Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Een gezin op straat klinkt anders ook erg emotioneel, maar kan vrij eenvoudig geholpen worden door uitstel van huur of hypotheekaflossingen. Dingen die in België wel mogelijk zijn.

Als ik zo hoor maken mensen in België zich wel zorgen, maar niet in die mate dat mensen liever willen gaan werken en riskeren dood te gaan, dan op tijdelijke werkloosheid of andere steunmaatregelen terug te vallen. En als je met je zaak zware aflossingen hebt, dan had je de afgelopen 2 weken al tijd om contact met je banken op te nemen en aan een oplossing te werken. In 2008 heeft België sterk de bankensector gered, en deze keer heeft de overheid duidelijk gemaakt dat het de bankensector is die nu wat mag bijschuiven.

Banken ondersteunen bedrijven met liquiditeitsproblemen door corona
  • uitstel van betaling op het vlak van de personenbelasting, bedrijfsvoorheffing, btw en sociale bijdragen
  • garantieregeling van de federale overheid voor alle nieuwe kredieten en kredietlijnen met en maximale looptijd van 12 maanden
  • uitstel van betaling voor hypothecaire kredietnemers tot en met 30 september 2020
Werknemers krijgen dus tijdelijke werkloosheid als ze niet thuis kunnen werken en hun werkgever verplicht moet sluiten. Werkgevers krijgen dus uitstel en 4K voor de eerste maand. En voor alle anderen zijn er nog sociale voorzieningen.

Niemand in België ligt wakker van omwille van corona op straat te geraken.

Dit is een uitzonderlijke situatie, en ik moet het ze in België nageven dat ze hier adequaat hebben op gereageerd.

Is dat zo....
Coronavirus Update (Live): 799,677 Cases and 38,720 Deaths from COVID-19 Virus Outbreak - Worldometer
 
Een gezin op straat klinkt anders ook erg emotioneel, maar kan vrij eenvoudig geholpen worden door uitstel van huur of hypotheekaflossingen. Dingen die in België wel mogelijk zijn.

Als ik zo hoor maken mensen in België zich wel zorgen, maar niet in die mate dat mensen liever willen gaan werken en riskeren dood te gaan, dan op tijdelijke werkloosheid of andere steunmaatregelen terug te vallen. En als je met je zaak zware aflossingen hebt, dan had je de afgelopen 2 weken al tijd om contact met je banken op te nemen en aan een oplossing te werken. In 2008 heeft België sterk de bankensector gered, en deze keer heeft de overheid duidelijk gemaakt dat het de bankensector is die nu wat mag bijschuiven.

Banken ondersteunen bedrijven met liquiditeitsproblemen door corona
  • uitstel van betaling op het vlak van de personenbelasting, bedrijfsvoorheffing, btw en sociale bijdragen
  • garantieregeling van de federale overheid voor alle nieuwe kredieten en kredietlijnen met en maximale looptijd van 12 maanden
  • uitstel van betaling voor hypothecaire kredietnemers tot en met 30 september 2020
Werknemers krijgen dus tijdelijke werkloosheid als ze niet thuis kunnen werken en hun werkgever verplicht moet sluiten. Werkgevers krijgen dus uitstel en 4K voor de eerste maand. En voor alle anderen zijn er nog sociale voorzieningen.

Niemand in België ligt wakker van omwille van corona op straat te geraken.

Dit is een uitzonderlijke situatie, en ik moet het ze in België nageven dat ze hier adequaat hebben op gereageerd.

Volgens de media is er in NL ook veel mogelijk behalve als je het echt gaat proberen.
 
Laten we eerlijk zijn: zowat iedereen in Europa dacht in januari en zelfs februari dat het ver van ons bed zou zijn. Als je dan toch wil wijzen, kan ik je refereren naar de talloze keren dat ik het verschil in aanpak tussen België en Nederland heb aangekaart, inclusief dingen zoals herd immunity en dat in Nederland 2 weekends geleden iedereen nog naar de kust reed en België op dat moment de grenzen dicht had.
 
