Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren had ik weer een mooie ervaring: ik reed onze oprit op om te parkeren en ik stap uit, stopt er een jongen die een eindje was meegefietst: "Goeie bak, meneer."
En 's nachts in Nuenen reden we heel langzaam door een straatje, springt er een dronken malloot met z'n armen wijd voor onze auto en roept: "Teslaaaa! Stappuuuh" of zoiets, wel heel grappig.
 
Zo gaat dat er hier al een week aan toe...
DSCN2505.JPG
Hoteluitbater vindt het grapje met de claxon niet meer grappig :D (paarden schrikken er van...)
 
Ik ging vanochtend even kijken naar de hockeywedstrijd van mijn dochter, bij VVV in Amstelveen. Tenminste, dat dacht ik. Zoals altijd is het parkeren daar een uitdaging, en ik besloot uiteindelijk om, net als tientallen andere auto's, in het grasveld naast het parkeerterrein te parkeren. Ook daar stond het echter vol en toen ik probeerde te keren kwam ik vast te zitten in het modderige gras. Gisteren zijn mijn 21" wielen met zomerbanden er op gezet, en dat hielp niet echt.
Ik heb de auto heel rustig in beweging proberen te krijgen, maar met elke poging graaf je jezelf verder in. En ondertussen blokkeerde ik een aantal andere geparkeerde auto's. Een behulpzame man met een bestelbusje probeerde te duwen en te trekken, haalde karton uit zijn busje om onder de wielen te leggen (kansloos natuurlijk) en bood me aan om met een sleepkabel de auto proberen in beweging te krijgen. OK...hoe zat dat ook alweer. Het sleepoog had ik snel gevonden, maar dan sta je naar die nosecone te staren en met een sleutel ben ik gaan proberen om dat ding ergens los te wrikken. Ondertussen besefte ik me dat ik niet makkelijk weg ging komen, en met een druk programma vandaag zag ik alles in de soep lopen. In de auto op zoek naar de manual. Dat ding kom je in het menu dus altijd tegen als je hem niet nodig hebt maar als je hem zoekt, in de zenuwen, is het niet te vinden. Hoe zet ik hem in de tow mode, hoe haal ik die nosecone er af, sh*t die man staat te wachten terwijl de wedstrijd van zijn zoon begint, o f*ck ik moet wat regelen voor mijn zoon want die moet straks voetballen en ik kan hem op deze manier niet brengen. In ben niet zo paniekerig, maar ik vond het even niet leuk meer. Tesla Road Assistance gebeld. "Tja meneer, ik kan u de manual mailen over het sleepoog en de towing mode, maar ik denk niet dat u uw auto van zijn plek gaat krijgen met een normale auto, zo is onze ervaring. Dan moet u toch een bergingsbedrijf bellen, daar is Tesla Road Assistance niet voor. Bent u lid van de ANWB?...". Dat ben ik, dus ANWB gebeld. Soortgelijk verhaal. Nee meneer, dan moet u met uw verzekeringsmaatschappij bellen. God, hoe heten die gasten ook alweer. Paulowski, Mollers en partners, meen ik. Ik zoeken op internet naar een telefoonnummer. Maar terwijl ik een antwoordapparaat kreeg realiseerde ik me dat PMP niet de werkelijke verzekeraar is...is dat Delta Lloyd? Staat me bij, maar ik weet het niet zeker. Verdorie, waarom ben ik dan ook altijd zo gemakzuchtig met dit soort dingen dat ik het niet weet als ik het nodig heb. Groene kaart lag thuis, ook handig. Ondertussen al diverse hockeyvaders die me probeerde te helpen met duwen. Kansloos. Nog maar eens ANWB bellen. Stuur maar iets dat kan takelen, ik betaal wel, was mijn motto. Maar de vriendelijke mevrouw kon me verder niet bellen. Ze hebben me wel een telefoonnummer van een bergingsmaatschappij gegeven. Ik die gasten bellen. "Waar? Amstelveen? Jezus, dat is veel te ver weg, daar komen we niet". Net toen ik op zoek wilde naar een bergingsmaatschappij in de buurt van Amstelveen zag ik in mijn binnenspiegel een man of zes een BMW uit de prut duwen. Ik was dus niet de enige met deze ellende, maar beter nog, misschien dat het met veel mankracht wel zou lukken. Nou, daar kwam de knokploeg hoor. Terwijl mijn dochter trots kwam vertellen dat ze 6-3 gewonnen had (ik ben heel blij voor je lieverd....maar niet nu). deed ik alle ramen open zodat bij elk portier iemand kon duwen, paar man tegen de motorkap, en verdraaid, er kwam iets van beweging in. Paar keer heen en weer en....ja hoor, uit de kuil. Er was beweging en nu die beweging niet meer los laten. Stapvoets achteruit het grasveld afgekomen. Wat een opluchting, en voor mij een wijze les. Ik bedenk me wel drie keer voor ik met de zomerbanden een grasveld in rijd, vooral als het veel geregend heeft.
Een lang verhaal voor iets onbenulligs als vast zitten in een modderig grasveldje. Ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld in hoe de ANWB en met name Tesla Road Assistance niet konden of wilden helpen, ondanks dat ik volmondig aangaf dat dit mijn eigen schuld was en ik voor de kosten op zou draven. Help me dan even een bergingsmaatschappij te sturen of zo?! Je wilt gewoon weg komen, maar terwijl je allerlei mensen blokkeert werd ik echt van het kastje naar de muur gestuurd. Maar goed, ik ben nu thuis, er staat een modderige Tesla in de tuin en ik ben op tijd voor de rit naar het voetbal. Ik hoop op een betegeld parkeerterrein bij voetbalvereniging De Blokkers :)....
 
