Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Het gaat in deze niet om individuele gevallen. Je stemt een beleid in deze context niet af op het leed van individuen.
Er is een brede consensus dat jongeren en gezonde mensen veel minder kans hebben om aan Covid19 te overlijden. De mortaliteit is veel groter bij ouderen dan bij jongeren. Daarover bestaat geen discussie. Dat er toch een jong meisje sterft verandert daar niets aan. Ik vermoed zelfs dat deze gevallen extra aandacht krijgen om zo de wil om de maatregelen te respecteren bij jongeren te verhogen.
 
Comorbiditeit blijkt juist uitermate relevant. Er zijn veel mensen met nog niet vastgestelde diabetes bijvoorbeeld. Die hebben allemaal een sterk verhoogd risico (>9%) op sterfte ten opzichte van mensen die dat niet hebben.

Niet iedereen snapt de consequenties van statistiek.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik zie trouwens dat ik de verkeerde foto heb gepakt tav de 1,2%. Hierbij de juiste:

4DC0ED64-3EBE-4F4F-85F5-9CBD735EC80D.jpeg
 
Cijfers zijn op meerdere vlakken niet zuiver. Zo ook in dit voorbeeld.
https://www.bnnvara.nl/zembla/artik...en-aan-corona-ontbreken-in-sterftecijfer-rivm

Deze cijfers zijn per definitie niet 100% zuiver. Als iemand positief op corona wordt getest en hij komt te overlijden noemen we dit per definitie een corona dode. Terwijl we niet vaststellen waaraan iemand precies is overleden (voor zover dat überhaupt kan).

Maar het is wel een goede zaak dat de politiek nu druk zet op het verkrijgen van tests. Dat zal de data betrouwbaarder maken, waarmee we nog beter inzichtelijk krijgen wat we tegen het virus kunnen en moeten doen.
 
Waarom hebben jullie het steeds over de mortaliteit bij mensen onder de 60 en jonger?
het verbaasd me dat ik zo weinig hoor (ook binnen mijn omgeving) dat jongeren en ook 40tigers zeer gevoelig zijn om de
dubbele longontsteking wat dit virus met zich meebrengt te ontwikkelen.
Ook dat gebeurd welliswaar in slechts 20% van de cases maar dat zijn evengoed enorm grote aantallen.

De beste vriendin van mijn vrouw werkt op de IC in het TweeSteden ziekenhuis en daar ligt het voor meer als de helft vol met mensen onder de 60jaar. Ook tussen de 20 en 40jaar en het meerendeel daarvan ligt al meer als een week in coma gehouden, met alle slangen, bellen en toeters aangesloten. Veel van hen worden ook geintubeerd. Zelf is ze inmiddels ook besmet en mag ze niet terug naar huis. Haar 3 kinderen en man zijn gelukkig negatief getest. Maar wij hoorden ook bij haar de angst in haar stem toen ze besmet was, wetende wat ze dagelijks meemaakt en de alarmerende aantallen gesneuvelde artsen in europa na slechts 2 intensieve weken voor met name Italië, Spanje en Frankrijk.


Dat je er niet dood aan gaat lijkt voor veel mensen om mij heen reden te zijn om er wat lichter over te denken, als ik haar woorden hoor zouden velen wellicht de dood verkiezen boven het leed wat je op dat moment moet doorstaan. Ik zal de details besparen maar velen van jullie weten denk ik genoeg!
 
Last edited:
Waarom hebben jullie het steeds over de mortaliteit bij mensen onder de 60 en jonger?
het verbaasd me dat ik zo weinig hoor (ook binnen mijn omgeving) dat jongeren en ook 40tigers zeer gevoelig zijn om de
dubbele longontsteking wat dit virus met zich meebrengt te ontwikkelen.
Ook dat gebeurd welliswaar in slechts 20% van de cases maar dat zijn evengoed enorm grote aantallen.

De beste vriendin van mijn vrouw werkt op de IC in het TweeSteden ziekenhuis en daar ligt het voor meer als de helft vol met mensen onder de 60jaar. Ook tussen de 20 en 40jaar en het meerendeel daarvan ligt al meer als een week in coma gehouden, met alle slangen, bellen en toeters aangesloten. Veel van hen worden ook geintubeerd. Zelf is ze inmiddels ook besmet en mag ze niet terug naar huis. Haar 3 kinderen en man zijn gelukkig negatief getest. Maar wij hoorden ook bij haar de angst in haar stem toen ze besmet was, wetende wat ze dagelijks meemaakt en de alarmerende aantallen gesneuvelde artsen in europa na slechts 2 intensieve weken voor met name Italië, Spanje en Frankrijk.