Laten we eerlijk zijn: zowat iedereen in Europa dacht in januari en zelfs februari dat het ver van ons bed zou zijn. Als je dan toch wil wijzen, kan ik je refereren naar de talloze keren dat ik het verschil in aanpak tussen België en Nederland heb aangekaart, inclusief dingen zoals herd immunity en dat in Nederland 2 weekends geleden iedereen nog naar de kust reed en België op dat moment de grenzen dicht had.

Maar ja, we hadden hier weer geen lockdown feestjes...
Dus het hullie zullie wijzen vind ik een nogal zielig gedrag.
 
  • Like
Reactions: Tom X
Maar ja, we hadden hier weer geen lockdown feestjes...
Dus het hullie zullie wijzen vind ik een nogal zielig gedrag.
Die lockdown feestjes waren voornamelijk omdat de maatregelen pas meer dan 24 uren na de persconferentie in gingen, en pas om middernacht. Had men dat beslist om in te gaan om 12u 's middags zoals NL heeft gedaan, dan hadden we inderdaad zo een lockdown parties vermeden ja.
 
Die lockdown feestjes waren voornamelijk omdat de maatregelen pas meer dan 24 uren na de persconferentie in gingen, en pas om middernacht. Had men dat beslist om in te gaan om 12u 's middags zoals NL heeft gedaan, dan hadden we inderdaad zo een lockdown parties vermeden ja.

Daarnaast zie een groot cultuur verschil.
In BE lijkt mij een lockdown harder nodig.
Toen hier geroepen werd dat iedereen contact moest vermijden en lag de horeca al gelijk zo goed als stil.
Daarop werd in BE de horeca gesloten en werd zuid Nederland overspoelt met horeca toeristen uit BE en we zie wat dit voor gevolgen heeft gehad in Noord Brabant....
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Laten we eerlijk zijn: zowat iedereen in Europa dacht in januari en zelfs februari dat het ver van ons bed zou zijn. Als je dan toch wil wijzen, kan ik je refereren naar de talloze keren dat ik het verschil in aanpak tussen België en Nederland heb aangekaart, inclusief dingen zoals herd immunity en dat in Nederland 2 weekends geleden iedereen nog naar de kust reed en België op dat moment de grenzen dicht had.

Was dat dit weekend? Belgen overspoelen cafés en winkels in Nederlandse grensplaatsen: ’Absurd’
 
Wordt deze eigenlijk nog wel eens bijgewerkt, of heb ik dat gemist?

Nederland - Italie.JPG
 
Ik heb al de hele tijd het gevoel dat jij zit te trollen hoor :). Ik zit de hele tijd cijfers en links te quoten, en jij haalt wat vage optimismen uit en wat angstgevoelens over de economie.

Nou ben je dus gewoon weer onzin aan het verkopen. Als ik teruglees dan zie ik in jouw laatste 10 berichten 3 keer cijfers en in mijn laatste 5 berichten (je post wat meer dan ik, ik ben opgehouden met terugzoeken na het tiende bericht van jou) 2 keer cijfers.

Kortom: waar jij 30% scoort, scoor ik 40%.

Maar waar het natuurlijk vooral om gaat is dat ik iets schrijf over hoe ik denk dat we het beste kunnen handelen vanaf nu, zoals noodhospitaals oprichten (waarbij jij dan al eerder een tijdelijk hospitaal voor coronapatiënten niet hetzelfde vond klinken als een noodhospitaal, wat je dan heel laf niet wil uitleggen, dan wel toegeven dat je misschien een beetje ongelijk had door net te doen alsof ik daarmee iets heel anders bedoelde) en als er dan voldoende capaciteit is gecreëerd het leven weer oppakken als vanouds, je de economische schade van dat niet doen en de maatregelen langdurig vasthouden af wil meten aan de twee weken die al gepasseerd zijn.

Ik geloof niet dat je zo dom bent dat je niet begrijpt dat deze maatregelen, zeker nu ze deels tot 1 juni zijn verlengd, tot grote problemen kunnen leiden bij bedrijven en daar bedrijven door failliet kunnen gaan.

