Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Ik denk zeer zeker dat maatregelen verlengen zonder adequate alternatieven aan te bieden grote problemen kunnen creëren bij bedrijven. Maar voor jouw oplossing om uit een grote Chinese hoed materiaal en personeel te vinden om noodhospitaals te bouwen, uit te rusten en te bemannen ter compensatie van het opheffen van alle maatregelen lijkt me erg naïef.

Dit recente artikel geeft overigens mooi weer waar NL mee geconfronteerd staat. Wil je in dergelijke omstandigheden het corona-rioolputje lichten en de economie doorstarten?
Waarom Nederland zo weinig plaats heeft op intensieve zorg: verliest het land de race tegen de coronaklok?

Daarentegen, hoe realistisch is het dat mensen dan ook komen opdagen en niet gewoon ziek thuis blijven?
Ziektecijfers stijgen in maart met helft tot drie vierde

Nog afgezien van het feit dat ik in het artikel zaken zie die niet kloppen (zoals dat herd immunity een doel op zich was van Nederland, is niet waar): opschaling is weldegelijk mogelijk, het is alleen niet met een paar dagen geregeld en je zal ook gewoon de normale standaard even los moeten laten. Onze standaard is zo hoog dat daar ook wel wat rek in zit.

En met al dat gelul van dat België veel beter heeft gereageerd dan Nederland zijn het aantal doden afgezet tegen het aantal inwoners daar bepaald geen bewijs van.
 
Ik denk een beetje van beide want er was niet voor niets een tweede explosie van gevallen.
Al denk ik dat de feitelijk situatie niet meer te achterhalen is.

Daarnaast was mijn punt vooral om het cultuur verschil tussen BE en NL aan te wijzen.

Ongeacht of je gelijk hebt of niet, het komt de sfeer niet ten goede om een B vs NL discussie hier te gaan voeren. We zitten samen in de ellende en moeten er ook samen uitkomen.

Van mij mag er zelfs nu een zak geld naar Italië, maar dan ook wel met keiharde garanties over de begroting in de toekomst. Want anders blijven wij iedere crisis betalen. Dat is zoals ik erin sta. :)
 

Mensen luisteren niet zo goed. Dat is het probleem.

Wat Rutte zei was dat een volledige lockdown geen zin heeft, omdat dan de ellende begint zodra je de lockdown opheft. En je dus moet wachten op een vaccin (wat 18 maanden kan duren en dus te lang duurt).

Dus koos men voor het afvlakken van de curve, om de toestroom van patiënten niet te groot te maken. Ondertussen wordt wel een steeds groter deel immuun, waarmee we dus wel binnen een redelijke termijn de maatregelen (deels) kunnen opheffen, zonder dat het virus toe kan slaan op dezelfde schaal.

Door een enkel stukje uit de toespraak uit te vergroten, creëer je verwarring.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Het heeft verwarring gegeven.

Ik vind dat men dat in België dan anders aanpakt (of ik stel me er zelf niet te vaak aan bloot): de experten geven duiding achter beslissingen, de politici geven enkel de beslissingen.

En verder is het een gok geweest in een land met het laagste aantal ICU bedden per inwoners in de wijde omtrek. Ik vind dat toch wel durven.
 
Wordt deze eigenlijk nog wel eens bijgewerkt, of heb ik dat gemist?

View attachment 527831

Nee, want deze paniekzaaierij is al vrijwel direct gedebunked:

Gaat Nederland echt Italië achterna? Daar lijkt het niet op

Had even niets te doen dus even verder aangevuld, ook België en Spanje er in gezet.

Ook al zou je de cijfers wel op deze manier blijven vergelijken, dan nog staan Nederland en België er een stuk positiever voor. Spanje daarentegen... Maar denk dat alles nog meevalt als we binnenkort de cijfers van de USA gaan zien.

MxYY9F7.jpg


Als je de grafieken ziet op de site van worldometers lijkt het afvlakken in ieder geval in Nederland zeker wel te gebeuren. In België tot nu toe nog iets minder maar dat zal binnen een paar dagen toch ook wel zichtbaar worden lijkt me met die volledige lockdown die jullie daar hebben. Jullie lopen volgens bovenstaande cijfers ook 3 dagen achter dusja. ;)
 
  • Informative
Reactions: To3ornotto3?
Ongeacht of je gelijk hebt of niet, het komt de sfeer niet ten goede om een B vs NL discussie hier te gaan voeren. We zitten samen in de ellende en moeten er ook samen uitkomen.

Eens.

Van mij mag er zelfs nu een zak geld naar Italië, maar dan ook wel met keiharde garanties over de begroting in de toekomst. Want anders blijven wij iedere crisis betalen. Dat is zoals ik erin sta. :)

Ik ook.
Dat is echter precies het probleem. Het NL standpunt is ook precies dat maar daar willen de graaiende Italianen niet aan.
 
Had even niets te doen dus even verder aangevuld, ook België en Spanje er in gezet.

Ook al zou je de cijfers wel op deze manier blijven vergelijken, dan nog staan Nederland en België er een stuk positiever voor. Spanje daarentegen... Maar denk dat alles nog meevalt als we binnenkort de cijfers van de USA gaan zien.