Dat je er niet dood aan gaat lijkt voor veel mensen om mij heen reden te zijn om er wat lichter over te denken, als ik haar woorden hoor zouden velen wellicht de dood verkiezen boven het leed wat je op dat moment moet doorstaan. Ik zal de details besparen maar velen van jullie weten denk ik genoeg!

Die 20% is echt lager. Gelukkig maar.

Dat er toch zoveel jongeren in Nederland besmet zijn heeft waarschijnlijk ook te maken met dat het coronavirus in Nederland een boost lijkt te hebben gekregen door carnaval.
 
Vanavond van mijn Chinese schoonzus, die General Practitioner is ( in Nederland zoiets als huisarts) vernomen dat drie jongeren overleden zijn aan het coronavirus. Daarnaast heb ik vandaag uit de Vlaamse media vernomen dat er een aantal uit een groep jongeren die een Lock-down party heeft gehouden nu aan de beademing liggen op de IC's.
Vergeten aan te geven dat zij in Birmingham England woont.
 
Grappig hier op het gezellige teslaforum, de roep elke keer "bronvermelding".
Als de bron vermeld word, dan moet ook weer vragen waar de bron de vermelding vandaan heeft, ect, ect.
Misschien kom je dan uiteindelijk bij het tesla forum terecht.

Nu verder over het c-10 virus.
Grappig. Ach ja, sommige mensen hebben moeite met het aanvaarden van gegeven informatie en vragen dan om bronvermelding, omdat ze het dan zelf kunnen checken. Op zich geen probleem, maar het geeft de achterdocht en de angst weer. Bron? Tesla en het coronavirus.............
 
Destijds in China. Waar bv erg veel mensen suikerziekte hebben.

Testen is zo belangrijk en ik vind dat Nederland daar niet echt verstandig is geweest. Men had waarschijnlijk beter kunnen anticiperen.

Maar goed, vanaf maandag zijn er meer tests beschikbaar, aldus RIVM.
In je hele betoog valt me regelmatig op dat je geen rekening lijkt te houden met tekorten. Er is een tekort aan tijd, personeel en materieel om iedereen vlot te testen. Net zoals er in de meest pessimistische scenario's ook tekorten zijn aan personeel, materieel en ruimte om iedere patient in ICU te krijgen of aan beademing te leggen. En het zijn nu niet onbekende dingen: Noord-Italië kent de laatste weken niks anders dan tekorten.

En dan spreek je ook over anticiperen, maar wat heb je daarvoor over? Hoe groot wil je je voorraad van materiaal op stock houden? Welke budgetten wil je er jaarlijks tegenaan gooien om de vervallen stock te vervangen? Welke kosten wil je maken om pandemie-teams on call te houden? Allemaal kosten die met jaren gebrek aan dergelijke pandemie overdreven lijken. Ik ben er zeker van dat de meeste Europese landen en de VS nog aan SARS dachten toen het in China weer eens prijs was, en dus nauwelijks onder de indruk waren. Dat is nu een foute inschatting, maar hindsight 20/20... De enkele pandemie-viroloog zal het wel hebben zien aankomen, maar je moet ook nog de politiek overtuigen en een politicus heeft vele meesters.
 
  • Like
Reactions: Fralamjo
Worden jullie zelf eigenlijk onderhand niet moe van al die aandacht over corona? Elke nieuwsshow, elk journaal, elk praatprogramma, alles over corona; de grootste randdebiel is inmiddels expert. Allemaal erg begrijpelijk maar o zo vermoeiend.
Neen, Zo'n proces is interessant qua ontwikkeling en je kan dan ook aan zien komen welke conclusies je er van te voren zelf uit kan trekken, zodat je op tijd bent met jouw eigen maatregelen.
Daarnaast is het zo ook hier op het forum blijkbaar een mogelijkheid om zaken van je af te schrijven.
 
Het is afgeleid van alarmisme. En erkend door de Nederlandse Taalunie. Nederlands derhalve.

Het is wel vreemd dat jij de bronnen checkt op serieus zijn en dat je dan alsnog met gegevens komt die volstrekt onjuist zijn. In combinatie met de vaagheid 'ergens uit de media, of youtube' maakt dat je feitelijk niet verder komt dan 'het heb op feesboek gestaan'. En laten we wel zijn, jouw beweringen zijn van hetzelfde kaliber als de onzin op Facebook.