Hier heb je overigens de officiële prognose: https://www.cpb.nl/sites/default/fi...enarios-economische-gevolgen-coronacrisis.pdf
 
Ja, want ze zijn 6x groter en kosten de helft. :p

Even zonder gekheid, in de tijd dat ik in Brussel werkte was woonruimte daar gewoon echt goedkoop. Dat is wel even geleden, maar stond toen al in geen enkele verhouding met wat woonruimte in Nederland kostte, en al helemaal niet met wat woonruimte in de hoofdstad kostte.

Als je appels met appels gaat vergelijken zijn de woningen in Nederland, België en Duitsland helemaal niet zo verschillend geprijsd. Momenteel dan.

Het verleden en zeker toegespitst op Brussel, daar weet ik dan weer weinig van.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Volgend jaar minder files aan Superchargers naar Italië!


Italiaanse burgemeesters halen in open brief uit naar Nederland en zoeken steun bij hun "lieve Duitse vrienden" | VRT NWS: nieuws
Italiaanse burgemeesters halen in open brief uit naar Nederland en zoeken steun bij hun "lieve Duitse vrienden"

Dat zijn wij in NL zo langzamerhand wel gewend wanneer zuidelijk Europa weer eens probeert NL en DE af te persen.
In NL zijn het steeds de botte lullen en in DE mogen ze vooral niet de oorlog vergeten.
In Italië vergeten ze denk ik dat ze aan dezelfde foute kant stonden als in DE dus dat lijkt mij geen argument.

Onder de indruk van de oproep is denk ik niemand in NL.
Ieder jaar komt er wel een keer zo'n oproep voorbij van een zuid Europees land dat NL tracht zwart te maken om er zelf financieel beter van te worden.
Dat ze nu Corona aangrijpen om het weer eens te proberen geeft meer het niveau van de Italianen aan in deze.
 
Last edited:
Ik geloof niet dat je zo dom bent dat je niet begrijpt dat deze maatregelen, zeker nu ze deels tot 1 juni zijn verlengd, tot grote problemen kunnen leiden bij bedrijven en daar bedrijven door failliet kunnen gaan.
Ik denk zeer zeker dat maatregelen verlengen zonder adequate alternatieven aan te bieden grote problemen kunnen creëren bij bedrijven. Maar voor jouw oplossing om uit een grote Chinese hoed materiaal en personeel te vinden om noodhospitaals te bouwen, uit te rusten en te bemannen ter compensatie van het opheffen van alle maatregelen lijkt me erg naïef.

Dit recente artikel geeft overigens mooi weer waar NL mee geconfronteerd staat. Wil je in dergelijke omstandigheden het corona-rioolputje lichten en de economie doorstarten?
Waarom Nederland zo weinig plaats heeft op intensieve zorg: verliest het land de race tegen de coronaklok?

Daarentegen, hoe realistisch is het dat mensen dan ook komen opdagen en niet gewoon ziek thuis blijven?
Ziektecijfers stijgen in maart met helft tot drie vierde
 
Daarnaast zie een groot cultuur verschil.
In BE lijkt mij een lockdown harder nodig.
Toen hier geroepen werd dat iedereen contact moest vermijden en lag de horeca al gelijk zo goed als stil.
Daarop werd in BE de horeca gesloten en werd zuid Nederland overspoelt met horeca toeristen uit BE en we zie wat dit voor gevolgen heeft gehad in Noord Brabant....

Dat Noord-Brabant de eerste brandhaard was lijkt vooral te komen door carnaval en daar moeten we zeker de Belgen niet de schuld van geven, al was het maar omdat ik daar van officiële zijde niets van heb vernomen.
 
Dat Noord-Brabant de eerste brandhaard was lijkt vooral te komen door carnaval en daar moeten we zeker de Belgen niet de schuld van geven, al was het maar omdat ik daar van officiële zijde niets van heb vernomen.

Ik denk een beetje van beide want er was niet voor niets een tweede explosie van gevallen.
Al denk ik dat de feitelijk situatie niet meer te achterhalen is.

Daarnaast was mijn punt vooral om het cultuur verschil tussen BE en NL aan te wijzen.
 
Status
Not open for further replies.