MxYY9F7.jpg


Als je de grafieken ziet op de site van worldometers lijkt het afvlakken in ieder geval in Nederland zeker wel te gebeuren. In België tot nu toe nog iets minder maar dat zal binnen een paar dagen toch ook wel zichtbaar worden lijkt me met die volledige lockdown die jullie daar hebben. Jullie lopen volgens bovenstaande cijfers ook 3 dagen achter dusja. ;)

In de linker kolom kan je hem bijwerken met 175 stuks las ik net.
Helaas heeft dit gisteravond ook mij persoonlijk geraakt.
 
Het heeft verwarring gegeven.

Ik vind dat men dat in België dan anders aanpakt (of ik stel me er zelf niet te vaak aan bloot): de experten geven duiding achter beslissingen, de politici geven enkel de beslissingen.

En verder is het een gok geweest in een land met het laagste aantal ICU bedden per inwoners in de wijde omtrek. Ik vind dat toch wel durven.

Het is natuurlijk meer geweest dan ‘een gok’.

En in Nederland is de toespraak van Rutte zeer positief ontvangen. Kan natuurlijk heel goed dat dat in België niet de juiste aanpak was geweest.
 
Wooter wat heb je eigenlijk tegen Nederland?
Ik heb eigenlijk niks tegen Nederland :). In vergelijking met België zijn de maatregelen wat relaxer en wat later, en gezien de kleinere marge op ICU-bedden vind ik dat wel riskant. En blijkbaar zijn de compensatiemaatregelen ook van belabberde kwaliteit, waardoor het meer op beredderen lijkt... Vind ik wel jammer, en ben ik blij dat ik in België woon.

Devils son verwijt me paniekzaaien terwijl ik nogal mainstream media quote, terwijl hij naar mijn mening nogal aan paniekzaaien doet naar economische gevolgen. En met zijn voornemen om de economie terug op te starten voorspel ik dat de slimme, voorzichtige mensen zich lekker ziek gaan melden, en de PVV/FdV-stemmer lekker gaan werken voor z'n baas en z'n hele sociale cirkel infecteert. En dat terwijl het RIVM zich nu al zorgen maakt over ICU-capaciteit.
 
Ik heb eigenlijk niks tegen Nederland :). In vergelijking met België zijn de maatregelen wat relaxer en wat later, en gezien de kleinere marge op ICU-bedden vind ik dat wel riskant. En blijkbaar zijn de compensatiemaatregelen ook van belabberde kwaliteit, waardoor het meer op beredderen lijkt... Vind ik wel jammer, en ben ik blij dat ik in België woon.

Devils son verwijt me paniekzaaien terwijl ik nogal mainstream media quote, terwijl hij naar mijn mening nogal aan paniekzaaien doet naar economische gevolgen. En met zijn voornemen om de economie terug op te starten voorspel ik dat de slimme, voorzichtige mensen zich lekker ziek gaan melden, en de PVV/FdV-stemmer lekker gaan werken voor z'n baas en z'n hele sociale cirkel infecteert. En dat terwijl het RIVM zich nu al zorgen maakt over ICU-capaciteit.

Dat is alleen in Brabant zoals ook duidelijk in het stuk staat. Hiervoor zijn er reeds mensen middels IC-bussen vervoerd naar andere delen van het land.
 
Ik heb eigenlijk niks tegen Nederland :). In vergelijking met België zijn de maatregelen wat relaxer en wat later, en gezien de kleinere marge op ICU-bedden vind ik dat wel riskant. En blijkbaar zijn de compensatiemaatregelen ook van belabberde kwaliteit, waardoor het meer op beredderen lijkt... Vind ik wel jammer, en ben ik blij dat ik in België woon.

Devils son verwijt me paniekzaaien terwijl ik nogal mainstream media quote, terwijl hij naar mijn mening nogal aan paniekzaaien doet naar economische gevolgen. En met zijn voornemen om de economie terug op te starten voorspel ik dat de slimme, voorzichtige mensen zich lekker ziek gaan melden, en de PVV/FdV-stemmer lekker gaan werken voor z'n baas en z'n hele sociale cirkel infecteert. En dat terwijl het RIVM zich nu al zorgen maakt over ICU-capaciteit.

Je bent het niet inhoudelijk eens met de prognose van het CPB? Ik verneem graag jouw kritiek.
 
Er staat in de titel toch echt zorgen om IC-capaciteit, wel positief over Brabant wat zowat het omgekeerde is van wat jij beweert.

Ik lees het idd zelf verkeerd.

Toch is er een reden voor het grote verschil met bijv. DE.
Waarom Nederland vergeleken met andere landen weinig IC-bedden heeft

Daarbij zijn veel ziekenhuizen in het buitenland eigendom of worden gerund door kerken.
Die hebben een behoefte om patiënten die niet gered kunnen worden tegen beter weten in zo lang mogelijk te laten leven / lijden.

Wanneer er dan toch een punt komt waarop de grenzen bereikt worden dan weten ze daar niet mee om te gaan.
 
Last edited:
poeh 192 nieuwe doden in België en 175 in Nederland.... nu begint het pas echt :(
Lokale berichten geven ook hier in Gelderland aan dat meerdere huisartsen besmet zijn in de regio en de verpleeghuizen met ouderen de eerste gevallen te betreuren hebben.

Ondertussen in Italië al meer als 60 artsen dood na besmetting tijdens hun werk, verschrikkelijk.
Laat iedereen zich gezegend voelen dat hij/zij veilig thuis kan blijven!
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Status
Not open for further replies.