Maar goed, ik ben nu thuis, er staat een modderige Tesla in de tuin en ik ben op tijd voor de rit naar het voetbal. Ik hoop op een betegeld parkeerterrein bij voetbalvereniging De Blokkers :)....

Ik zou maar oppassen om nu gelijk weer je Tesla "in de tuin" te zetten, die zal dan ook drassig of modderig geweest zijn. Beter is inderdaad op de (betegelde) oprit. ;)

Maar even serieus, ik vind het wel wat kort door de bocht van Tesla Road Assistance die je minimaal even hadden kunnen helpen om aan te geven hoe je het beste uit je benarde situatie had kunnen komen. Je zal niet de eerste geweest zijn die vast gestaan heeft in een veld. Kleine moeite om je even te helpen met het aangeven hoe je het sleepoog doet aanbrengen, of geef even aan hoe je die handleiding op je scherm kan toveren en dat het beschreven staat op een bepaalde pagina van de handleiding. Waarschijnlijk heb je net een koekebakker getroffen die de betekenis van zijn functie nog niet kende.
 
IMG_4464.JPG
jm71, heb je een D?
Hebben mensen met een D ervaring in de blubber? Gaat dat wel goed?
Nee, ik heb een oudje. Een D zou denk ik wel gescheeld hebben, maar ik zou de proef maar niet op de som nemen. Zoals je op de foto kunt zien lijkt het ogenschijnlijk niet eens zo erg, vooral niet als er veel anderen geparkeerd staan. Maar ik was bepaald niet de enige die niet weg kwam.
 
View attachment 172540
Nee, ik heb een oudje. Een D zou denk ik wel gescheeld hebben, maar ik zou de proef maar niet op de som nemen. Zoals je op de foto kunt zien lijkt het ogenschijnlijk niet eens zo erg, vooral niet als er veel anderen geparkeerd staan. Maar ik was bepaald niet de enige die niet weg kwam.

Maar ik denk dat het gewicht van de Tesla wel iets wat een grote factor is in zo'n situatie. Met een tweewiel aangedreven wagen, moet je hetzelfde gewicht voortduwen, en dat zal met een vierwiel aangedreven toch een stukje makkelijker gaan omdat de krachten dan over vier in plaats van twee wielen verdeeld behoeft te worden.