Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik proef hier een ongeduld die misschien nog wel groter is dan dat je op de aflevering van je eerste Tesla aan het wachten bent! :wink:

Het probleem is niet zo zeer dat ik moet wachten, daar kan ik goed tegen. Het probleem is dat hij zwaar beschadigd is. Dit gevoel zal blijven knagen tot ik kan zien of alles terug perfect in orde is. Als ik hem terug heb zal hij vervolgens ook weer een paar dagen naar de detailer moeten...
 
Het probleem is niet zo zeer dat ik moet wachten, daar kan ik goed tegen. Het probleem is dat hij zwaar beschadigd is. Dit gevoel zal blijven knagen tot ik kan zien of alles terug perfect in orde is. Als ik hem terug heb zal hij vervolgens ook weer een paar dagen naar de detailer moeten...

Ik kan hem wel snappen, het gevoel dat je vanaf heden met iets "gehavends" verder moet. Maar als het een goed herstelbedrijf is, en dat heb je volgens mij ook al geconstateerd, dan krijg je hem straks waarschijnlijk beter terug dan voorheen. Men kan er nu meer zorg aan geven als toen hij van de band rolde. En een ander voordeel is, van het even missen, dat je straks weer weet wat je gemist hebt, je het niet als de gewoonste zaak van de wereld gaat zien, je weer waardeert dat je in een Tesla mag rijden.
 
Het probleem is niet zo zeer dat ik moet wachten, daar kan ik goed tegen. Het probleem is dat hij zwaar beschadigd is. Dit gevoel zal blijven knagen tot ik kan zien of alles terug perfect in orde is. Als ik hem terug heb zal hij vervolgens ook weer een paar dagen naar de detailer moeten...
Mijn ervaringen na een forse botsing zijn louter positief. Doordat de auto lang in handen is van Tesla, hebben ze de tijd om hem perfect in orde te maken. Bij mij hebben ze een rechter achterwiellager vervangen en hebben ze na bijna twee jaar eindelijk de oorzaak gevonden van het naar rechts trekken. Dit bleek in het stuurhuis te zitten en nadat deze was vervangen is de auto als op rails gaan lopen.
Wel wilde ik, louter tussen de oren en feitelijk onterecht, niet met mijn gebotste Tesla verder. Helemaal toen er een '1-tje' op de vervangende kentekenplaten kwam te staan, was ik rijp voor een nieuwe.
Realiseer je wel Jan dat je auto na de botsing een zekere waardevermindering ondergaat. Voor de berekening bestaat een formulie die je verzekeraar kent. In mijn geval, alleen schade aan de voorzijde, was dit bedrag € 1.140,-. Bij jouw veel nieuwere auto met veel meer schade zal dit bedrag veel hoger zijn. Laat je verzekeraar dit claimen bij de veroorzaker.
 
98151fe87732fab7b202655990fbf060.jpg


Je komt er niet los van. Eergisteravond een flinke tik tegen de voorruit met een sterretje tot gevolg. Maar laten maken nu en wat was de andere auto in de werkplaats?

Nb, de service werkt aanstekelijk want terwijl hij "droogt" begint men de auto te stofzuigen.
 
Ik krijg een nieuwe voorruit steenslag op de zwarte band aan de zijkant scheurde mijn ruit 20cm. Anyway meer gebeurtenissen: dochter van 5 jaar zat voorin ja ze is lang, zag dat de auto pilot aan het sturen was en trok helemaal weg van wat gebeurd ernou? Ik uitleg gegeven. Ow ok. Dag later stapt ze bij d'r tante in de auto vw polo, ja je hoeft niet te sturen dat doet de auto vanzelf.... Uhh ja bijna goed.
 
Hans, was het enkel het sterretje "harsen" of moest je hele voorruit vervangen worden?
Heb je toevallig een foto voor en na?

Het was enkel een sterretje harsen. Niet geheel onzichtbaar maar zit niet in mijn gezichtsveld. Was een erg harde tik en ik verwachtte dat er een scheur in zou zitten. Het viel dus wel mee. Vooral omdat ik net een jaarvignet voor Oostenrijk geklebt hatte. Scheelt gedoe.
 
Het was enkel een sterretje harsen. Niet geheel onzichtbaar maar zit niet in mijn gezichtsveld. Was een erg harde tik en ik verwachtte dat er een scheur in zou zitten. Het viel dus wel mee. Vooral omdat ik net een jaarvignet voor Oostenrijk geklebt hatte. Scheelt gedoe.

Had ik laatst ook. Ook bij autotaalglas hars in laten spuiten. Nog steeds goed zichtbaar, en bij mij wel in gezichtsveld. Ik kan hem nu laten vervangen, maar heb ik autotaalglas niet zo'n vertrouwen. Zou dat ook bij Tesla kunnen?
 
Had ik laatst ook. Ook bij autotaalglas hars in laten spuiten. Nog steeds goed zichtbaar, en bij mij wel in gezichtsveld. Ik kan hem nu laten vervangen, maar heb ik autotaalglas niet zo'n vertrouwen. Zou dat ook bij Tesla kunnen?

Zou ik heel gek vinden als t niet kan. Check wel even wat je verzekering zegt over je eigen risico, vaak hebben ze n deal met n glasboer en is alleen daar t eigen risico lager.