Dat je nog protesteert tegen dat ik zeg dat je dingen uit je duim zuigt nadat je hierboven toen ik om een bron vroeg jezelf als bron opgaf is vrij lachwekkend.

Jouw beweringen hoef ik helemaal niet te interpreteren. Ik lees gewoon wat je schrijft. Als jij schrijft dat uit onderzoeken en longfoto's niets gevonden wordt en mensen een klein droog hoestje hebben en een heel klein beetje benauwd zijn en vervolgens op longscans de longen voor 70 tot 90 % helemaal vol met vocht blijken te zitten, dan is dat waar ik op reageer. Dan reageer ik niet op dat die longscan later is gemaakt als de mensen al aan de beademing moeten.

Wat ik meteen al schreef is dat als je longen voor 70-90% vol met vocht zitten dat je dan wel andere klachten hebt als een hoestje en een beetje benauwd. Mijn vader was COPD patiënt en is daaraan ook overleden. Ik heb (ook al is het lang geleden) derhalve een vrij goed beeld van de klachten die samenhangen met een longinhoud die zeer laag is.

Ik heb je al eerder aangegeven dat beweringen doen die de ernst van de zaak overdrijven (en dat is lastig zat, gezien de ernst van de zaak) schadelijk kunnen zijn. Dat negeer je en je gaat gewoon door met paniekzaaierij. Ik vind dat geen pas geven en van redelijk denkende mensen hoef ik dat ook niet te verwachten. Hoe dan ook: ik ga daar om die reden vol tegenin.

Dit is een onderwerp wat vraagt om zorgvuldigheid.

Die 1,2% waarbij geen onderliggende ziekte is vastgesteld haal ik uit De Volkskrant van afgelopen dinsdag (de coronadoden: man, oud en meestal al ziek) en ik zag deze cijfers ook verschijnen bij CNN.

View attachment 526345

En even tot slot: jouw opmerking over mijn IQ... hoe oud ben jij eigenlijk? Kom op zeg.
Ach het is goed........Laten we het er zo bij, dan komt het weer een keer goed.
 
Destijds in China. Waar bv erg veel mensen suikerziekte hebben.

Testen is zo belangrijk en ik vind dat Nederland daar niet echt verstandig is geweest. Men had waarschijnlijk beter kunnen anticiperen.

Maar goed, vanaf maandag zijn er meer tests beschikbaar, aldus RIVM.
Nou daar kan ik het volledig mee eens zijn, behalve dat Nederland drie weken eerder in actie had moeten komen. Dan was het niet zo uit de hand gelopen. Zullen we samen, Devils son en Mergoscia, de hoop op meer tests houden? Alleen moet ik het nog maar zien...... En dan kunnen we ook hopen dat de hoeveelheid beschikbare IC bedden op tijd geregeld is.

Want de cijfers lijken, en dat in mijn interpretatie, geen afvlakkende lijn aan. 1172 nieuwe gevallen en 112 nieuwe doden. Weet nu nog niet hoeveel mensen er de afgelopen 24 uur op de IC zijn beland, maar het totaal aan kritische gevallen 761 in Nederland stemt niet vrolijk. En nog steeds is dit geen paniekzaaierij, maar naast mijn interpretatie het delen van feitelijke cijfers.

Nog een kleine toevoeging welk ik zojuist heb vernomen. Moet nog factchecken, maar het verhaal gaat dat Boris Johnsson besmet is........Heeft hij geen onderonsje met Prins Charles gehad? Ook diens minister van Volksgezondheid En natuurlijk hoop ik dat niemand het virus krijgt, maar als Trump het krijgt, dan zal hij de volgende keer wel iets eerder in actie komen, lijkt mij.
 
Last edited:
Grappig. Ach ja, sommige mensen hebben moeite met het aanvaarden van gegeven informatie en vragen dan om bronvermelding, omdat ze het dan zelf kunnen checken. Op zich geen probleem, maar het geeft de achterdocht en de angst weer. Bron? Tesla en het coronavirus.............

Ik vraag een bron zodra op basis van de mij bekende gegevens ik een zeer gegronde reden heb om de informatie te wantrouwen.

Bij mij is vertrouwen een kernwaarde, dus achterdocht is bij mij zeker niet de standaard.
 
  • Like
Reactions: horta
Status
Not open for further replies.