Nederland mag bepalen.
 
Laten we Maurice de hond niet te serieus nemen aub.

Ik denk dat Maurice de Graaf statistisch heel wat beter onderlegd is en ook een stuk beter is in het duiden van data en patronen dan de meeste bezoekers hier. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar op zich draagt hij interessante inzichten aan. De medische dictatuur weet het echt niet beter gezien de onzekerheid en ad hoc maatregelen. Ik zou zeggen, ga lekker naar buiten, geniet van het mooie weer en laat je geen angst aanpraten door een paar idioten die paniek zaaien.
 
Interessant vind ik ook de analyse van Maurice de Hond waarin hij uitzoekt dat het grootste deel van de besmettingen is ontstaan door slechts enkele superspread events, waaronder kerkdiensten.

Dat geeft ook gelijk de onzinnigheid van de huidige maatregelen aan: wel bossen afsluiten want stel je niest iemand in het gezicht in een bos, maar kerkdiensten waar ze massaal staan te brullen en speeksel staan te produceren door laten gaan. Echt idiotie ten top.

De verspreiding van het virus is al vrijwel onder controle - Maurice de Hond
 
Heel erg makkelijk praten als je zelf geen ondernemer bent.
Ja en nee. In loondienst trek je geen 2 Tesla's, en ik had in 2019 ook wat tegenslag zodat ik stevig in het rood ben gegaan.

Mijn punt blijft: als je als ondernemer het nu geen 2 maanden kan trekken, reed je zelf de marges eraf om je concurrentie onder de duiven te schieten, of was je onderneming al niet levensvatbaar. En voor alle langere periodes loont het om te kijken wat je kan snijden in lopende kosten.
 
Ja en nee. In loondienst trek je geen 2 Tesla's, en ik had in 2019 ook wat tegenslag zodat ik stevig in het rood ben gegaan.

Mijn punt blijft: als je als ondernemer het nu geen 2 maanden kan trekken, reed je zelf de marges eraf om je concurrentie onder de duiven te schieten, of was je onderneming al niet levensvatbaar. En voor alle langere periodes loont het om te kijken wat je kan snijden in lopende kosten.
Je kan alleen je onderneming voortzetten als je klanten blijft houden. Wellicht heb je zelf een buffer als ondernemer maar als je geen markt meer hebt dan is het snel gedaan met deze buffer. Ondernemeingen die omvallen vallen weg als klant evenals klanten die gaan snijden in de lopende kosten. Er wordt in Nederland nu al rekening gehouden met 150.000 faillesementen als gevolg van de genomen maatregelen verwacht. Allemaal ondernemingen die weer wegvallen als klant bij andere ondernemingen!
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Klopt, en de activa worden opgepikt om na de crisis met nieuwe ondernemingen verder te starten.

Ik denk dat je erg naïef moet zijn als je als ondernemer nog niet aan een contingency planning aan het denken bent, zelfs met het ophouden van de maatregelen. Ik vraag me overigens af welke maatregelen in NL het ondernemen in de weg staan, behalve de effecten op de horeca.
 
Dat geeft ook gelijk de onzinnigheid van de huidige maatregelen aan: wel bossen afsluiten want stel je niest iemand in het gezicht in een bos, maar kerkdiensten waar ze massaal staan te brullen en speeksel staan te produceren door laten gaan. Echt idiotie ten top.
Die kerkdiensten worden natuurlijk gedreven door dat calvinisme. Geen enkele viroloog/epidemioloog vind dat een goed idee maar het is nog altijd de politiek die beslist.

Qua bossen is het ook duidelijk: een hoop bezoekers vertikt het om 1,5m afstand te houden. Dat zien we zelfs hier in de buurt als we gaan wandelen.
 
Het is zelfs niet de politiek die daarover beslist. In Nederland staat godsdienstvrijheid helaas in de Grondwet en dan heb je een (niet-haalbare) meerderheid nodig om ueberhaupt een poging tot verandering te doen. Daarna nog een keer na verkiezingen Tweede Kamer met een nieuw parlement met 2/3 meerderheid. Onhaalbaar dus, te idioot voor woorden.

Ik begreep dat de (alle!) gevallen hier in het dorp te wijten zijn aan een religieus gezelschap dat per se door wilde gaan met de kerkdiensten. En daarbij dus de rest van de gemeenschap in gevaar brengen. Volstrekt onverantwoord gedrag.
 
Interessant vind ik ook de analyse van Maurice de Hond waarin hij uitzoekt dat het grootste deel van de besmettingen is ontstaan door slechts enkele superspread events, waaronder kerkdiensten.

Dat geeft ook gelijk de onzinnigheid van de huidige maatregelen aan: wel bossen afsluiten want stel je niest iemand in het gezicht in een bos, maar kerkdiensten waar ze massaal staan te brullen en speeksel staan te produceren door laten gaan. Echt idiotie ten top.

De verspreiding van het virus is al vrijwel onder controle - Maurice de Hond

Absoluut waar.

Maar ja, dat krijg je met Christelijke partijen. Die vechten voor dat soort zaken, waar de VVD de ondernemers in de steek laat.
 
Ja en nee. In loondienst trek je geen 2 Tesla's, en ik had in 2019 ook wat tegenslag zodat ik stevig in het rood ben gegaan.

Mijn punt blijft: als je als ondernemer het nu geen 2 maanden kan trekken, reed je zelf de marges eraf om je concurrentie onder de duiven te schieten, of was je onderneming al niet levensvatbaar. En voor alle langere periodes loont het om te kijken wat je kan snijden in lopende kosten.

Ik ben mij niet bewust van het feit dat het maar twee maanden duurt. Over twee weken dus weer lekker naar concerten, evenementen, biertje aan de toog, enz.

Nou, dan heb ik niets gezegd.

Ik was een beetje uitgegaan van dat we nu al met dat soort sectoren kijken naar 1 september op zijn vroegst. My bad!
 
  • Like
Reactions: Tom X
Die kerkdiensten worden natuurlijk gedreven door dat calvinisme. Geen enkele viroloog/epidemioloog vind dat een goed idee maar het is nog altijd de politiek die beslist.

Qua bossen is het ook duidelijk: een hoop bezoekers vertikt het om 1,5m afstand te houden. Dat zien we zelfs hier in de buurt als we gaan wandelen.

Nou, ik wandel veel en zie exact het omgekeerde. Sommigen klimmen bwvs in een boom om minimaal 3 meter aan te kunnen houden.

Maar die kerkdiensten, die mogen doorgaan, terwijl het RIVM ze gevaarlijk acht. De scholen dicht terwijl het RIVM dat veilig acht.

Vanwege maatschappelijke druk.

Had ik al gezegd dat ik vind dat de politiek zwaar door het ijs is gezakt als het gaat om leiderschap?
 
Het is zelfs niet de politiek die daarover beslist. In Nederland staat godsdienstvrijheid helaas in de Grondwet en dan heb je een (niet-haalbare) meerderheid nodig om ueberhaupt een poging tot verandering te doen. Daarna nog een keer na verkiezingen Tweede Kamer met een nieuw parlement met 2/3 meerderheid. Onhaalbaar dus, te idioot voor woorden.

Ik begreep dat de (alle!) gevallen hier in het dorp te wijten zijn aan een religieus gezelschap dat per se door wilde gaan met de kerkdiensten. En daarbij dus de rest van de gemeenschap in gevaar brengen. Volstrekt onverantwoord gedrag.

Ik denk dat een verbod staande zou houden. Als we vanwege onze zeer beperkte bijdrage aan climate change al door de HR op onze vingers getikt worden wegens levens in gevaar brengen, dan lijkt mij dat er hier dus ook sprake is van levensgevaar en het recht op leven is toch gvd wel even iets hoger in rang dan de verzinsels van een clubje mensen?
 
  • Love
Reactions: horta
Ik denk dat een verbod staande zou houden. Als we vanwege onze zeer beperkte bijdrage aan climate change al door de HR op onze vingers getikt worden wegens levens in gevaar brengen, dan lijkt mij dat er hier dus ook sprake is van levensgevaar en het recht op leven is toch gvd wel even iets hoger in rang dan de verzinsels van een clubje mensen?

Helemaal eens, maar daar ontbreekt het aan de politieke moed, dan wel liggen de CU en CDA dwars in de regering.
 
Ik ben mij niet bewust van het feit dat het maar twee maanden duurt. Over twee weken dus weer lekker naar concerten, evenementen, biertje aan de toog, enz.

Nou, dan heb ik niets gezegd.

Ik was een beetje uitgegaan van dat we nu al met dat soort sectoren kijken naar 1 september op zijn vroegst. My bad!
Ik begrijp je niet.

Aan de ene kant sta je te blazen dat we allemaal zo snel mogelijk terug naar normaal moeten gaan en dat alle maatregelen een overreactie zijn en mensen jonger dan 65 echt niet dood gaan.

Vervolgens zeg je dat je betwijfelt dat we met moeite tegen september terug naar normaal kunnen.

Er bestaat een term voor mensen die in functie van het opjutten van de discussie losjes van mening wisselen.
 
Ik denk ook dat we zo snel mogelijk weer moeten gaan starten met iedereen onder de 50 jaar.

Als we dat niet doen en dit een jaar moeten volhouden, moet de helft hier op het forum zijn Tesla de deur uit doen omdat het bedrijf failliet is en de andere helft zit zonder baan en de Tesla wordt teruggenomen door de leasemij, die op zijn beurt al geen klanten meer over heeft...

Als dit een jaar moet aanhouden zijn de gevolgen immens groot.

Ook voor mij persoonlijk, ik houd persoonlijk de contacten bij overheidsinstellingen warm.

Mocht het écht zo ver komen heb ik lieven een baan binnen de overheid (relatief veilig en zeker) dan werkloos thuis. Daar hoort uiteraard (helaas) geen Tesla meer bij...
 
Last edited:
Ik begrijp je niet.

Aan de ene kant sta je te blazen dat we allemaal zo snel mogelijk terug naar normaal moeten gaan en dat alle maatregelen een overreactie zijn en mensen jonger dan 65 echt niet dood gaan.

Vervolgens zeg je dat je betwijfelt dat we met moeite tegen september terug naar normaal kunnen.

Er bestaat een term voor mensen die in functie van het opjutten van de discussie losjes van mening wisselen.

Het beleid is op dit moment een gegeven. En ja, ik vind dat we sneller terug moeten naar normaal, maar ook ik vind (al heel lang) dat maatregelen zoals groter evenementen verbieden wel logisch zijn.

Ik pleit voor een balans.
 
Ik denk ook dat we zo snel mogelijk weer moeten gaan starten met iedereen onder de 50 jaar.

Als we dat niet doen en dit een jaar moeten volhouden, moet de helft hier op het forum zijn Tesla de deur uit doen omdat het bedrijf failliet is en de andere helft zit zonder baan en de Tesla wordt teruggenomen door de leasemij, die op zijn beurt al geen klanten meer over heeft...

Als dit een jaar moet aanhouden zijn de gevolgen immens groot.

Ook voor mij persoonlijk, ik houd persoonlijk de contacten bij overheidsinstellingen warm.

Mocht het écht zo ver komen heb ik lieven een baan binnen de overheid (relatief veilig en zeker) dan werkloos thuis. Daar hoort uiteraard (helaas) geen Tesla meer bij...

Correctie: ieder gezond mens zonder extra aandoeningen onder de 50... anders stuur je alsnog een groep mensen de dood in.
 
Status
Not open for further replies.